2022-05-22, 11:09
Medlem
substitutes avatar
Hej! Känns akut att få ett slut på mitt alkoholberoende. Hur fungerar antabus för er som provat? Har ni lyckats uppnå en länge period av nykterhet efter en sådan kur?
Citera
2022-05-22, 11:13
Medlem
GeleZachas avatar
Antabus funkar säkert bra i många fall, men för en kompis till mig så hjälpte det inte alls. Han kunde fortsätta supa trots att han käkade det.

Dock har du ju motivationen! Rekommenderar att du testar Antabus, men tror att du kommer klara dig oavsett om motivationen finns där
Citera
2022-05-22, 11:16
Medlem
Kör antabus sen i vintras det funkar bra men inte utan andra åtgärder typ terapi och aa möten.
Antabus tar inte bort suget men gör att man tänker en extra gång när suget slår till.

Snacka med vården det finns andra mediciner också.

Glöm inte att be om B vitamin sprutor och ät extra B vitamin.

De första tre månaderna är svårast.

Lycka till.
Citera
2022-05-22, 11:18
Moderator
Morfar-52s avatar
flyttar

Drogakuten --> Drogrehabilitering
/Moderator
Citera
2022-05-22, 11:18
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av substitute
Hej! Känns akut att få ett slut på mitt alkoholberoende. Hur fungerar antabus för er som provat? Har ni lyckats uppnå en länge period av nykterhet efter en sådan kur?

Finns läkemedel som minskar alkoholsug . Minns inte vad de hette och jag skall ringa VC
imorgon och be om ett recept och alternativt Antabus på det för att helgardera .
Citera
2022-05-22, 11:19
Medlem
substitutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeleZacha
Antabus funkar säkert bra i många fall, men för en kompis till mig så hjälpte det inte alls. Han kunde fortsätta supa trots att han käkade det.

Dock har du ju motivationen! Rekommenderar att du testar Antabus, men tror att du kommer klara dig oavsett om motivationen finns där

Tack GeleZCha...
Motivation finns... Bor några mil utanför en större stad och när jag åker in dit så triggas hjärnan - att nu ska det drickas. Helst vår och sommartid med uteserveringar osv. Tänkte om man blir tvingad att sluta en period så kan det bli uppehåll längre. Förhoppningsvis för alltid..
Citera
2022-05-22, 11:20
Medlem
substitutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Kör antabus sen i vintras det funkar bra men inte utan andra åtgärder typ terapi och aa möten.
Antabus tar inte bort suget men gör att man tänker en extra gång när suget slår till.

Lycka till.

Tack lallisen!
Citera
2022-05-22, 11:22
Medlem
substitutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
Finns läkemedel som minskar alkoholsug . Minns inte vad de hette och jag skall ringa VC
imorgon och be om ett recept och alternativt Antabus på det för att helgardera .

Tack MASSAGATTI
Har också hört om dem .. skriv gärna om du får reda på. Ska också ringaVC i morgon
Citera
2022-05-22, 11:24
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av substitute
Tack MASSAGATTI
Har också hört om dem .. skriv gärna om du får reda på. Ska också ringaVC i morgon

Saxat från intranätet: Akamprosat minskar sug och tankar på alkohol, vilket är bra om man vill hålla sig nykter. Naltrexon och nalmefen minskar kontrollförlusten, det är lättare att begränsa sin konsumtion. En annan tydlig klinisk erfarenhet är att preparaten fungerar mycket bra på vissa individer, och inte alls på andra
Citera
2022-05-22, 11:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen

Lycka till.

Vad är grejen med B vitamin, kan du utveckla?
Citera
2022-05-22, 11:27
Medlem
substitutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
Saxat från intranätet: Akamprosat minskar sug och tankar på alkohol, vilket är bra om man vill hålla sig nykter. Naltrexon och nalmefen minskar kontrollförlusten, det är lättare att begränsa sin konsumtion. En annan tydlig klinisk erfarenhet är att preparaten fungerar mycket bra på vissa individer, och inte alls på andra

Just det, Naltrexon har min läkare prarmtat om. Kanske vore något att testa. Som du säger så fungerar det på vissa...
Citera
2022-05-22, 11:30
Medlem
substitutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekrabab
Vad är grejen med B vitamin, kan du utveckla?

Tror det är för levern. Jag har fruktansvärt dåliga levervärden. Ibland har jag fått B-vitamin i dropp för detta
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in