2022-05-24, 17:06
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AfroCondomFactory
Du vet inte vad han hette mer än "Anders"?
Måste väl gå att få reda på?

Detta fallet, eller hur?

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Morden_på_Malmö_Östra_sjukhus
Citera
2022-05-24, 17:12
Medlem
Jag flikar in med en i gråzonen då vi fortfarande inte vet om det var en olycka eller ej så jag säger Estonia. Där är teorin på någon svensk som ev GM.
Citera
2022-05-24, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tissetiss
Eklund var svensk. Tror han har 2 mord på sitt samvete.
Att Ekan skulle va Sveriges värsta brottsling

Finns ju hur många förortskids som har fler och utan samvete.
Citera
2022-05-24, 19:30
Medlem
Engla-fallet
Hagamannen
Örebromannen
Möjligen Johanna Möller.
- alla svenskar.

Södervåldtäktsmannen på 80-talet var dock utlänning och vad han gjorde saknar motstycke. Även Nytorgsmannen förtjänar en plats i helvetet. Det är ganska trångt där.

Wilmas mördare också.

Inser att jag skulle kunna hålla på i en evighet och räkna upp kräk.
Citera
2022-05-24, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmsjevel
Beror väl på vad man anser vara ”värst”? Mathias Flink dödade visserligen 7pers, hur många som dog vid Stureplansmassakern minns jag inte men nånstans hamnar ändå Jackie Arklöv i topp för min del då han tycks ha dödat bara för dödandets skull.

Nu har väl samtliga dessa personer nån form av psykisk störning så jag vette fan om jag vill kalla dom annat än psyksjuka vilket är en kategori de flesta av våra ”värsta” brottslingar faller under.

Personligen skulle jag nog säga att somliga medlemmar i militärligan var ”värst” om vi håller oss till någorlunda närtid.

Vill nog tillägga att dem hade det som krävs vid den tidens bankrån.

Så hur kan det vara värst att vara "somliga"?

Bara att äga så som dem gjorde var ju egentligen en förebild för efterkommande.

Här pratade man inte om kakor, bögeri.
Citera
2022-05-24, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggeh
Att Ekan skulle va Sveriges värsta brottsling

Finns ju hur många förortskids som har fler och utan samvete.

Ja, så är det tyvärr.
Citera
2022-05-25, 00:09
Medlem
Jag vill nog ha Tore Hedin på prispallen. Han hade dock den goda smaken att ta livet av sig efter sin insats.

Rätt vidrig historia som kan beskådas på SVT Play med mysäcklige Ernst-Hugo som gör en strålande tolkning.

https://www.svtplay.se/video/13840748/skanska-mord/skanska-mord-hurvamorden
Citera
2022-05-25, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Svartenbrandt ansågs vara Sverige farligaste brottsling. Idag är han väl ingenting.
Nej, han är ju död sen några år, efter att ha tänt eld på sig själv och brunnit som en munk...

Han på Drottninggatan ligger nog i topp enligt min åsikt, men det är ju bara åsikter det handlar om här.
Mattias Flink dödade två fler, men det var inte planerat och utstuderat på samma sätt som terroristen på Drottninggatan.
Citera
2022-05-25, 06:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tesla83
Nej, han är ju död sen några år, efter att ha tänt eld på sig själv och brunnit som en munk...

Han på Drottninggatan ligger nog i topp enligt min åsikt, men det är ju bara åsikter det handlar om här.
Mattias Flink dödade två fler, men det var inte planerat och utstuderat på samma sätt som terroristen på Drottninggatan.

Fänriken Flink var en gångs förbrytare, han har tom betalt tillbaka skadestånden till offren. Dom värsta brottslingar vi idag är dessa gängkriminella , hur svensk kriminalvården dalta sönder dem. Man låter inte ens gängkriminella få sitta i isoleringscell under hall strafftiden, utan man vräker skadepengar på dessa obotliga brottslingar.
Citera
2022-05-25, 06:22
Medlem
covfefe...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Det borde helt riktigt vara på det sättet men på sikt kan mycket en icke svensk knipa "topplaceringen".

Personligen tror jag också att så kommer att ske någon i framtiden.
Även om svarta och araber är överrepresenterade vad gäller mord brukar de också åka fast mer ofta än andra. Ofta är deras mord resultat av plötslig och ogenomtänkt reaktion på något de inte gillar.

Om någon är riktigt ond och bor i Europa, i ett land med någorlunda fungerande polisväsende, har jag svårt att se afrikaner eller araber lyckas vara "värre" än vita, vad än deras intentioner må vara. Sam Little lyckades förvisso i USA, men vanligtvis är seriemördare inte svarta.

Folk som Israel Keyes planerade sina mord minutiöst (tills han plötsligt klantade sig) och många andra amerikanska seriemördare har satsat på att skaffa sig framstående positioner i samhället medan de byggt på sitt mord-CV (Robert Hansen, John Wayne Gacy, och Dennis Rade, och Ted Bundy m.fl.).

Tror dock att seriemördarnas tid är över i och med kameraövervakning, DNA, och annan övervakning som ger rättsväsendet möjlighet att snabbare stoppa onda människor. Så det blir allt svårare att luska ut vem som är verkligt ond och vem som bara "råkar" slå ihjäl någon på fyllan
Senast redigerad av covfefe... 2022-05-25 kl. 06:25.
Citera
2022-05-25, 06:30
Avslutad
Sveriges värsta brottsling är nog någon kung på 1500-1600-talet gissar jag . Karl IX kanske?
Citera
2022-05-25, 07:43
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av covfefe...
Även om svarta och araber är överrepresenterade vad gäller mord brukar de också åka fast mer ofta än andra. Ofta är deras mord resultat av plötslig och ogenomtänkt reaktion på något de inte gillar.

Om någon är riktigt ond och bor i Europa, i ett land med någorlunda fungerande polisväsende, har jag svårt att se afrikaner eller araber lyckas vara "värre" än vita, vad än deras intentioner må vara. Sam Little lyckades förvisso i USA, men vanligtvis är seriemördare inte svarta.

Folk som Israel Keyes planerade sina mord minutiöst (tills han plötsligt klantade sig) och många andra amerikanska seriemördare har satsat på att skaffa sig framstående positioner i samhället medan de byggt på sitt mord-CV (Robert Hansen, John Wayne Gacy, och Dennis Rade, och Ted Bundy m.fl.).

Tror dock att seriemördarnas tid är över i och med kameraövervakning, DNA, och annan övervakning som ger rättsväsendet möjlighet att snabbare stoppa onda människor. Så det blir allt svårare att luska ut vem som är verkligt ond och vem som bara "råkar" slå ihjäl någon på fyllan
Finns gott om svarta seriemördare. Grim Sleeper, Lonnie David Franklin var en svart man. Pojkmorden i Atlanta begicks också högst troligt alla av Wayne Williams även om han bara dömdes för två.

När det gäller Eklund så finns det väl en del som tyder på att han kan ha begått fler brott? Andra som misstänkts för fler brott än de dömts för är väl praktsvinet Ulf Olsson och dåren Wisam Kadhim (blatte)? Men flest antal liv på sitt samvete har som sagt sjukhusmördaren ”Anders” som nämnts tidigare i tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in