• 1
  • 2
2022-05-26, 11:05
Medlem
I vilka yrken har man mest roligt på?

Pilot och läkare är det första som slår mig... mycket folk, mycket resande, många sjuksköterskor och flygvärdinnor etc. etc.

Vad mer? .........försöker hitta något yrke som är roligt så jag pallar släpa dit ärslet varje dag!
Citera
2022-05-26, 11:08
Medlem
Liberationfronts avatar
Det beror väl på hur man är lagd?

Jag är händig, auktoritär och social så hantverksyrken med ledarbefattning passar mig. Kan lika gärna elda plåt som sitta på kontor.
Citera
2022-05-26, 11:09
Medlem
GreveholmLeifs avatar
Pilot är väl tråkigt som in i helvete. Tror inte piloterna får stanna särskilt länge till länderna de flyger till. 8H sömn sen är det dags att flyga igen.
Citera
2022-05-26, 11:17
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Clown kanske?
Citera
2022-05-26, 11:22
Medlem
Personlig assistent jobbar jag som man får i princip betalt för att göra ingenting, du jobbar och ändå känns det som du går på soc.
Citera
2022-05-26, 11:24
Medlem
Jordgubbes avatar
Åttonde trådstarten av dig på en vecka om vad du skall bli när du blir stor. Skribent kanske?
Citera
2022-05-26, 11:40
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Magiker. Illusionist.

Nersidor: Inte få jobba i Vegas, NV för att De Två Onämnbara särintressena kontrollerar scenen där.

Uppsidor: På ålderns höst få turnera på landsorten lr i Täby och Tibble. Soft, typ som Frankie Boy i svackan.

Politiker. Se till bli med riksdagsplats.

Nersidor: Att nödgas handskas vår slöst med Sanningen är ingen sinnekur om känslig natur.

Uppsidor: Känna att en påverkar. Känslan vara Samhälls bärare. Fett med deg i lönekuvertet. B-undrande blickar. Ligga.
Citera
2022-05-26, 12:09
Medlem
LagomLats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flamingrails
I vilka yrken har man mest roligt på?

Pilot och läkare är det första som slår mig... mycket folk, mycket resande, många sjuksköterskor och flygvärdinnor etc. etc.

Vad mer? .........försöker hitta något yrke som är roligt så jag pallar släpa dit ärslet varje dag!

Lokförare är roligt, tycker jag, men arbetstiderna passar inte alla.

LL
Citera
2022-05-26, 12:10
Medlem
bax88s avatar
Personlig tränare. De trumfar t.o.m läkare.
Citera
2022-05-26, 12:10
Medlem
TheGretaResets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Clown kanske?
Bra förslag.

Om man är en bitter lebba trivs man antagligen också som diversity och inclusive ansvarig. Tänk att få hata hela dagarna när man är full av hat.
Citera
2022-05-26, 12:25
Medlem
Någon form av utvecklingsarbete kan jag tänka mig är kul, dvs. förbättra processer/effektivisering/bättre arbetsmiljö osv.

Jobb med människor/patienter är kul om man ges bra förutsättningar, dvs. tillräckligt med tid och resurser att göra ett bra jobb.
Citera
2022-05-26, 12:27
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LagomLat
Lokförare är roligt, tycker jag, men arbetstiderna passar inte alla.

LL

Det håller jag med om. Jag går med glädje till jobbet varje dag. Har ALDRIG känns jobbigt att jobba. Det är ett privilegium.

Jag är t.o.m nöjd med arbetstiderna! (Vilket få lokförare är...)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in