Citat:
Ursprungligen postat av
Cervidae
Varken röker eller snusar själv, och det planerar jag inte ändra på. Däremot tänkte jag att det kunde vara bra att gå och bära på ett paket cigg samt ett paket snus för alla de nikotinister som frågar ”har du en X”, och blir på dåligt humör utan sitt nikotin.
Därför undrar jag vilket snus och cigg jag ska köpa som de flesta anser är bra. Alltså något som inte är alltför speciellt eller nischat.
Målgruppen är unga (16-20) åringar, om det är relevant.
Tacksam för svar!
När man var i den åldern så uppskattade man ju Prince mest när det gällde cigg, Marlboro funkade det också medans Blend (speciellt menthol) ansågs vara för kärringar och bögar och smakade inget vidare, om ens något.
Vad det gäller snus så gick Göteborgs Rapé hem även hos den mest ovane snusaren och det man började med innan man mer eller mindre automatiskt började uppskatta tobaksmaken och då blev det naturligt att gå över till General eller Grov portion.
Vill du vara helgarderad och ha något att bjuda på som borde gå hem hos både nybörjaren samt den mer inbitne nikotinisten i nödfall så skulle jag säga Prince light och Göteborgs Rapé.
Annars vanliga Prince eller General portion.