• 1
  • 2
2022-05-26, 12:37
Medlem
Dexters avatar
En bekant sökte körkortstillstånd för över en månad sedan, hur lång tid tar det egentligen? Varför tar det så lång tid, är det inte bara en ren formalitet, eventuellt med koll av brottsregister?
Citera
2022-05-26, 12:41
Medlem
StonedMonkeys avatar
Brukar vara 14 dagar, max. Så skulle tro att det är något strul, är han dömd för narkotikabrott?
Citera
2022-05-26, 13:46
Medlem
Dexters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonedMonkey
Brukar vara 14 dagar, max. Så skulle tro att det är något strul, är han dömd för narkotikabrott?

Nej, hon har definitivt inga domar på sig. En helt oförvitlig medborgare. Kan inte förstå vad som tar så lång tid.
Citera
2022-05-26, 14:24
Medlem
MeinKampfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dexter
En bekant sökte körkortstillstånd för över en månad sedan, hur lång tid tar det egentligen? Varför tar det så lång tid, är det inte bara en ren formalitet, eventuellt med koll av brottsregister?

Jobbigt?

https://transportstyrelsen.se/kontakta-oss
Citera
2022-05-26, 15:43
Medlem
oestergrens avatar
Citat:

ansökte igen ganska nyligen, tog lång tid.
alldeles för lång tid för dem att handlägga ärendet.
har flertalet domar också.
ingen idé att ringa tror jag. går inte snabbare för det.

de tog runt en månad vill jag minnas.
Citera
2022-05-26, 18:41
Medlem
StonedMonkeys avatar
Citat:
Nej, hon har definitivt inga domar på sig. En helt oförvitlig medborgare. Kan inte förstå vad som tar så lång tid.

Okej tycker inte det borde ta så lång tid då, det kan vara värt att ringa och kolla vad som händer, så hon inte ramlat mellan stolarna eller så.
Citera
2022-05-29, 23:22
Medlem
cj035s avatar
Citat:

Mindre än två veckor och jag ansökte nyligen.
Citera
2022-06-06, 09:31
Medlem
Dexters avatar
Jag ringde Transportstyrelsen häromdagen och ifrågasatte varför det tar så lång tid. Fick till svar att just det här ärendet just nu väntar på en handläggare och att man tar alla ansökningar i turordning. Det är nu 41 dagar sedan ansökan skickades in.
Citera
2022-06-06, 09:35
Medlem
Handledning tar max 2 veckor. Körkortstillståndet kan ta 3 månader om man har otur.
Citera
2022-06-06, 11:36
Medlem
Dexters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tanakh
Handledning tar max 2 veckor. Körkortstillståndet kan ta 3 månader om man har otur.

Vad menar du med handledning?
Citera
2022-06-06, 12:02
Medlem
Citat:
För en polare tog det 3 månader och massvis med tjat via telefon för att han skulle få körkortstillstånd för tung behörighet medans min tog drygt en vecka. Myndigheten är underbemannad och det tar dit att gå igenom allt då.
Citera
2022-06-07, 07:23
Medlem
Citat:

Om den med körkortstillstånd ska övningsköra privat och ha en handledare så tar det max 2 veckor att få det godkänt. Men själva körkortstillståndet som krävs innan det kan ta uppemot 3 månader.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in