Citat:
Ursprungligen postat av
GaoLaowei
Och exakt vad jagar du med din Mossberg? Vad olika människor har i sitt uthus varierar och alla skiter inte i att få de sakerna stulna som du gör. Att du sedan förvarar vapen som du gör, känns jävligt osäkert, speciellt med andra i huset än du själv. Skrytsamt på FB, men inte riskfritt
Min Mossberg använder jag den till att jaga Dovhjort och Vildsvin.
När det gäller förvaringen av min Mossberg så kan inte du bedöma om det är osäkert för du vet inte var jag förvarar det när jag inte har det i vapenskåpet, och om det är ett regelbrott så är det inte i närheten av regelbrottet att skjuta personer på 30+ meters avstånd.
Du måste se människan som du ska döda i ögonen, du måste vara 100% säker på att du skjuter rätt person.
Det är några saker som du bör tänka på innan du tänker göra en STG på personer som gör inbrott i dina förråd.
1: Du måste döda alla, missar du en person så drar han till polisen, sen är det raka vägen till finkan för dig.
2: Om det visar sig att de som du trodde var öststatare istället var två femtonåringar från byn som var på jakt efter bensin till sina mopeder så har du polisen där med hundar och även missing people fortare än kvickt.
Det finns inte en chans att du reder ut en sån situation. Du åker dit för mord och får göra 20+ år.
3: Du måste göra dig av med deras fordon och telefoner.
4: Du måste göra dig av med kropparna.
Allt det trubblet, när det det ända du hade behövd göra var att ringa till försäkringsbolaget och säga att gräsklipparen har blivit stulen.