• 1
  • 2
2006-06-26, 01:15
Medlem
hallå....
min läkare har nyligen skrivit ut Citalopram Sandoz 20mg till mig...
nu e bara frågan.. vilka droger kan jag ta?
Citera
2006-06-26, 03:27
Bannlyst
I princip vad som helst...
Citera
2006-06-26, 03:43
Medlem
DrDoktors avatar
Låt bli extacy av två anledningar:

1 . Många som äter SSRI säger att e:n helt enkelt inte slår lika bra som innan de började med medicinen, eller ens slår öht. Däremot kan jag äta upp min hatt på att de negativa effekterna kvarstår......

2. Om du fått Citalopram utskrivet är det väl sannolikt att du inte mår så där jättebra, och då är det inte att rekommendera att lattja runt med signalsubstanserna . Även en "frisk" person kan må väldigt psykiskt dåligt ett par dar efter en e-tripp.

take care
Citera
2006-06-26, 04:43
Medlem
WaRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrDoktor
Låt bli extacy av två anledningar:

1 . Många som äter SSRI säger att e:n helt enkelt inte slår lika bra som innan de började med medicinen, eller ens slår öht. Däremot kan jag äta upp min hatt på att de negativa effekterna kvarstår......

2. Om du fått Citalopram utskrivet är det väl sannolikt att du inte mår så där jättebra, och då är det inte att rekommendera att lattja runt med signalsubstanserna . Även en "frisk" person kan må väldigt psykiskt dåligt ett par dar efter en e-tripp.

take care

Om jag inte misstar mig så kan man råka ut för serotoninsyndrom om man kombinerar SSRI och bland annat MDMA...
Citera
2006-06-26, 12:37
Medlem
Avgrunds avatar
de e lungt jag har käkat både cipralex och citalopram och det var lungt, nu käkar jag zoloft och remeron samt lite antipsykos och det har inte heller varit några problem.
Citera
2006-06-26, 13:14
Medlem
smärtpatients avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avgrund
de e lungt jag har käkat både cipralex och citalopram och det var lungt, nu käkar jag zoloft och remeron samt lite antipsykos och det har inte heller varit några problem.

Cipralex innehåller substansen citalopram så det är samma sak. Liten rättelse bara
Citera
2006-06-26, 13:22
Medlem
kurdiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smärtpatient
Cipralex innehåller substansen citalopram så det är samma sak. Liten rättelse bara

Det gör den inte alls, Cipramil gör, Cipralex innehåller escitalopram.
Citera
2006-06-26, 13:39
Bannlyst
Endast testat E två grr och gick på efexor båda gångerna. Första gången tog jag en röd(rosa) mitz
och jag kände ingenting. Medans polare stog och gunga till musiken och mådde
hur bra som helst. Andra gången droppa jag två och snorta en halv, fick lite
effekt men inget lyckor rus utan en väldigt mild mysig känsla. Även denna gång
mådde polarna toppen även fast dom tagit mindre än mig.

mvh
Citera
2006-06-26, 17:01
Medlem
smärtpatients avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurdis
Det gör den inte alls, Cipramil gör, Cipralex innehåller escitalopram.

Tamefan, det har du rätt i. Jag som trodde jag var helsäker på min sak!
Citera
2006-06-26, 17:19
Medlem
hur ere med zoloft, seroquel och edronax? kan man gå på affe eller försvinner effekten?
Citera
2006-06-26, 21:13
Medlem
Lånar gärna tråden:
Zoloft+cannabis, är det farligt? Känner mig lite smått orolig för att röka på sen jag börjat...
Citera
2006-06-27, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I am Jack
Lånar gärna tråden:
Zoloft+cannabis, är det farligt? Känner mig lite smått orolig för att röka på sen jag börjat...

är nog inte farligt, rökte cannabis då jag gick på antidepressiva inget hände mig, desutom tror jag det är samma sorts depressiva så det är nog lugnt
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in