• 1
  • 2
2006-06-25, 20:03
Medlem
unikums avatar
Vad tycker ni om långt hår på killar? Själv tycker jag det är okej på killar i 20-årsåldern men på 30-åringar ser det bara löjligt ut. Än värre är det på 50-åriga gubbar.
Klipp er och skaffa ett jobb ffs

Själv är jag 35 och kör sedan 10 år med snagg.
Citera
2006-06-25, 20:08
Medlem
Schaffers avatar
Om man får grått hår eller är tunnhårig är det enligt mig snyggast om man är korthårig.

Har man haft långt hår i hela sitt liv kan jag förstå att det tar emot att klippa sig men det är bara fram med saxen.
Citera
2006-06-25, 20:15
Medlem
Nemesis1s avatar
Långt hår är inte särskilt rebelliskt längre, iaf inte då det trots allt inte är så långt... När det börjar närma sig midjan är det däremot ganska tufft, eftersom det tyder på att man hållit sig till samma stil i några år istället för att helt enkelt klippa sig och byta frisyr så fort trenderna ändras... Och är man 30+ så är håret ännu stiligare, eftersom det visar att man verkligen lever för sina ungdomsideal istället för att anpassa sig till Svensson-idealen och bli toffelhjälte som arbetar 9-5...

Om man börjar bli skallig kan man alltid använda någon huvudbonad för att täcka flinten, det är mycket snyggare än att raka av allt hår eller köra med combower...
Citera
2006-06-25, 20:19
Medlem
Sebaots avatar
är själv långhårig...så jag har väl en viss bias... men jag hade då inte tänkt klippa mig när jag blir äldre... gandalf är ju rätt fin!
Citera
2006-06-25, 20:33
Medlem
Gammal Hårdrockares avatar
Citat:
Vad tycker ni om långt hår på killar? Själv tycker jag det är okej på killar i 20-årsåldern men på 30-åringar ser det bara löjligt ut. Än värre är det på 50-åriga gubbar.

Håller helt med! Jag var långhårig som tjugoåring och sedan blev jag tunnhårig och blev tvungen att raka skallen. Men oavsett om jag inte hade tappat håret så hade jag kört med kort hår idag, dock inte rakat mig eftersom jag tycker det är fult, dock inte lika fult som att ha långt tunt hår.
Citera
2006-06-25, 20:35
Medlem
Pubertals avatar
Jag har långt hår, snart 30. Faan, jag tänker inte klippa mig. Jag ser ut som Dylan Carlson i mitten av 90-talet: dvs som en aningen korpulent Kurt Cobain.
Citera
2006-06-25, 21:16
Medlem
brianmolkos avatar
varför, för det står i några papper ??
Citera
2006-06-25, 23:29
Medlem
Truxas avatar
Jag ångrar att jag klippte av mitt långa hår!
Hade inte haft några problem med att vara en patetisk gubbe med hästsvans.
Citera
2006-06-25, 23:48
Medlem
Squalos avatar
Långt hår är snyggt. Inte risigt, grått, tunt, som växer ner mot röva på en 50 åring... Men, om det hålls snyggt är det jävligt fint.

Tänk er Stormare i Prison Beak, Dafoe i Boondock Saints, eller kanske den engelska inredaren i från koja till slott...

Det är fint det. Speciellt Dafoe i Boondock Saints...
Citera
2006-06-26, 00:15
Bannlyst
En del av en STIL, helt okej.
En del av en KRIS... jag är skeptisk...

..och försöker identifiera mina egna kriser..
Citera
2006-06-28, 00:34
Medlem
Långt hår är undantagslöst den enda frisyren som är RKD-approved. Således bör såväl män som kvinnor sträva efter att låta håret växa. Snagg är helt enkelt fult. kommer inte på något fall där det hade varit att föredra.
Citera
2006-06-28, 00:49
Medlem
StigAllans avatar
Har försökt hålla mig från denna tråd då Roger Persson så taskigt gav sig på mig när jag erkände att mitt hår växer till rövahålet.
Men jag misstänker att vi blivit kvitt på ett eller annat sätt.

Gubbe med långt kraftigt hårsvall, sån är jag.
Skägget växer oxå!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in