• 2
  • 3
2022-05-29, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trefemmor
Jag har aldrig varit en stor rökare men jag hade helt klart börjat röka hade då börjat rulla egna cigg för att dra ner på kostnaden sen rökt på som en skorsten

Rulltobak är tyvärr inte ett kostnadseffektivt alternativ nuförtiden, om du inte köper någon budgettobak.
Citera
2022-05-29, 10:19
Medlem
Cindells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BackToHegel
Är det inte det farliga i tobaken som gör den attraktiv?

Det är väl snarare nikotinkicken folk är ute efter? Och den kan du få på säkrare sätt exempelvis genom att vejpa eller från All White/nikotinpåsar.
Citera
2022-05-29, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharmlessMan
Om nya läkemedel eller annan lösning skulle göra cigarettrökning ofarligt, vad skulle hända? Skulle folk börja röka igen osv?

Organisk tobak ska vara ofarlig, har jag hört. Men vet inte
Citera
2022-05-29, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fulniklas
Rulltobak är tyvärr inte ett kostnadseffektivt alternativ nuförtiden, om du inte köper någon budgettobak.

Hade väll åkt kryssning till Estland då och då o köpt på mig cigg hade iallafall inte betalat dagens priser var ett tag sen jag köpte ett paket(röker enbart när jag dricker) vilket sker väldigt sällan.
Och då gick väll ett paket på 50 kr eller något och det är på tok för dyrt om jag ska bli en storrökare 😎
Citera
2022-05-29, 13:01
Medlem
Cykelbarnens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharmlessMan
Om nya läkemedel eller annan lösning skulle göra cigarettrökning ofarligt, vad skulle hända? Skulle folk börja röka igen osv?

Antagligen, jag skulle i alla fall ta mig en god cigarr.
Citera
2022-05-29, 13:04
Medlem
E-cigg slog aldrig igenom i Sverige trots att de innehåller noll procent gift.
Riktiga frågan är varför folk envisas att röka riktiga cigg när det finns ett ofarligt alternativ redan.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in