2022-05-24, 09:59
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wtsnobb
Har from idag bestämt att göra 150 armhävningar om dagen för att må bättre psykiskt främst men även för den fysiska kroppen.

Hur mycket armhävningar gör ni? Tycker ni att 150 armhävningar per dag är ”bra”? Eller är det klent? Bör jag göra ännu fler?

Grymt initiativ! Om du lyckas göra 150 armhävningar om dagen tränar du mer än de absolut flesta. Tycker inte det är klent så länge du inte börjar slacka av. Du kommer absolut se resultat på sex månader.
Citera
2022-05-24, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NakedSunshine
För att du satt hemma och tokrunkade om kvällarna?

Jag hade flera kompisar som gjorde liknande om kvällarna, oftast tävlandes sinsemellan.
Mmm du tror att alla andra gjorde 500 armhävningar och dina vänner tror att du gjorde 500 armhävningar VARJE kväll.

Vore kul om du kunde lägga upp en bild på dig själv och dina polare från den tiden i baröverkropp så man kan se hur välutvecklade o muskulösa era överkroppar blev av att under ett år ha gjort drygt 180.000 armhävningar och 180.000 situps.

Det är ok att du drog en vitlögn men det är patetiskt att du försöker försvara den när du blivit synad.
Citera
2022-05-24, 10:13
Medlem
White trash grej att tro det skulle vara till någon nytta att bara köra armhävningar.
Citera
2022-05-24, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten91UJ
Oj riktiga!! Finns det låtsas armhävningar? Berätta mer om din army style
Han skriver som en mupp men han har rätt.
Gör man dåliga armhävningar så får man dåliga resultat men det är lätt att lära sig, youtube är vår vän!
Citera
2022-05-24, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
Har man en normal kropp sen innan lär man se skillnad.
Vad är normal kropp tänker du?

Om du menar helt otränad ja det kommer kanske synas en skillnad.
Men knappast så att någon ser muskulös ut.

Många tränar på gym 2-3 gånger i veckan om 60 min per gång och ser verkligen inte muskelösa ut trotts att de kanske tränar 1-2 år.
Då har dom ändå lagt runt 4 gånger mer aktiv tid per vecka än 4 minuter per dag om vi utgår ifrån att de är aktiva hava 60 minuters passet.

All forskning är entydig, ju mer tid du lägger desto bättre resultat får du.
Det finns ingen quick fix
Citera
2022-05-24, 12:18
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
150 låter mycket. Kan du göra 100 på raken utan paus? Den siffran imponerar på mig, kan det vara 1-2% unga män som klarar det i Sverige? Kvinnor naturligtvis 0% och äldre män nära 0.

Troligen ett bättre råd att gå 15000 steg varje dag? Det tar längre tid , du är ute i solen, ser naturen, ser andra människor, och den combon är välbeprövad och fungerar mot psykiska problem som depp.

Skulle 1-2% av unga svenska män klara 100 armhäv på rad? Knappast . Säkert lägre än en promille.
Citera
2022-05-24, 12:29
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av udon
Skulle 1-2% av unga svenska män klara 100 armhäv på rad? Knappast . Säkert lägre än en promille.
Så kan det vara, jag var överoptimistisk där. Går förbi ett gym på morgonen med många som tränar men det är kanske bara en pytte-minoritet.
Citera
2022-05-24, 13:15
Medlem
Citat:
Så kan det vara, jag var överoptimistisk där. Går förbi ett gym på morgonen med många som tränar men det är kanske bara en pytte-minoritet.

Även dom flesta som tränar klarar inte 100 armhävningar på raken. Har ett flertal vänner som tränar och tror inte någon skulle klara 100 armhävningar på raken. Även jag själv som tränar 3-4 dagar per vecka kanske skulle fixa 50 armhävningar på raken.
Citera
2022-05-24, 13:20
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ollekeramik
Även dom flesta som tränar klarar inte 100 armhävningar på raken. Har ett flertal vänner som tränar och tror inte någon skulle klara 100 armhävningar på raken. Även jag själv som tränar 3-4 dagar per vecka kanske skulle fixa 50 armhävningar på raken.
Prova till imorgon och skriv!

Jag klarade 40 st som mest när jag gjorde lumpen som 22-åring, men jag har aldrig varit någon atlet. Som 50+ klarar jag 4 st utan träning, det är den klena sanningen. Då är jag ändå smal och allmäntränad.
Senast redigerad av Barents 2022-05-24 kl. 13:26.
Citera
2022-05-24, 13:24
Medlem
udons avatar
Citat:

100 är väldigt mycket. Men om du går ner till pojkar, mitten i tonåren som tränar ordentligt så finns det säkert en och annan som kan göra 100 armhäv och säkert många chins.

Glöm inte att minst 60% av den vuxna befolkningen är överviktig och förmodligen inte kan göra 5 st.
Citera
2022-05-24, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wabbit
Mmm du tror att alla andra gjorde 500 armhävningar och dina vänner tror att du gjorde 500 armhävningar VARJE kväll.

Vore kul om du kunde lägga upp en bild på dig själv och dina polare från den tiden i baröverkropp så man kan se hur välutvecklade o muskulösa era överkroppar blev av att under ett år ha gjort drygt 180.000 armhävningar och 180.000 situps.

Det är ok att du drog en vitlögn men det är patetiskt att du försöker försvara den när du blivit synad.

Jag har aldrig hävdat att jag kan, eller någonsin har kunnat, göra 500 armhävningar. Det enda jag hävdar är att jag hade vänner som tävlade om kvällarna i hur många armhävningar dem kunde göra.
Citera
2022-05-24, 16:25
Medlem
mishimas avatar
Gör istället en lista på några olika övningar du kan göra hemma och sedan alternerar du mellan dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in