2022-05-22, 18:56
Medlem
Fastän att jag redan har blivit verifierad så stängde Amazon av mitt konto och krävde en åter verifiering, tydligen på grund av inaktivitet.

Jag skickade då in exakt samma dokument och de krånglar till det, säger att detta bank statement inte är valid. Men det är vad jag använde innan, betalade 100 kr för Swedbank att printa ut det på Engelska till mig, det är i PDF format.

Jag förstår inte vad jag gör för fel...
Citera
2022-05-22, 19:05
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dakillaman
Fastän att jag redan har blivit verifierad så stängde Amazon av mitt konto och krävde en åter verifiering, tydligen på grund av inaktivitet.

Jag skickade då in exakt samma dokument och de krånglar till det, säger att detta bank statement inte är valid. Men det är vad jag använde innan, betalade 100 kr för Swedbank att printa ut det på Engelska till mig, det är i PDF format.

Jag förstår inte vad jag gör för fel...

"Bank statement"?
Behövs bara kreditkortsnummer för att registrera sig på amazon. Har aldrig hört talas om "bank statement" i sammanhanget. Vilket amazon försöker du registrera dig på?
Citera
2022-05-23, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
"Bank statement"?
Behövs bara kreditkortsnummer för att registrera sig på amazon. Har aldrig hört talas om "bank statement" i sammanhanget. Vilket amazon försöker du registrera dig på?

Tack för du försöker hjälpa mig först! Det är verkligen brist på sådana.

Jag tror det är Amazon USA för Europa finns inte ens med i min lista och jag förstår inte varför. Antar att efter jag blivit verifierad så får jag upp Europa.

Men det är meddelandet jag fick av Amazon själva, de kräver ett skannat dokument /pass, och bank account statement på Engelska.
Citera
2022-05-23, 07:06
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dakillaman
Tack för du försöker hjälpa mig först! Det är verkligen brist på sådana.

Jag tror det är Amazon USA för Europa finns inte ens med i min lista och jag förstår inte varför. Antar att efter jag blivit verifierad så får jag upp Europa.

Men det är meddelandet jag fick av Amazon själva, de kräver ett skannat dokument /pass, och bank account statement på Engelska.

Om det är Sverige (amazon.se) du vill registrera dig på, så gå till amazon.se och registrera dig.
Citera
2022-05-26, 12:28
Moderator
Ruskigbusss avatar
Och du är helt säker på att det är det riktiga Amazon du är inne på? Det finns en del phisingsidor som är skrämmande likt originalen. Jag har inte reggat mig på den amerikanska sidan, men väl på svensk och brittisk och det förekom då inga krav på bank statement.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in