Citat:
Ursprungligen postat av
pseudonymiserad
Vi är i ett läge där vi tjänar rätt bra, bor billigt men funderar över barn. Vi känner att vi å ena sidan vill skaffa barn för att få det "gjort" men å andra sidan att vi inte vill göra några ekonomiska uppoffringar vad avser våra möjligheter att köpa hus m.m.
För att tala klarspråk. Är det mer ekonomiskt att skaffa huset, göra karriären, köpa bil och bygga upp buffertar m.m. innan man skaffar barn, eller spelar det ingen roll?
Så tänkte jag... "Karriär, pengar, ekonomisk trygghet" .... Sen rullade åren iväg... Det tog längre tid än vad man hade tänkt... Första kvinnan tröttnade... Andra kvinnan tröttnade, tredje tröttnade, ja alla tröttnade.
Nu har jag all ekonomisk trygghet som man kan begära, men nu är man plötsligt i den åldern att jämnåriga kvinnor är "färdiga" med allt vad barn heter.
Och att träffa någon som är yngre och verkligen vill skaffa barn med någon som börjar närma sig 50 är inte det enklaste.
Ångrar något enormt att jag inte tänkte som en normal Homosapien och skaffade barn i unga år... Det hade garanterat löst sig.
Nu känns det mest som att man har svikit sina föräldrar och ju äldre man blir desto mer tråkigt och meningslöst känns livet.
Nää... Man borde ha skaffat barn i unga år.... Ett halvt fotbollslag borde man ha skaffat.. 🤔