• 1
  • 2
2022-05-25, 16:35
Medlem
Cervidaes avatar
Varken röker eller snusar själv, och det planerar jag inte ändra på. Däremot tänkte jag att det kunde vara bra att gå och bära på ett paket cigg samt ett paket snus för alla de nikotinister som frågar ”har du en X”, och blir på dåligt humör utan sitt nikotin.

Därför undrar jag vilket snus och cigg jag ska köpa som de flesta anser är bra. Alltså något som inte är alltför speciellt eller nischat.

Målgruppen är unga (16-20) åringar, om det är relevant.

Tacksam för svar!
Citera
2022-05-25, 16:40
Avstängd
granny-pantiess avatar
Tycker du att det är så lämpligt att bjuda minderåriga på snus och cigg?
Citera
2022-05-25, 16:41
Medlem
Riddarhusets avatar
General Extra Stark Lössnus
Citera
2022-05-25, 16:53
Medlem
Stockholmsjevels avatar
Blend Ultima impar på de flesta. Fyllig smak av luft men inte för luftig utan snäppet mer rökig.
Citera
2022-05-25, 16:55
Medlem
Cervidaes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granny-panties
Tycker du att det är så lämpligt att bjuda minderåriga på snus och cigg?

Nu handlar ju detta om folk som redan är nikotinberoende, och blir på dåligt humör om de ej får sitt nikotin. De får ju sitt snus/cigg på något sätt i slutändan ändå. Jag känner bara att jag inte vill ha någon på dåligt humör som jag ska hänga med.

Hade varit en annan sak om det handlade om folk som inte snusade, som jag försökte trycka på en dosa snus, eller om det var femteklassare jag gav cigg till.
Citera
2022-05-25, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmsjevel
Blend Ultima impar på de flesta. Fyllig smak av luft men inte för luftig utan snäppet mer rökig.

10 cigaretter motsvarar en skogspromenad.

OnTopic: Vad gäller cigaretter så är ett paket Marlboro Lights ett vettigt val. Mer mellanmjölk blir det inte utan att blanda in kotuttar.

(Umgås du med män med mustasch och tvivelaktigt förflutet så John Silver utan filter.)
Senast redigerad av BlowTheClaymores 2022-05-25 kl. 17:02.
Citera
2022-05-25, 17:11
Medlem
dragon31s avatar
beror väl på vilka du hänger med om du hänger med 19 åriga hockeybögar så är det väl velo som gäller men om du hänger med lite mer knegare/semi-bönder så skulle jag säga general/lundgrens/knox
Citera
2022-05-25, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cervidae
Varken röker eller snusar själv, och det planerar jag inte ändra på. Däremot tänkte jag att det kunde vara bra att gå och bära på ett paket cigg samt ett paket snus för alla de nikotinister som frågar ”har du en X”, och blir på dåligt humör utan sitt nikotin.

Därför undrar jag vilket snus och cigg jag ska köpa som de flesta anser är bra. Alltså något som inte är alltför speciellt eller nischat.

Målgruppen är unga (16-20) åringar, om det är relevant.

Tacksam för svar!
När man var i den åldern så uppskattade man ju Prince mest när det gällde cigg, Marlboro funkade det också medans Blend (speciellt menthol) ansågs vara för kärringar och bögar och smakade inget vidare, om ens något.

Vad det gäller snus så gick Göteborgs Rapé hem även hos den mest ovane snusaren och det man började med innan man mer eller mindre automatiskt började uppskatta tobaksmaken och då blev det naturligt att gå över till General eller Grov portion.

Vill du vara helgarderad och ha något att bjuda på som borde gå hem hos både nybörjaren samt den mer inbitne nikotinisten i nödfall så skulle jag säga Prince light och Göteborgs Rapé.

Annars vanliga Prince eller General portion.
Citera
2022-05-25, 17:52
Medlem
TheJackets avatar
Marlboro Röd + General portion
Citera
2022-05-25, 18:20
Medlem
inningboxers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Marlboro Röd + General portion

Röd Prince + General Portion snarare. Marlboro är det bara svartskallar som röker och de ska fan i mig inte ha något gratis.
Citera
2022-05-25, 18:30
Medlem
Snus: Göteborgs rape eller valfri lundgrens
Cigg: Marlboro gold

Alla märken ovan passar dom flesta, även nybörjare. Rape o lundgrens har en mildare smak, inte stark tobak som general o grov. Även marlboro gold har en mild smak som dom flesta tycker om.
Citera
2022-05-25, 18:52
Medlem
KlappMungons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inningboxer
Röd Prince + General Portion snarare. Marlboro är det bara svartskallar som röker och de ska fan i mig inte ha något gratis.

Jobbade på bensinmack anno dazumal och säger nån "en aska rinsi" så ser jag fortfarande en kärring i full tattaruniform framför mig.

Såvida ens umgänge inte består bara av lokalvårdare och zigenarkärringar så är Röd Prins inget förstahandsval att bjuda på.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in