Citat:
Det är ju dock ett problem: tar man Antabus varnar de för den minsta lilla droppe etanol, även från något så trivialt som en chokladpralin. Både chokladpraliner med likör i och sås med vin i, vars alkohol dessutom kokar bort under tillredningen, varnar man specifikt för om man googlar på Antabus, då såsen kan innehålla spår av alkohol som Antabus reagerar på och mängden som finns i chokladpraliner också kan vara tillräckligt för att utlösa en reaktion från Antabus.
Jag tror inte att jag förmedlat naturen av mitt alkoholbruk, som i sammanhanget är ringa. Det är inte vad det skenbart låter som, och varken jag eller läkaren som skrev ut Antabus åt mig tror att jag lider av missbruk av alkohol som nödgar Antabus — det var något hon skrev ut i förbifarten för att låta mig ta en paus med sinnesro en kort tid.
Det låter säkert som om jag är i förnekelse, men så är det inte. Ingen jiddring här inte. Jag har yttersta respekt för faran med alkohol, särskilt eftersom jag trots allt druckit för mycket de senaste 10 månaderna, vilket är anledningen till varför jag lyfte ämnet med läkaren i första början.
Nåja, jag uppskattar verkligen dina råd, och jag hoppas att din egen resa går bra!
Jag tror inte att jag förmedlat naturen av mitt alkoholbruk, som i sammanhanget är ringa. Det är inte vad det skenbart låter som, och varken jag eller läkaren som skrev ut Antabus åt mig tror att jag lider av missbruk av alkohol som nödgar Antabus — det var något hon skrev ut i förbifarten för att låta mig ta en paus med sinnesro en kort tid.
Det låter säkert som om jag är i förnekelse, men så är det inte. Ingen jiddring här inte. Jag har yttersta respekt för faran med alkohol, särskilt eftersom jag trots allt druckit för mycket de senaste 10 månaderna, vilket är anledningen till varför jag lyfte ämnet med läkaren i första början.
Nåja, jag uppskattar verkligen dina råd, och jag hoppas att din egen resa går bra!

Bumpar lite lätt. Påbörjade min antabus i fredag, i dag är det söndag. Även om suget ibland kommer så har vetskapen fått mig att avstå. Å andra sidan har jag fått en hel del benso utskriven vilket trubbat av mig. Bävar för den dagen det är slut med benso, vilket doktorn flaggat för blir snart. Jag drömmer om nätterna om olika slag av alkohol (förutom amatetto 🤢

Känner mig orolig, tror tex inte melatonin, CBD och B-vitamin etc kommer hjälpa mig tillräckligt. Några tips för att dämpa suget och ångesten på ”den smala vägen”?
Positivt i kråksången är att jag uppskattar ”ship full of IPAs alkoholfria variant”😊