Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2022-05-29, 02:29
Medlem
Har inte kunnat låta bli att lägga märke till att det börjat röra sig allt mer "utstickande" individer runtom centrum dem senaste åren. Är det någon här som sitter på lite mer information som har ett öga in i den världen? Vilka bör man akta sig för, vilka har egentligen något att säga till om?
Nyligen tog dom ju fast ett helt gäng som bestod utav flertalet unga svenskar.
Vilka kommer nu att ta över?

Tacksam om någon som är lite insyltad i hur det fungerar hade något intressant att erbjuda tråden. Tack på förhand!
Citera
2022-05-29, 03:19
Medlem
Ghilliesuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Machiato1
Har inte kunnat låta bli att lägga märke till att det börjat röra sig allt mer "utstickande" individer runtom centrum dem senaste åren. Är det någon här som sitter på lite mer information som har ett öga in i den världen? Vilka bör man akta sig för, vilka har egentligen något att säga till om?

Tacksam om någon som är lite insyltad i hur det fungerar hade något intressant att erbjuda tråden. Tack på förhand!

90% av stadskärnan är länkade till organiserad brottslighet
Citera
2022-05-29, 03:46
Medlem
webbutvecklarens avatar
Citat:

De enda man bör hålla sig borta från är La Famillia, men dom är mest runt Andersberg snarare än centrum, eller så hör dom kanske till båda, kom ej ihåg.

De sköt mot min morsas lägenhet när vi bodde på Andersberg mellan 2008 och 2010.
Citera
2022-05-29, 15:56
Moderator
Allaballawallas avatar
De senaste åren?
Skämtar TS?

Halmstad har genom sitt läge (Mitt emellan Malmö och Göteborg.) varit en kriminell knutpunkt på västkusten sedan väldigt länge. Det går väl i vågor. På 90-talet när MC-gängen började etablera sig i Sverige var det betydligt mer påtagligt än vad det varit de senaste åren.

I boken Svensk Maffia av Lasse Wierup och Matti Larsson lyftes det fram ett flertal olika kriminella grupperingar i Halmstad och den gavs ut 2007...

Inte så konstigt egentligen.
Halmstad är ju en enda stor smältdegel av droger och psykisk ohälsa.
Citera
2022-05-29, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
De senaste åren?
Skämtar TS?

Halmstad har genom sitt läge (Mitt emellan Malmö och Göteborg.) varit en kriminell knutpunkt på västkusten sedan väldigt länge. Det går väl i vågor. På 90-talet när MC-gängen började etablera sig i Sverige var det betydligt mer påtagligt än vad det varit de senaste åren.

I boken Svensk Maffia av Lasse Wierup och Matti Larsson lyftes det fram ett flertal olika kriminella grupperingar i Halmstad och den gavs ut 2007...

Inte så konstigt egentligen.
Halmstad är ju en enda stor smältdegel av droger och psykisk ohälsa.

Har studerat på högskolan i 4 år nu. Så har inte hängt med i stadens utveckling från barnsben. Jag påpekar bara vad jag ser och jag har lagt märke till att allt mer "kriminella", eller iallafall enligt mina fördommar, syns runt om i centrum.

Vad har vi för intressanta individer i stan som är aktiva idag?

Vilka var t.ex dom barndomsvännerna som åkte in nu nyligen?
Citera
2022-05-29, 23:06
Medlem
Citat:

Kommer bara att tänka på när O.G fullkomligt floppade i Halmstad pga uselt och inkompetent ledarskap.

Det var tider det 😆
Citera
2022-06-01, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SteveStaunton
Kommer bara att tänka på när O.G fullkomligt floppade i Halmstad pga uselt och inkompetent ledarskap.

Det var tider det 😆

Hade inte någon som helst koppling till staden under den perioden. Vad var det dom gjorde som får dig att reagera med ett leende. Måste ju vara någon specifik händelse som du tänkte på direkt?

Vad består staden utav idag då? Är det bara knarkare hela bunten eller finns det folk som faktiskt tar saker på allvar?
Man ser ju fullt utav yngre killar med utländsk påbrå, som man ser klart och tydligt inte har några större planer på att försöka sig på universitet, tyvärr.
Citera
2022-06-01, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghilliesuit
90% av stadskärnan är länkade till organiserad brottslighet

Hur menar du? 90% av restaurangerna och barerna? Eller även butikerna?
Citera
2022-06-01, 14:12
Medlem
Citat:
Hade inte någon som helst koppling till staden under den perioden. Vad var det dom gjorde som får dig att reagera med ett leende. Måste ju vara någon specifik händelse som du tänkte på direkt?

Vad består staden utav idag då? Är det bara knarkare hela bunten eller finns det folk som faktiskt tar saker på allvar?
Man ser ju fullt utav yngre killar med utländsk påbrå, som man ser klart och tydligt inte har några större planer på att försöka sig på universitet, tyvärr.

Det nya Sverige.
Citera
2022-06-04, 15:04
Medlem
Fanns flera restauranger i Halmstad kopplade till Serber som i sin tur sysslade med vapenförsäljning narkotikaförsäljnig etc etc.Vet inte idag var dom befinner sig.
Citera
2022-06-14, 20:05
Medlem
BWOVVs avatar
Vill minnas att La Familia hade en figur i Halmstad vid namn ”Max”, som i sin tur har en bror vid namn Feday som ägde flera kroger i stan, Corner, Moon, Pizzerian på hörnan vid Ida’s, frisörsalong & även lokaler borta på Eldsberga.
När B&B skulle ”nyöppna” besköts den lokalen helgen innan. ”Undra” vilka de var…

Men nu är jag äldre & har inte en aning om vad som sker i stan. Vilka som på ”min” tid var busar & kunde leverera större mängder av udda substanser var i min kompiskrets känt.
Har hört på omvägar att det sker en kraftig ökning av Heroin i staden med, var “sällsynt” i min ungdom.

/bwovv
Citera
2022-12-05, 16:48
Medlem
Ligisterna tar över
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto