2022-05-22, 05:26
Medlem
covfefe...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Vad jag har hört så skulle hon snapa samtidigt som hon körde elscootern och under tiden kört på ett cykelställ vid gågatan med kullersten.
Vad menas med att snapa? Mvh gammal människa
Citera
2022-05-22, 05:40
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av covfefe...
Vad menas med att snapa? Mvh gammal människa
Ta en bild att skicka via tjänsten snapchat.

Så de åkte alltså två stycken, mitt i natten, berusade och tittade inte ens på vägen.
Kan vi alla sluta beskylla "dessa hemska sparkcyklar?"
Citera
2022-05-22, 07:25
Medlem
jesussugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Vad jag har hört så skulle hon snapa samtidigt som hon körde elscootern och under tiden kört på ett cykelställ vid gågatan med kullersten.

Skulle inte förvåna mig, dagens ungdomar har IQ skostorlek
Inte ett dugg jävla synd om idioten
Citera
2022-05-22, 08:35
Medlem
Imnshos avatar
Borde det inte vara lugnt med trafiken 01:30 på natten? Vad jag vet av Karlstad så är det väl gågata på Drottninggatan och långsamtgående trafik på Järnvägsgatan. Varför åkte kvinnan i backen? Smitning?

För det kan väl inte vara "styrfylla"?

Nåja, vår framgångsrika myndighet Transportstyrelsen har ju tillåtit oss att cykla fulla utan hjälm:
https://www.aftonbladet.se/debatt/a/...lsparkcyklarna

För övrigt hoppas jag att någon startar en tråd hur man på enklaste sätt kan sabotera sparkcyklarna. Skära upp däcken?
Citera
2022-05-22, 09:15
Medlem
theshades avatar
Darwin award om hon kolar.
Kanske får vi veta mer från den inte lika skadade kompisen som åkte med? Måste vara otäckt att vurpa med en kompis som krossar skallen.
Citera
2022-05-22, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScarySully
Finns värstingar scootrar som gör 100km+/h.
Jag har en som gör 0-30km/h på 2sek blankt och efter bara 4sek från start gör den nästan max med 65km/h,toppfarten är 70km/h.
Men sådana scootrar är dyra (25k+) och man är en idiot om man åker utan skydd.
Tar en lång 25 gradig uppförsbacke i 40km/h.
Jag har mchjälm och kevlarkläder. 😬

Men troligen har hon kört hyrscooter.
Vilka hyr ut i Karlstad?
Och i större städer brukar scootrar vara avstängda under helger från runt 22-00 och till morgonen pga alkohol. Gäller inte det i mindre städer?
För olyckan verkar hänt efter tolvslaget.

Det var en elsparkcykel eller kallas pesten för scooter? Jag tänker i alla fall på moppe när jag hör scooter. Ja ett alternativ vore att strypa hastigheten till 5km/h när de flesta slutar jobbet, vilket borde vara möjligt enligt deras appar.
-
Enligt radio har kvinnan flyttats till ett annat sjukhus och vårdas fortfarande i respirator.
Citera
2022-05-22, 10:09
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho
Borde det inte vara lugnt med trafiken 01:30 på natten? Vad jag vet av Karlstad så är det väl gågata på Drottninggatan och långsamtgående trafik på Järnvägsgatan. Varför åkte kvinnan i backen? Smitning?

För det kan väl inte vara "styrfylla"?

Nåja, vår framgångsrika myndighet Transportstyrelsen har ju tillåtit oss att cykla fulla utan hjälm:
https://www.aftonbladet.se/debatt/a/...lsparkcyklarna

För övrigt hoppas jag att någon startar en tråd hur man på enklaste sätt kan sabotera sparkcyklarna. Skära upp däcken?

De flesta sådana här olyckor sker inte utav krock med annat fordon utan snarare att man åker på objekt som trottoarkanter och liknande i hög fart som gör att det tar hel stopp och elsparkcykeln flyger framåt och man landar i värsta fall med huvudet före.
Citera
2022-05-22, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nittiotva
Det var en elsparkcykel eller kallas pesten för scooter? Jag tänker i alla fall på moppe när jag hör scooter. Ja ett alternativ vore att strypa hastigheten till 5km/h när de flesta slutar jobbet, vilket borde vara möjligt enligt deras appar.
-
Enligt radio har kvinnan flyttats till ett annat sjukhus och vårdas fortfarande i respirator.

Ja låter inte alls bra. Karlstads sjukhus är ju ganska stort så att hon är flyttad är ju inga bra nyheter.

Tror inte hon får ett normalt liv efter detta tyvärr. Men vi får hoppas det.
Citera
2022-05-22, 10:48
Medlem
hennevilljagknullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZstarZscream
Vad hade det gjort för skillnad? Man ska ALDRIG åka två på en elsparkcykel! Om hastigheten sänks så är det fan pga två efterblivna svag begåvade brudar som inte kan skilja mellan rätt och fel.

Skillnaden på att krasha i 20 kmh mot för att krasha i 12 kmh i timmen är sjukt jävla stor.
Citera
2022-05-22, 11:02
Medlem
Asb3rger1337s avatar
Tråkigt men inte fordonens fel.
Det är en fråga om nykterhetskontroll också.
När det är mörkt och man e mkt full så tar man inte emot med händerna när man faller. Hon får leva med sitt misstag.
Citera
2022-05-22, 11:04
Medlem
Asb3rger1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merksplas
Polisen säger att inget olagligt misstänks. Hade hon inte skjutsat sin kompis? Det är otillåtet och påverkar körförmågan rejält. Utan att veta så skulle det vara kul att höra om ett alkotest gjordes….
Väldigt konstigt, tänker PRECIS SOM DU.
Tror de va snälla för att hon ska få försäkringspengar.
Citera
2022-05-22, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billy5
Ja låter inte alls bra. Karlstads sjukhus är ju ganska stort så att hon är flyttad är ju inga bra nyheter.

Tror inte hon får ett normalt liv efter detta tyvärr. Men vi får hoppas det.
Det har inte med storleken på sjukhuset att göra, Karlstad har ingen neurokirurgisk avd. Gissar att det är därför hon är flyttad med tanke på skallskadorna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in