Jag har varit ut och in ur ett gäng call centers och kan bekräfta att det absolut finns folk som tjänar sådär mycket, och ibland mer.
Lite info om varför:
1. Väldigt få människor är funtade till att kunna jobba med det här hemska jobbet (jag klarade bara korta perioder när jag var tvungen). När man var i "training" i typ en vecka eller två så slutade de flesta i gruppen redan efter några dagar och kvar var de desperata som inte hade något annat val. Men även de försvann så snabbt de kunde (efter ett par månader kanske).
2. Det är svårt att sälja bra och vara konsekvent, det är verkligen ett hemskt jobb. Många som klarar av att vara kvar länge (typ över ett år) och säljer bra har ofta något slags psykopatdrag (om jag får överdriva lite, men ni hajar).
3. Toppsäljarna som tjänar supersummor sitter inte på samma material som noobsen. Ju bättre och mer pålitlig säljare du är, desto varmare material får du. I början kan du få ringa massa folk som typ råkat ge ut sitt nummer för att få en gratis kylbox från aftonbladet medans toppsäljare får ringa folk som redan är kunder och varit kunder i flera år. Då kan ett samtal låta typ så här "Hej, jag ringer bara och kollar att allt funkat bra, du har ju varit kund hos oss i fem år, så då är det bara den åriga bekräftelsen att fortsätta

" Den säljen räknas lika mycket som din, men företaget vill inte riskera att bli av med trogna kunde för att någon noob sabbade samtalet.
Den som tjänade mest av alla jag sett drog in runt 130 papp (innan skatt) men jag tror de ändrade provisionssystemet så att han fick mindre sen. Han var en riktig snåljåp också den snubben.