• 1
  • 2
2022-05-25, 17:13
Bannlyst
Finns det några? Skiter i hur kärringaktig den ser ut, bara den skonar arslet på bucklig väg och trottoarkanter.
Jag är van vid att åka mc, men har börjat cykla till jobbet. Vill ha det skönaste för arslet som finns. Det sägs att man vänjer sig, men jag gör inte det. Från mc med dämpning till en odämpad cykel. Det gör ont för fan. Ge mig en magisk sadel med dämpning.
Citera
2022-05-25, 17:39
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drrty
Finns det några? Skiter i hur kärringaktig den ser ut, bara den skonar arslet på bucklig väg och trottoarkanter.
Jag är van vid att åka mc, men har börjat cykla till jobbet. Vill ha det skönaste för arslet som finns. Det sägs att man vänjer sig, men jag gör inte det. Från mc med dämpning till en odämpad cykel. Det gör ont för fan. Ge mig en magisk sadel med dämpning.

Finns en hel uppsjö på " komfortsadlar" på Amazon.se

Mycket stoppning och fjäderdämpning är melodin och bred (Framförallt bred)
Citera
2022-05-25, 18:07
Medlem
Citat:

Vad som är skön för dig är svårt att veta. Finns inte ett arsle som är det andra lik, Men hur lång distans har du? Ju fler mil man sitter på cykeln ju hårdare sadel ska det vara annars går sittbenen igenom. Men ska du trampa några km köp en bred med dämpning ibland kan det vara guld
Värd att prova lite olika, självklart är en del vanefråga såklart.
Citera
2022-05-25, 18:10
Medlem
CarpeDajms avatar
Köp sadelskydd med gel-fyllning. Och välj det största tjockaste du kan hitta.
Citera
2022-05-25, 18:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av slydz
Vad som är skön för dig är svårt att veta. Finns inte ett arsle som är det andra lik, Men hur lång distans har du? Ju fler mil man sitter på cykeln ju hårdare sadel ska det vara annars går sittbenen igenom. Men ska du trampa några km köp en bred med dämpning ibland kan det vara guld
Värd att prova lite olika, självklart är en del vanefråga såklart.

Sant, varje arsle är olika det har du rätt i. Men alla arslen får ont i början om man inte är van vid cykel.
Jag kan ju inte prova olika utan att köpa. Jag är beredd på värsta kärringsadeln med dämpare under. Jag har väl knappt en mil till jobbet, och i slutet är varenda trottoarkant ett helvete. Har bara cyklat en vecka ska tilläggas.
Citera
2022-05-25, 18:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CarpeDajm
Köp sadelskydd med gel-fyllning. Och välj det största tjockaste du kan hitta.

Det ska jag köpa. Men vill ha den skönaste sadeln utöver det. Tack för tipset.det där är det bästa hittills.
Citera
2022-05-25, 18:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Finns en hel uppsjö på " komfortsadlar" på Amazon.se

Mycket stoppning och fjäderdämpning är melodin och bred (Framförallt bred)

Bred är melodin i det hela tror jag. Men vill gärna kunna köpa ass-comforten i Sverige.
Citera
2022-05-25, 18:14
Medlem
CarpeDajms avatar
Citat:
Det ska jag köpa. Men vill ha den skönaste sadeln utöver det. Tack för tipset.det där är det bästa hittills.
Sls. Ett tips till, lämna aldrig sadelskyddet om du så lämnar cykeln fem minuter. Tjuvjävlabögarna plockar det så fort de ser ett.
Citera
2022-05-25, 18:17
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Bred är melodin i det hela tror jag. Men vill gärna kunna köpa ass-comforten i Sverige.

Den här liknar ju en Mc-sadel. Det var den bredaste jag hittills sett

https://www.lightinthebox.com/sv/p/c...-1572867485927
Citera
2022-05-25, 18:20
Bannlyst
Citat:
Sls. Ett tips till, lämna aldrig sadelskyddet om du så lämnar cykeln fem minuter. Tjuvjävlabögarna plockar det så fort de ser ett.

Självklart inte. Suger bara att man har snabbfäste på sadel och framgaffel som de kan sno. Har en rawbike och tar med den in på jobbet men lämnar den max 5 min utanför affärer. Brukar betala nån random utanför som passar även om man har lås. Polska tattare snodde frugans cykel och plockade allt de kunde och lämnade skelettet i skogen utanför huset. En biltemacykel.

Nu brukar jag låsa cykeln nära centrum och spana på den och jaga tattarna som rör den. Tar såklart ut batteriet, och har cykeln hemma om nätterna.

Cykeltjuvar är fan det värsta packet som finns, förrutom de som blåser äldre svenska damer.
Senast redigerad av drrty 2022-05-25 kl. 18:24.
Citera
2022-05-25, 18:24
Medlem
CarpeDajms avatar
Citat:
Självklart inte. Suger bara att man har snabbfäste på sadel och framgaffel som de kan sno. Har en rawbike och tar med den in på jobbet men lämnar den max 5 min utanför affärer. Brukar betala nån random utanför som passar även om man har lås. Polska tattare snodde frugans cykel och plockade allt de kunde och lämnade skelettet i skogen utanför huset. En biltemacykel.

Nu brukar jag låsa cykeln nära centrum och spana på den och jaga tittarna som rör den. Tar såklart ut batteriet, och har cykeln hemma om nätterna.

Cykeltjuvar är fan det värsta packet som finns, förrutom de som blåser äldre svenska damer.
Bra du är en klok människa. Själv fick jag lära mig den hårda vägen, gick in på affären fem minuter, sadelskyddet som fan inte ens syntes, såg ut som en vanlig jävla sadel, poff - borta.

Edit. Syftningsfel i din sista mening?
Citera
2022-05-25, 18:30
Bannlyst
Citat:
Bra du är en klok människa. Själv fick jag lära mig den hårda vägen, gick in på affären fem minuter, sadelskyddet som fan inte ens syntes, såg ut som en vanlig jävla sadel, poff - borta.

Edit. Syftningsfel i din sista mening?

Det är egentligen konstigt hur folk lämnar sina cyklar oskyddade. En sadel kanske ändå kostar 500, så har man en försäkring där minst 1000 är i självrisk.

Syftningsfel vet jag inte vad det är, är onykter. Vill mest säga att det bara är tattare som snor cyklar, och tjackpundare. Och bögar. Samma folk som som får hiv och apkoppor.
Ot: men men. Folk behandlar cyklar som skit medans de brukar låta MC vara ifred. Tycker det är konstigt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in