2022-05-27, 15:38
Medlem
Hej
Jag har en iphone och då och då låses mitt sim så jag inte kan ringa/smsa då måste jag dra fram lådan där jag har mitt kort där pin-koden står. Kan man hindra mobilen från att låsa sig hela tiden?
Citera
2022-05-27, 15:39
Medlem
thebyebyemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dontcopymyname
Hej
Jag har en iphone och då och då låses mitt sim så jag inte kan ringa/smsa då måste jag dra fram lådan där jag har mitt kort där pin-koden står. Kan man hindra mobilen från att låsa sig hela tiden?

Gå in i Apple bara och fråga?
Citera
2022-05-27, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thebyebyeman
Gå in i Apple bara och fråga?
Det kan jag göra då måste jag vänta till imon. Och får jag svar här så hjälper det ju andra med samma problem om dom googlar och denna tråd kom upp.
Citera
2022-05-27, 15:44
Medlem
thebyebyemans avatar
Citat:
Det kan jag göra då måste jag vänta till imon. Och får jag svar här så hjälper det ju andra med samma problem om dom googlar och denna tråd kom upp.

Utan och veta så skulle jag gissa på att det är något fel på själva hårdvaran och inte mjukvaran
Citera
2022-05-27, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Inställningar och stänga av pinkoden borde finnas på iPhone åxå tycker jag. Dom verkar låsa sej och bli spärrade i själva luren och på iTunes har jag märkt men använder inte iPhone själv
Tack för svaret
Citera
2022-05-27, 16:11
Medlem
Raggarspinns avatar
Citat:
Hej
Stäng av pinkod om du inte vill använda pinkod.
Inställningar - mobilnät - SIM-PIN och välj av eller på.
https://support.apple.com/sv-se/HT201529
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in