2023-04-20, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jguendorbuln
Jag har absolut ingen aning. Den här rättegången är det första och enda jag har hört om honom, men du har rätt i att skador på frontalloben kan förändra människor ordentligt. En trasig barndom och trauma mot huvudet är väl de två saker man brukar prata om som gemensam nämnare för seriemördare.

Jag lyckades hitta upp den och i texten stod det "The injuries to his head was so bad that they hade to do an emergency operation of his head directly when he enter the hospital.

He hade several internal bleeding in his head, that they hade to operate and also release the pressure of the head. "

Står inte så mycket om vad som hade hänt eller vart mer än att det var mot huvudet och att det var sommaren 2020.

Så det kan ju förklara hans svar och tankesätt, att det helt enkelt blev förstört om de då behövde göra ett akut ingrepp så fort han kom in på sjukhuset.

Är inte så insatt men detta är nog första gången jag har hört att han ska ha varit våldsam fysiskt utan annars mest diskuterade.
Citera
2023-04-20, 11:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FantaVanExotisk
Jag lyckades hitta upp den och i texten stod det "The injuries to his head was so bad that they hade to do an emergency operation of his head directly when he enter the hospital.

He hade several internal bleeding in his head, that they hade to operate and also release the pressure of the head. "

Står inte så mycket om vad som hade hänt eller vart mer än att det var mot huvudet och att det var sommaren 2020.

Så det kan ju förklara hans svar och tankesätt, att det helt enkelt blev förstört om de då behövde göra ett akut ingrepp så fort han kom in på sjukhuset.

Är inte så insatt men detta är nog första gången jag har hört att han ska ha varit våldsam fysiskt utan annars mest diskuterade.
Det hade förklarat en hel del av hela rättegången också, för han låter helt trasig i huvudet. Är det inte en medfödd psyksjukdom, så måste det varit trauma mot huvudet, flr han framstår inte som mentalt frisk någonstans.
Citera
2023-12-10, 18:55
Medlem
Tobiaz anföll H*rtz med en kniv, H*rtz lyckades ta denna från Tobiaz och i nödvärn högg han honom i halsen.
Vart finns FUPen?
Citera
2023-12-10, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreeLazis
Tobiaz anföll H*rtz med en kniv, H*rtz lyckades ta denna från Tobiaz och i nödvärn högg han honom i halsen.
Vart finns FUPen?

(FB) Misstänkt mord i Skara, 30 årig man hittad död

.
Citera
2023-12-11, 18:03
Medlem
Citat:
Vart finns FUPen?

Vet inte varför jag försökte skriva det objektivt - mitt namn är Ernst-William Hertz, backat upp från tidigare ämnen jag har skapat på detta kontot om t.ex min domän www.bestbuds.se (nedlagd för tillfället) som kan söka upp vem som äger domänen.
Jag blev anfallen av Tobiaz, höll tyst om detta i förhören samt rättegången då jag inte ville hamna i fängelse. Det var verkligen dumt, jag ångrar nu i efterhand att jag inte var helt ärlig i förhören men jag vet inte hur mycket det skulle ha förändrat.

Citat:
Ursprungligen postat av .kungen77
(FB) Misstänkt mord i Skara, 30 årig man hittad död

.
Tack!
Citera
2023-12-12, 12:46
Medlem
Citat:
Vet inte varför jag försökte skriva det objektivt - mitt namn är Ernst-William Hertz, backat upp från tidigare ämnen jag har skapat på detta kontot om t.ex min domän www.bestbuds.se (nedlagd för tillfället) som kan söka upp vem som äger domänen.
Jag blev anfallen av Tobiaz, höll tyst om detta i förhören samt rättegången då jag inte ville hamna i fängelse. Det var verkligen dumt, jag ångrar nu i efterhand att jag inte var helt ärlig i förhören men jag vet inte hur mycket det skulle ha förändrat.

Tack!
Ernst William Hertz sitter på Rättspsyk.
Citera
2024-01-17, 04:52
Medlem
SigneKanins avatar
Det är sannolikt GM som kommenterat ovan, för han är numera aktiv på facebook också: https://www.facebook.com/ewilliamhertz

Redan frisläppt? Hur är det möjligt ens?
Jag sitter och lyssnar på rättegången i Rättegångsappen just nu, och det är fan inte alla cornflakes i paketet där.
Senast redigerad av SigneKanin 2024-01-17 kl. 04:59.
Citera
2024-01-17, 05:02
Medlem
SigneKanins avatar
Citat:

Tack!

Överväldigande bevisning mot dig. Bullshit att den harmlösa funktionsnedsatta personen ”attackerade”. Du vet vad du har gjort och det är vidrigt lågt att fortfarande inte stå för det.
Citera
2024-01-17, 05:15
Medlem
SigneKanins avatar
Hur i helvete kan man få sitta och ägna sig åt sådant här på sociala medier 7 månader efter att man dömts för mord?

https://www.bildtagg.se/bild/yhzixqpa5dewf9qb2pj881y9
Citera
2024-01-17, 05:30
Medlem
SigneKanins avatar
Färsk länk till FUP:
https://gofile.io/d/xHpMPT

Dom:
https://gofile.io/d/Cy3gaj
Citera
2024-01-17, 12:05
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SigneKanin
Hur i helvete kan man få sitta och ägna sig åt sådant här på sociala medier 7 månader efter att man dömts för mord?

https://www.bildtagg.se/bild/yhzixqpa5dewf9qb2pj881y9
Det anses väl vara en del av vården. Jag tycker också det är fel. Förhoppningsvis dröjer det många år innan de släpper ut honom.
Citera
2024-01-23, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
Det anses väl vara en del av vården. Jag tycker också det är fel. Förhoppningsvis dröjer det många år innan de släpper ut honom.

Det är en del av vår vård att vi får ta en del av teknologi samt nära de relationerna vi har i vårt liv.
Det är otroligt chockerande att vi har en så pass bra vård i Sverige som vi har, jag är positivt överraskad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in