2006-06-26, 04:44
Medlem
Cesses avatar
Tjena!

Jag fick fr ett tag sedan hra om "Lillemannen", en liten gubbe som sgs vandrande efter norrlandsvgarna. 50-70 talet kanske ?

Han var vldigt liten och hade en kappa med en sylvester-hatt. Stor kamera p magen. Lillemannen pstogs vara ett UFO som skulle fota jorden. Stod mycket om detta i tidningarna tror jag, ngon som har hrt om detta ?

Skulle vara vldigt kul att f veta mera
Citera
2006-06-26, 04:46
Medlem
666Hates avatar
r du full eller bara galen?
Citera
2006-06-26, 14:55
Medlem
Cesses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 666Hate
r du full eller bara galen?

Jag r inte galen, inte full heller.. en aningen trtt var jag

Hitta dock det hr:
"En positiv konsekvens av att UFO-Sverige frlade sin riksstmma till Lule r att det omskrivna fallet med den norrlndske "Lillemannen" kunde f en trolig naturlig frklaring. Det rrde sig helt enkelt om en kortvxt person, ikldd ldermssa och frsedd med en kraftig pannlampa, som brukade ha fr vana att ka runt och leta saker p soptipparna i trakten. Personen som numera r avliden r identifierad och ska ocks ha erknt att det var han som orsakade alla fantasifulla skriverier i brjan av 1970-talet. Ufologerna r tveksamma till frklaringen men fr mer jordnra personer, skeptiker t.ex, fr det nog vara "Case Closed" som gller.
(Trffade han Lillemannen?, Norrbottens-Kuriren 2005-06-11)"

-http://home.swipnet.se/vof-trestad/kronika.htm

-----------------------------------------------------------------------

Ngon som har hrt ngot om denna gubbe ?
Citera
2006-06-26, 16:05
Medlem
GammelRaggares avatar
lilleman anno tidigt 70-tal

Helt riktigt, det figurerade i pressen om en lilleman frn yttre rymden. Men han hade inte pannlampa utan en lampa som hngde p magen och nr han frde handen ver lampan s msom tndes/slcktes den. Han var kldd i ngon sorts lakan o en mask fr ansiktet. Det fanns otaliga rapporter om denne man som sgs strykandes kring fyrkanten. Om jag inte missminner mig s var det ngon journalist eller liknande som spelade oss norrbottningar ett spratt med hjlp av hans son. Undertecknad som sjlv var i 10-12 rsldern nr detta var p tapeten, minns detta mycket vl. Som kuriosa kan jag bertta att vi, ngra vildglopar, var p vg hemt sent en vinterkvll och mtte denne lilleman. Men inte fan blev vi rdd nr han stod 75-100 m framfr oss. Vi brjade jaga den stackaren fr att skrmma skiten ur honom, men hann aldrig upp honom, utan han frsvann in i en bil och sedan hrdes det aldrig mer om denne lilleman.
Ps det kanske fanns flera lillemn i lnet, vad vet jag= Ds
Citera
2006-06-26, 21:59
Medlem
ShadowCats avatar
S Lillemannen var ett oidentifierat flygande objekt som gick runt p norrlandsvgarna?!
Citera
2006-06-26, 23:12
Medlem
Sebaots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cesse
Tjena!

Jag fick fr ett tag sedan hra om "Lillemannen", en liten gubbe som sgs vandrande efter norrlandsvgarna. 50-70 talet kanske ?

Han var vldigt liten och hade en kappa med en sylvester-hatt. Stor kamera p magen. Lillemannen pstogs vara ett UFO som skulle fota jorden. Stod mycket om detta i tidningarna tror jag, ngon som har hrt om detta ?

Skulle vara vldigt kul att f veta mera

"Lillemannen" r vl om jag minns rtt ett namn som givits till en litet vsende som ska ha setts i (som du sa) Norra Sverige. Jag har fr mig att Clas Svahn (UFO-Sveriges ordfrande) skriver om ett par av de fallen i sin "UFO-mysteriet"; den finns p en massa bibliotek, om man inte vill kpa den direkt frn www.ufo.se
Citera
2006-06-27, 16:31
Medlem
Cesses avatar
Denna lilleman r ganska intressant men mycket lutar till att det bara var bg.
Skulle kunna tnka mig att det fanns flera "lillemn", det kom i tidningen ngon dag och nsta dag s var alla lilleman
Citera
2007-03-31, 22:13
Medlem
Basse Lerghagens avatar
fanns ocks en bild p en amerikansk lilleman, kallades fr "silvermannen" denna bild ska ha varit bluff, silvermannen ska ha klippts in i fotot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in