2022-05-26, 18:08
Medlem
dovAkins avatar
Hej har problem med fryslagg på elden ring, typ 1-2 gånger per minut så fryser spelet i 1-2 sekunder. Prövat typ alla saker folk föreslår på youtube och forum. Någon som haft samma problem och löst det?
Citera
2022-05-26, 18:14
Medlem
SKetchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dovAkin
Hej har problem med fryslagg på elden ring, typ 1-2 gånger per minut så fryser spelet i 1-2 sekunder. Prövat typ alla saker folk föreslår på youtube och forum. Någon som haft samma problem och löst det?

1. Posta din pc-specifikation. Modellnamn på grafikkort, CPU och SSD. Storlek på RAM-minne mm.
2. Vad får du för resultat på 3DMark benchmark?
3. Är detta specifik för just detta program, eller har du problem i övrigt.
Citera
2022-05-26, 18:22
Medlem
dovAkins avatar
Har följande

RTX 2070 Super
Ryze 7 3700x
16 GB Ram 3200 mhz DDR4 (Corsair vengeance )
Spelet är installerat på en SSD disk glömt vilken modell och windows är installerat på en M2 disk samsung.

Har prövat alla grafikinställningar och ingen skillnad
Citera
2022-05-26, 18:25
Medlem
Så är det för alla.

Vet inte om det finns någon speciell rigg med något visst grafikkort som går o fixa för o lösa det med. Men så har det blivit för precis alla jag har sett streama spelet online i vilket fall.

O mig med när jag själv satt där och spela.

Problemet kom upp för mig direkt efter en ny patch.

Så om du är orolig för att det skulle råka vara din rigg, så är svaret att det behöver nödvändigtvis inte vara problem med just den något alls.
Citera
2022-05-26, 18:27
Medlem
dovAkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av momsloveme
Så är det för alla.

Vet inte om det finns någon speciell rigg med något visst grafikkort som går o fixa för o lösa det med. Men så har det blivit för precis alla jag har sett streama spelet online i vilket fall.

O mig med när jag själv satt där och spela.

Problemet kom upp för mig direkt efter en ny patch.

Så om du är orolig för att det skulle råka vara din rigg, så är svaret att det behöver nödvändigtvis inte vara problem med just den något alls.

Nä är inte orolig att det är min rigg då den är ok. Bara jävligt irriterande att jag inte hittar någon lösning
Citera
2022-05-26, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dovAkin
Nä är inte orolig att det är min rigg då den är ok. Bara jävligt irriterande att jag inte hittar någon lösning

Samma här. Samma för dom streamers jag kollat på med.

Kan vara någonting med uppladdning ifrån servrarna då dom med verkar vara lite konstiga. Hur ofta som helst i multiplayer så har jag blivit disconnectad.
Citera
2022-05-26, 20:14
Medlem
dovAkins avatar
tror fan jag löste det genom att avaktivera Microsoft Device Association Root Enumerator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in