Findus tex eller Dafgård standard frysta micro rätter är nog rätt så lik ett ihop-plock av grejer som redan finns in butiken av hel och halvfabrikat =
1. Frysta grönsaker i paket fast med mer mer insprutat socker och salt
2. Såsen: Pulversås fast utspädd då redan i papptallriken / micro / ugns tallriken som följer med eller typ färdigsås som man köper i butiken men som tål stark uppvärmning
3. Kött motsvarande halvfabrikat som finns massor av i våra frysar i olika former och format
4. Kolhydrat : samma som frysta - pommes, rösti typ potatisbullar, pulvermos, pasta mm
Priset för en sån här rätt har jag sett att det vid kampanj ev kostar 25 kr pr låda vid köp av 4
Och högst sannolikt lika mycket näringsämnen som om du skulle plocka ihop det själv på hel och halvfabrikat fast med betydligt mer socker och salt
Men jag skulle tippa på att skulle ni pussla ihop sådana här rätter hemma enligt de 4 stegen ovan så skulle det tom bli nyttigare och mer näringsrikt och billigare är min tagning iaf. Knappast ansträngade heller om man nu vill härma dessa rätter enligt de 4 stegena :
https://www.findus.se/var-mat/enportionsratter
Men såklart är det minst ansträngande att bara snöra in en helt färdigt rätt istället i micron istället för ett litet pussel med ugn, airfyer användning osv
Min poäng med inlägget är att om du äter sånt här skit ofta, så är det nog lönsammare att göra det själv iaf med hel och halvfabrikatet pusslet att försöka härma rätterna ochså