Citat:
Ursprungligen postat av
falurouge
lidl brukar ha dem med ett tyskt kvalitetsmärke
Har varken köpt en powerflosser eller ultraljuds plackborttagare. Finns flera modeller och funktioner
Orsaken till det är absolut inte priset från lågt till högt.
Orsaken till det är att dom är alldrig bänktestade "bäst i test" vetenskapligt kliniskt
Helt enkelt att man testar det i verkligheten på människor under en viss tid
Såklart opponerar sig tandläkarbranschen emot alla former av plackbortagning man kan göra hemma. De vill ha kunder och kommer alldrig proffisionellt testa dessa produkter och dömma dom på ett rättvist plan med en rättvis metod. De kommer bara säga att det funka "sådär bra" men inget konkret
De kan påstå att man alltid ska använda tandtråd som komplement varje gång inkl dyra tandkrämer samt tandbortsar som når överallt. Med andra ord existerar det inga som helst vetenskapliga studier på dessa apparater, utan det handlar bara om
"köp mig köp mig" varför ?
"för jag är bäst" varför ?
"det säger jag inte"
En sak är 100% säker tandstensborttagarna tar alldrig nånsin bort tandsten som de säger, utan som bäst tar de bort plack och sen kan du om du vill komplettera med tandtråd eller nåt tandkirurgisk skrapverktyg.
Men frågan kvarstår vilken plackborttagare funkar bäst och varför, eller hur fungerar de ens, om de fungerar under viss tid ? Det kommer vi alldrig få reda på, tack för mig :-)
"Jag har en tendens att skapa trådar som ingen kan lösa eller svara på och därav är frågan intressant isig Var det nån klok som sa