• 1
  • 2
2022-05-24, 12:28
Medlem
Efter att ha suttit uppe i stort sett varje kväll sedan slutspelet drog igång i NHL så har jag framförallt efter Penguins utgång följt Tampa.

Finns det ärligt talat någon målvakt i NHL som ens är i närheten av Vasy när det kommer till slutspel?
Finns det någon målvakt som någonsin varit bättre än vad han är just nu?

Det enda jag kan se som varit i närheten är Fleurys spel när Vegas gick till final för 3 år sen och möjligtvis Price förra året, tycker dock ändå att det är skillnad, Vasy verkar ta allt just nu, matchen som va i natt så var Tampa stundtals helt utspelade första två perioderna.

Är det någon som kan komma på en målvakt som spelat bättre under ett slutspel än vad Vasilevskiy gjort senaste 3 säsongerna?
Citera
2022-05-24, 16:00
Medlem
MrMadoffs avatar
Nej och det sjuka är att han är både en och två nivåer bättre än sina konkurrenter. Snubben är före sin tid.
Citera
2022-05-24, 16:11
Medlem
knurras avatar
Roy
Brodeur
Hasek
Citera
2022-05-24, 16:21
Medlem
1988-92 Patrick Roy
1990-93 Ed Belfour
1993-01 Dominik Hasek
2002-08 Martin Brodeur

Vedertaget att Patrick Roy är den bäste NHL-målvakten genom tiderna. 3x Vezina och 3x Conn Smythe, dvs. rekordhållare i antal Finals MVP i NHL. 4x Stanley Cup med olika klubbar under tre olika årtionden. Stoppade precis allt under sin högsta peak när han spelade för Montreal.
Citera
2022-06-04, 04:51
Medlem
Han verkar inte lika omänsklig längre.
Citera
2022-06-04, 04:56
Medlem
boonies avatar
Verkligen inte.
Citera
2022-06-04, 06:11
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twogirlsonecup
1988-92 Patrick Roy
1990-93 Ed Belfour
1993-01 Dominik Hasek
2002-08 Martin Brodeur

Vedertaget att Patrick Roy är den bäste NHL-målvakten genom tiderna. 3x Vezina och 3x Conn Smythe, dvs. rekordhållare i antal Finals MVP i NHL. 4x Stanley Cup med olika klubbar under tre olika årtionden. Stoppade precis allt under sin högsta peak när han spelade för Montreal.
This.
Citera
2022-06-04, 08:43
Medlem
Högt på stöten är han en av dom sämsta.
Citera
2022-06-04, 11:45
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twogirlsonecup
1988-92 Patrick Roy
1990-93 Ed Belfour
1993-01 Dominik Hasek
2002-08 Martin Brodeur

Roy hade även hälften så stora skydd som dagens målvakter vilket gör det än mer imponerande.
Citera
2022-06-15, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Roy hade även hälften så stora skydd som dagens målvakter vilket gör det än mer imponerande.

Patrick är en oerhört imponerande målvakt!
Sen är vedertaget bland endel att Brodeur är ett litet litet snäpp under Roy och Hasek.
Var Vasilevskiy ska in är svårt, helt annan hockey idag, andra skydd, förmodligen bättre förberedelser runt omkring.
Men det jag vill ha sagt är att om Hasek spelat längre tid i NHL är jag inte så säker på att Roy hade ansetts som den bästa genom alla tider, för Haseks statistik, förmåga att bära ett lag osv, är helt enastående.
Återigen all cred till Roy, men jag tror det finns en "North American Bias/a bias against European players", som flera sidor på nätet vittnar om.
Citera
2022-06-15, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maag80
Patrick är en oerhört imponerande målvakt!
Sen är vedertaget bland endel att Brodeur är ett litet litet snäpp under Roy och Hasek.
Var Vasilevskiy ska in är svårt, helt annan hockey idag, andra skydd, förmodligen bättre förberedelser runt omkring.
Men det jag vill ha sagt är att om Hasek spelat längre tid i NHL är jag inte så säker på att Roy hade ansetts som den bästa genom alla tider, för Haseks statistik, förmåga att bära ett lag osv, är helt enastående.
Återigen all cred till Roy, men jag tror det finns en "North American Bias/a bias against European players", som flera sidor på nätet vittnar om.

HFboards är mest kanadensisk bias. Hasek hade en klart bättre peak än Roy. Sen var hans karriär också väldigt lång på elitnivå. World Cup 1984 och OS 2006.
Citera
2022-06-15, 14:01
Medlem
Bartman777s avatar
Ja, jag håller då Hasek före Roy.
Men det är väl ganska individuellt hur man rangordnar, kan jag tänka mig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in