Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 9
  • 10
2022-05-24, 22:34
  #109
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Good looking out!👍

Betyder den kommentaren, att du ville ha en förklaring till mindre än 10% av migrationen samtidigt som du inte har några frågor, som rör anledningen till de resterande 90% av massinvandringen?
Citera
2022-05-24, 22:46
  #110
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Syftar du på närmandet till NATO?
nej, jag syftar på alla syltburkar Palme hade sina händer i, medan lilla Sverige trodde han var en godhetsapostel.
Citera
2022-05-24, 22:49
  #111
Medlem
Fredrik Reinfeldt ville ha billig arbetskraft.
S håller på att byta ut svenska folket för att behålla makten.
Citera
2022-05-24, 23:27
  #112
Medlem
Utländsk finans-elit vill sänka produktiviteten i Sverige genom att färre och färre försörjer fler och fler. Produktiviteten hålls upp genom att man öser in lånade pengar som bensin på eld. När detta förr eller senare kollapsar så finns det pengar att tjäna på att spekulera mot svensk valuta.

Detta hände på -90 talet och det kommer hända igen
Citera
2022-05-25, 01:06
  #113
Medlem
För att israel vill förstöra det germanska folket och dom har arbetat i skuggorna och mutat politiker för å få till rätt lagar och regler under lång tid.
2015 föll allt på plats och israel sa till USA att invadera fler länder i mellanöstern för att skydda sig själv och samtidigt skapa en exrem flyktingvåg mot Europa.
Sen hade dom agenter där nere som vägledde folk till Tyskland och Sverige, där lagarna jobbade imot svenska folket och för Israels hämnd mot det germanska folket.
Så nu består Sverige av minst 25% slödder islamister krigsförbrytare och skäggbarn.
Och fler blir de hela tiden.
Citera
2022-05-25, 01:32
  #114
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
En gång i tiden hade vi industrier som skrek efter folk, vi stod ju utanför ww2 och svenskt trä, stål mm hjälpte till att bygga upp det raserade europa.

Sen dess har man haft policyn att flyktingar och arbetskraftsinvandring är detsamma som tillväxt.
Citera
2022-05-25, 07:15
  #115
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Då kanske du kan länka den kalkylen igen, ty jag vet inte vad du syftar på.

här tex.
https://www.nationalekonomi.se/sites...03/43-2-gb.pdf


Citat:
Det verkar som du anser (du får rätta mig om jag missförstår), att om ett land har en statsskuld så är landets befolkning en förlustaffär.
Nej, statsskulder kan uppkomma på många sätt. (det kan du ju även se om du tittar på riksgäldens genomgång)


Citat:
Finns det, utifrån det antagandet något land alls (med undantag av Macau), som enl. dig inte har en problematisk, tärande befolkning?

Nej, det finns och har funnits i alla samhällen. (även i macau och hongkong på individbasis)
Citera
2022-05-25, 15:18
  #116
Medlem
Det beror på dumma och korkade människor. Ofta jobbar de inom politiken! Ibland blir man mållös. Dumheten och logiken är så otroligt stor.

ÅTERVANDRING för flyktingar som kommit hit gäller inte för alla. Det är inte lika för alla. De tycker att folk från Ukraina ska återvandra direkt men det gäller inte andra folkgrupper. Det om något kallar jag för hets mot FOLKGRUPP. Det är riktigt avskyvärt att peka ut en specifik nationalitet.

Fan! Folk blir ju bara tokigare och tokigare.

https://www.friatider.se/sds-kampanj...acker-ramaskri
__________________
Senast redigerad av Ajabaja555 2022-05-25 kl. 15:22.
Citera
2022-05-25, 16:31
  #117
Avstängd
Sverige har ett bäst-i-klassen-komplex inför EU och alla slags "humanitära konventioner", vi tillämpar den typen av direktiv mer bokstavligt och till punkt och pricka än något annat EU-land.

Sedan handlar det också om självbilden av Sverige som en moralisk stormakt, man överkompenserar med retorik och juridik där man inte kan förändra saker av betydelse genom praktisk politik.
Citera
2024-02-03, 23:08
  #118
Medlem
det finns amerikanska grupper sponsrade av den amerikanska regeringen som för varje invandrare som tas är det en ursäkt för att skriva ut eller använda amerikanska dollarpengar för att hålla valutan relevant och den amerikanska ekonomin flytande. och svensken får en del av dessa pengar (mer än vad som används på invandrarna även på lång sikt) för att ta in dem. så om de skriver ut till varje familj för exempel 1000 dollar så går kanske bara 500 till dem och resten hälften till båda regeringena (US och SWE). Det är vad jag tror men jag kanske har fel.
Citera
  • 9
  • 10

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback