2022-05-25, 22:48
Medlem
LatentAmbivalenss avatar
Det är svårt att veta hur många gånger man missat delar av medlemmars inlägg som varit gömda i spoiler-knappen. Alltså som jag skrev i rubriken: när man befinner sig i listvyerna för dessa.

Visserligen kanske jag bara talar för mig själv nu, men jag brukar skumma igenom inlägg där utan att klicka på länken till deras "ursprungliga" plats på forumet.

Skulle det inte kunna stå "SPOILER" och "/SPOILER", eller finnas liknande indikationer på spoliers existens, även i dessa sammanfattande listor?

Det räcker med vanlig text, bara det finns något form av markering.
Citera
2022-05-26, 08:13
Medlem
BigFatCones avatar
Eller så lär du dig läsa hela inläggen.

Citera
2022-05-26, 15:55
Medlem
LatentAmbivalenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone

Jag tror att en annan lämplig prioritering för min del är att lära mig att uttrycka mig någorlunda begripligt i skrift.

När jag trycker på ditt namn, till vänster om ditt inlägg, och sedan väljer alternativet att se alla dina inlägg i detta ämne får jag upp ditt meddelande, bortsett från det som fanns bakom spoilern.

Samma sak om jag väljer alternativet att se alla inlägg från en användare. I listan som kommer upp har jag aldrig kunnat se saker som är omgivna av spoilertaggar.

Att detta bara skulle gälla för mig känns inte så troligt, så jag chansar på att jag kort och gott är en kratta på att skriva.

Förstår du mig nu?

EDIT: Jag går in och förtydligar med detsamma: det hade varit smidigt om det fanns en markering i inläggen som dyker upp i listan om jag trycker på "Visa andra inlägg av den här användaren".

Då slipper jag gå in och trycka på varje länk till inläggen från listan för att försäkra mig om att jag inte missar något som står under en spoiler. "Spoiler i detta inlägget", skrivet längst upp för just dessa inlägg i listvyn, eller vad som helst. Det hade sparat lite tid när jag skummar igenom många inlägg i de listorna.
Senast redigerad av LatentAmbivalens 2022-05-26 kl. 16:06.
Citera
2022-05-26, 16:00
Medlem
Citat:

Eller så kanske det är du som ska lära dig att läsa TS inlägg ordentligt?
Citera
2022-05-26, 16:10
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:

Du fattar ju inte.

Det är ju läsa hela inläggen man inte kan den vägen. Det framgår ingenstans att det finns mer text i inläggen. Man missar alltså i många fall information som kan vara väldigt relevant.
Citera
2022-05-26, 16:21
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LatentAmbivalens
Jag tror att en annan lämplig prioritering för min del är att lära mig att uttrycka mig någorlunda begripligt i skrift.

När jag trycker på ditt namn, till vänster om ditt inlägg, och sedan väljer alternativet att se alla dina inlägg i detta ämne får jag upp ditt meddelande, bortsett från det som fanns bakom spoilern.

Samma sak om jag väljer alternativet att se alla inlägg från en användare. I listan som kommer upp har jag aldrig kunnat se saker som är omgivna av spoilertaggar.

Att detta bara skulle gälla för mig känns inte så troligt, så jag chansar på att jag kort och gott är en kratta på att skriva.

Förstår du mig nu?

EDIT: Jag går in och förtydligar med detsamma: det hade varit smidigt om det fanns en markering i inläggen som dyker upp i listan om jag trycker på "Visa andra inlägg av den här användaren".

Då slipper jag gå in och trycka på varje länk till inläggen från listan för att försäkra mig om att jag inte missar något som står under en spoiler. "Spoiler i detta inlägget", skrivet längst upp för just dessa inlägg i listvyn, eller vad som helst. Det hade sparat lite tid när jag skummar igenom många inlägg i de listorna.
Nu är jag med. Men det förtar ju syftet med en spoiler. Det skulle ju vara, kanske inte katastrof, men i alla fall klart trist i film- och TV-forumen.

Kanske en "visa alltid spoilers"-funktion som är opt-in skulle vara något?
Citera
2022-05-26, 16:23
Medlem
LatentAmbivalenss avatar
Citat:
Nu är jag med. Men det förtar ju syftet med en spoiler. Det skulle ju vara, kanske inte katastrof, men i alla fall klart trist i film- och TV-forumen.

Kanske en "visa alltid spoilers"-funktion som är opt-in skulle vara något?

Jag tänkte inte så långt, men absolut!

För det är otänkbart att ha med hela spoilerfunktionen även i inläggslistorna eller?

EDIT: Det jag menade med att det skulle kunna stå typ "Detta inlägg innehåller spoiler(s)" i vanlig text i aktuella inlägg var att man i just de fallen skulle kunna trycka på länken för att komma till inläggets plats i tråden där det skrevs.

På så vis skulle ju inte spoilerfunktionen försvinna?
Senast redigerad av LatentAmbivalens 2022-05-26 kl. 16:28.
Citera
2022-05-26, 16:31
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LatentAmbivalens
Jag tänkte inte så långt, men absolut!

För det är otänkbart att ha med hela spoilerfunktionen även i inläggslistorna eller?

EDIT: Det jag menade med att det skulle kunna stå typ "Detta inlägg innehåller spoiler(s)" i vanlig text i aktuella inlägg var att man i just de fallen skulle kunna trycka på länken för att komma till inläggets plats i tråden där det skrevs.

På så vis skulle ju inte spoilerfunktionen försvinna?
Intressant idé.
Citera
2022-05-26, 16:32
Medlem
LatentAmbivalenss avatar
Citat:
Intressant idé.

Tack.
Citera
2022-10-30, 19:50
Medlem
Zwerchstands avatar
För länge sedan ändrades så att text inom spoiler ställdes som klartext i diverse postlistor (sökresultat, mina citerade inlägg &c), vilket sabbade typiskt. Det verkar nu ha “fixats” typ
Kod:
if [spoiler] then [hide]
vilket för en kodnolla som mig ter sig knepigt, som att någon glömt räkna parse-par därinne. Exemplet jag länkat är 12 år gammalt; Vet någon om nuläget är nyligt?
Citera
2026-07-13, 07:26
Medlem
Peter Gibbonss avatar
Skulle just starta en tråd med följande text:

"När man klickar på "hitta alla inlägg av x i detta ämne" så får man upp en lista av alla användarens inlägg MEN om användaren har använt spoilerfunktionen syns inte spoilerknappen eller den dolda texten.
För att se knappen/texten måste man klicka på just det inlägget i listan, som inte på något sett indikerar att det finns mer/dold text att läsa, och först då dyker knappen upp.
Väldigt dåligt faktiskt."

när jag upptäckte denna tråd och att probelemt redan påpekats för 4 år sedan.
Varför har det inte åtgärdats?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in