Citat:
Ursprungligen postat av
GengusKhan
Överdrivet i relation till vad? Om det är sant, allt han skrev, vad är då provokationen? Att belysa sanningen och att det får dig att känna dig kränkt, ändrar ju inte verkligheten.
Låter mer som att du behöver lite distans till saker och ting. Är du inte yezidier själv, varför sitter du här och är kränkt? Meningslös godhetssignalering för att du skall känna en känsla av pseudo-överlägsenhet? Offended by proxy måste ju vara det mest patetiska tillståndet i människans existens.
Hans tweet var ju ändå tam. Han belyser de hedersproblem som finns inom kulturen, men även kusingiftemål och kvinnoförtryck, islamskt modus operandi.
Så än en gång, hur är sanningen och verkligheten provocerande? Det är ju vad som sker, vem är det som blir provocerad? Anser du att det är riktigt att man skall anpassa tal och skrift efter människor med sämst självkänsla, sämst självinsikt och självdistans?
Frågan är ju vad fan du babblar om. Älskar att du kommer med massa påhittade Flashback-ord som någon form av härskarteknik. Kränkt vet jag inte om jag är, han får ju säga vad han vill och jag skiter som sagt i vad yazidier gör i ett land avlägset från oss.
Sen är ju yazidier inte muslimer så islamskt vet jag inte. Om det herr Bali i sin tweet menar är sant eller falskt är inte ens något att diskutera. Givetvis är inte alla yazidier inavlade. Mitt påpekande rör dels att det är överdrivet att förolämpa hela kulturer på det viset, men det har han såklart rätt att göra om han mår bra av det, dels att jag blir förvånad över att Hanif, som ett tag flitigt använde yazidiska kvinnor som argument, nu är så hård mot dessa kvinnors kultur.