2022-05-26, 11:54
Medlem
SuperVitings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalken03
Yezidier knullar absolut inte sina kusiner. de är en stängd religion vilket har blivit så efter att muslimerna kom till kurdistan området.
Vad innebär ”en stängd religion” om inte att genpoolen för avkommorna är stor som ankdammen i valfri svensk byhåla? Det går inte att konvertera, man får gräva där man står (vilket Bali helt korrekt påpekade).
Citera
2022-05-26, 11:57
Medlem
Jenshalls avatar
Blir såklart inget av detta. Gammelmedia och pk vänstern hoppas men skulle gissa ärendet läggs ner inom en vecka.
Citera
2022-05-26, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalken03
Yezidier knullar absolut inte sina kusiner. de är en stängd religion vilket har blivit så efter att muslimerna kom till kurdistan området.

Skulle de skilja sig på det området från kurder menar du. Kurder knullar som bekant ofta kusiner, själv känner jag ett par med en handikappad dotter.
Citera
2022-05-26, 12:21
Medlem
Wakzlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plastkork
Det är ej HMF att mörda och förnedringsråna. Vad som är HMF läser du i lagtexten.

Jag har inget sådant exempel nej. Har du något exempel på när en förundersökning nedlagts eller ett åtal ogillats med hänvisning till den misstänktes/tilltalades hudfärg?

Det är rasistiska hatbrott.
Citera
2022-05-26, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mary99
Om Hanif istället hade formulerat : "klankultur där kusingiften är vanliga" hade det varit lugnt
men att använda uttrycket "kusinknullande" är nedvärderande även om det är sant
Jag bryr mig inte men fattar att åsiktspolisen har fått upp ett spår....

Han skrev inte så, här är det som han skrev
Citat:
Yezidier är en rasbesatt hederskulturell kusinäktande klankultur. Blandade barn anses ej vara yezidier. Kvinnor mördas öppet på gator om de blir kära i andra etniciteter.

https://twitter.com/hanifbali/status/1529164501895024644?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5 Etweetembed%7Ctwterm%5E1529164501895024644%7Ctwgr% 5E%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Faktuelltfok us.se%2Fhanif-bali-polisanmald-for-hets-mot-folkgrupp%2F
Citera
2022-05-26, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Vilket även Bali gjorde, du sitter i samma båt som han.

Okej? Vart läste du att jag skrev att han inte har rätt att yttra sin åsikt?
Citera
2022-05-26, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iammichelemorrone
Okej? Vart läste du att jag skrev att han inte har rätt att yttra sin åsikt?

Du menar kanske "var" och inte "vart"?
Vad föranleder denna fråga, tror du att jag har påstått detta?
Citera
2022-05-26, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GengusKhan
Överdrivet i relation till vad? Om det är sant, allt han skrev, vad är då provokationen? Att belysa sanningen och att det får dig att känna dig kränkt, ändrar ju inte verkligheten.

Låter mer som att du behöver lite distans till saker och ting. Är du inte yezidier själv, varför sitter du här och är kränkt? Meningslös godhetssignalering för att du skall känna en känsla av pseudo-överlägsenhet? Offended by proxy måste ju vara det mest patetiska tillståndet i människans existens.

Hans tweet var ju ändå tam. Han belyser de hedersproblem som finns inom kulturen, men även kusingiftemål och kvinnoförtryck, islamskt modus operandi.

Så än en gång, hur är sanningen och verkligheten provocerande? Det är ju vad som sker, vem är det som blir provocerad? Anser du att det är riktigt att man skall anpassa tal och skrift efter människor med sämst självkänsla, sämst självinsikt och självdistans?

Frågan är ju vad fan du babblar om. Älskar att du kommer med massa påhittade Flashback-ord som någon form av härskarteknik. Kränkt vet jag inte om jag är, han får ju säga vad han vill och jag skiter som sagt i vad yazidier gör i ett land avlägset från oss.

Sen är ju yazidier inte muslimer så islamskt vet jag inte. Om det herr Bali i sin tweet menar är sant eller falskt är inte ens något att diskutera. Givetvis är inte alla yazidier inavlade. Mitt påpekande rör dels att det är överdrivet att förolämpa hela kulturer på det viset, men det har han såklart rätt att göra om han mår bra av det, dels att jag blir förvånad över att Hanif, som ett tag flitigt använde yazidiska kvinnor som argument, nu är så hård mot dessa kvinnors kultur.
Citera
2022-05-26, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nytthus
Åklagaren och domstolen ska ej ta ställning till om påståendet är sant eller inte. Jämför med SD-politikern som fälldes för att ha sagt att sydsudaneser har lägre IQ.

Balis uttalande kan mycket väl fällas.

Man kan alltså bli bestraffad för att säga sanningen p.g.a. HMF. Det är verkligen en helt sjuk lag.
Citera
2022-05-26, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Du menar kanske "var" och inte "vart"?
Vad föranleder denna fråga, tror du att jag har påstått detta?

Uppenbarligen försöker du antyda eller komma åt något som inte finns. Du säger att Bali har rätt till en åsikt precis som jag, som att jag antytt att han inte borde ha det. Sluta spela smart nu och släpp det.
Citera
2022-05-26, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wabbajacker
Man kan alltså bli bestraffad för att säga sanningen p.g.a. HMF. Det är verkligen en helt sjuk lag.

Samma med förtal, det som bevisligen är sant kan ändå vara ett brott att yttra i Sverige. Det är ett mycket sjukt land.
Citera
2022-05-26, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iammichelemorrone
Uppenbarligen försöker du antyda eller komma åt något som inte finns. Du säger att Bali har rätt till en åsikt precis som jag, som att jag antytt att han inte borde ha det. Sluta spela smart nu och släpp det.

Dina halmgubbar får stå för dig, blanda inte ihop dina tankar med mina ord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in