Citat:
Ursprungligen postat av
AndAllThat00
Hej,
Jag har hittat små kryp i garderoben (tror det är pälsängrar) och undrar vilket är mest effektivt mot just pälsängrar i garderoben (jag tänker förebyggande) - Universal insektspray eller rödcederolja, vilket ska jag köpa?
Jag har städat ur garderoben och håller på och tvättar alla kläder (trots att de var rena, men användes inte på ett bra tag, innan de blev attackerade).
Tack på förhand.
Jag har ett gäng pälsängrar som återkommer varje år vid den här tiden. Jag tog bild på en och skickade till insektsforskare, som svarade att det var pälsängrar och att jag inte behövde bry mig, för de gör bara skada på skinn eller päls.
De lever någonstans i huset. Antagligen i golvet för jag hittar dem krypande på golvet. De kommer upp varje år vid den här tiden. Jag trodde de kom upp mellan golvspringorna, så jag nåtade hela golvet. Men i nu har det varit ett stort gäng ängrar på golvet och på fönsterbrädan. Så nästa steg i bekämpningen blir att jag kommer täta alla golvsocklar också. Kommer täta dem både mot golvet och mot väggen.
Men själva kolonin kommer jag inte åt. Skulle förmodligen behöva gasa in någon giftig gas i trossbotten?
De är som sagt inget problem för mig, annat än känslomässigt.
Skulle också vilja ha tips.