2022-05-24, 09:41
Medlem
Julle128s avatar
Börjat använda en tjänst som numeta är en molntjänst för att lagra filer krypterat med hög säkerhet, Nordlocker. Använder deras gratistjänst där det ingår 3GB lagring. Min fråga hur säkett mina filer lagras. Kan tx polisen eller någon riktigt vass hacker ta sig in och få tillgångctill mina filer? Som extra säkerhet krypterar jag mina filer med gpg i linux innan dom läggs i Nordlocker.
Citera
2022-05-24, 09:45
Medlem
Ingen kan någonsin komma åt dina filer, speciellt inte om du använder GPG. Jag vet inte hur Nordlocker fungerar, men MEGA är en snarlik tjänst och de krypterar alla dina filer med ditt lösenord för tjänsten. Utan ditt lösenord kommer ingen åt dina filer, någonsin.
Citera
2022-05-25, 10:55
Medlem
Julle128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batmanbegins
Ingen kan någonsin komma åt dina filer, speciellt inte om du använder GPG. Jag vet inte hur Nordlocker fungerar, men MEGA är en snarlik tjänst och de krypterar alla dina filer med ditt lösenord för tjänsten. Utan ditt lösenord kommer ingen åt dina filer, någonsin.

Låter ju betryggande. Men tänker att eftersom det är en mjukvara som installeras lokalt så kanske det på något vis går ändå med rätt kunskap och resurser, tex polisen. Jag kanske har helt fel vad vet jag. Menar: Franska polisen skickade ut en falsk upptadering till kriminellas krypterade säkra telefoner och kom på så vis in tex.
Senast redigerad av Julle128 2022-05-25 kl. 10:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in