2022-05-23, 19:26
Medlem
peterZiipens avatar
Fyller nästan ingen funktion om du inte vilar minst en dag mellan passen. Kroppen behöver återhämtas efter belastning.

Sen tror jag inte heller riktigt på att göra prick 150 armhävningar varje dag. Inom både styrketräning och löpning ökar man successivt längden eller vikten i takt med att kroppen anpassar sig och blir starkare. Hade jag varit du hade jag kanske gjort något i stil med:

Dag 1: 50 armhävningar
Dag 2: vila
Dag 3: 52 armhävningar
Dag 4: vila
Dag 5: 54 armhävningar
Dag 6: vila
Dag 7: 56 armhävningar
osv...

Kan vara så att man behöver två vilodagar beroende på hur kroppen mår.
Citera
2022-05-23, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bojo1969
Att ta 30 000 steg, är det bra eller dåligt? Svaret är naturligtvis att det beror helt på vem du är, vilken period vi snackar om och så vidare.

150 armhävningar i rad är jävligt styvt om du inte gjort det mycket förut. 10 armhävningar 15 gånger med 20 min vila mellan varje sett är däremot ohyggligt normalt hade jag sagt. Sen är armhävningar mycket en teknikfråga, satsar du på att göra 150 i rad kommer du rätt snabbt uppnå det om du tränar just armhävningar, ge det en månad så kan du sätta den hade jag väl sagt om du har ok grundstyrka.

Aldrig. Inte en chans att du sätter 150 st på en månad, är du en sån hemma i barnrummet PT? Du snackar mycket
Citera
2022-05-23, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qvarne2
Istället för att göra en sån bögig "challenge" där det alltid är 100 om dagen typ utspridda med dålig form. Är du klen kör 10 riktiga armhävning x valfritt antal set. Gå ner långsamt och kör riktig army style.

Oj riktiga!! Finns det låtsas armhävningar? Berätta mer om din army style
Citera
2022-05-23, 19:48
Medlem
Rust-Lees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wtsnobb
Har from idag bestämt att göra 150 armhävningar om dagen för att må bättre psykiskt främst men även för den fysiska kroppen.

Hur mycket armhävningar gör ni? Tycker ni att 150 armhävningar per dag är ”bra”? Eller är det klent? Bör jag göra ännu fler?

Mår du bättre psykiskt av det så kör.

Dock kommer du få extremt få fysiska fördelar av detta upplägg. Snarare tvärtom.
Citera
2022-05-23, 19:54
Medlem
slagskotts avatar
Att sätta upp realistiska mål är alltid bra, vare sig det är 150 om dagen eller kanske bara 50 men det är viktigt att ha olika mål i livet, det driver oss framåt.
L
Citera
2022-05-23, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R5A
Akta så dina axlar inte börjar rotera fram sen.

Hjälper det inte med stretching?
Citera
2022-05-23, 21:18
Medlem
R5As avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TimmieStark
Hjälper det inte med stretching?

Nej.
Framroterade axlar är ofta pga kontorssittande och att lägga för mycket uppmärksamhet på pressövningar.
Ryggträning och bakreaxlar måste komma in i leken.
Citera
2022-05-23, 21:22
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Inget fel på lite armhävningar, men släng till lite andra övningar också. Om du vägrar gym så köp hantlar du kan byta vikt med. Då kan du plötsligt göra hur många övningar som helst utan gymkort.
Citera
2022-05-23, 21:51
Medlem
Matsu-sans avatar
Kommer slita sönder dina axlar.
Citera
2022-05-23, 22:00
Medlem
SwampDoggs avatar
Låter som en mycket bra plan!

Jag skulle sikta på 100 varje dag. 5x20. Efter ett tag lägger du till ett nytt moment, sit-ups förslagsvis. Sen lägger du till ännu ett nytt moment efter ett tag, kanske med vikter?

Du tränar upp både disciplin och styrka. Kör hårt!
Citera
2022-05-23, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emellie
Kan vara bra att även variera med andra övningar också tänker jag.

Ganska ny inom träningsvärlden. Mest kört fotboll för skojs skull och knappt ens det seriöst. Ska givetvis slänga in lite andra övningar/ gym också men tyckte det här var en kul grej för att komma igång.
Citera
2022-05-24, 04:44
Medlem
needAlifes avatar
Fy fan, hade nog knappast pallat fler än 10 själv, kanske 15. Men kör hårt, bröstmuskeln lär du ju gå iaf. + Lite kött på armarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in