2022-05-21, 23:15
Medlem
Carrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Flickan i fråga hade antagligen inte hjälm på sig, man har sällan hjälm med sig ute på stan "i fall att" man hyr en sparkcykel. 20km/h och vurpa huvudet före mot en kantsten är inga roliga saker!

Det är klart hon inte hade, hon har ju spräckt skallen, behöver inte ens resoneras kring.
Citera
2022-05-21, 23:24
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carrock
Det är klart hon inte hade, hon har ju spräckt skallen, behöver inte ens resoneras kring.

Okej det anser du ja. Visst är det så. Risken är oerhört stor att få spräckt skalle utan hjälm.

Så hittills i tråden så verkar tråden kommit fram till följande i olycksutredningen:
1) Hon körde hyrsparkcykel. Vilket ger:
2) Ovan förare
3) Antagligen berusad på grund av tidpunkt för olyckan enligt vissa.
4) Skjutsade eller skjutsade inte? Fortfarande något oklart. Extra person ökar olycksrisken.

Kan vi komma så mycket längre i "vår utredning"?
Citera
2022-05-21, 23:27
Medlem
Gruvafghanens avatar
Citat:
Kan låta hårt, men åker man i 30/kmh på en sparkcykel inne i stan utan hjälm får man fan skylla sig själv.
Vad jag vet går dom i 20?
Citera
2022-05-21, 23:32
Medlem
hennevilljagknullas avatar
problemet är att dom går för fort. 12 kmh max hade varit bra
Citera
2022-05-22, 00:06
Medlem
Carrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gruvafghanen
Vad jag vet går dom i 20?

En hyrscooters topphastighet är 20 ja en köp scooter gör 25, du tror att den totala hastigheten inte blir mer än så eller vadå? nedförsbackar etc? Det är helt omöjligt att gå över 20 eller? Sitter det bromsar som sänker den totala farten? Förklara gärna.

Kanske inte var 30, omöjligt att säga men det var nog närmare 30 än 20. Brukar oftast bli så såvidare man inte åker i en uppförsbacke.
Citera
2022-05-22, 00:10
Medlem
Carrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Okej det anser du ja. Visst är det så. Risken är oerhört stor att få spräckt skalle utan hjälm.

Så hittills i tråden så verkar tråden kommit fram till följande i olycksutredningen:
1) Hon körde hyrsparkcykel. Vilket ger:
2) Ovan förare
3) Antagligen berusad på grund av tidpunkt för olyckan enligt vissa.
4) Skjutsade eller skjutsade inte? Fortfarande något oklart. Extra person ökar olycksrisken.

Kan vi komma så mycket längre i "vår utredning"?

Ne, resten kan vi bara gissa oss till men hjälmen är helt uteslutet att hon skulle ha, går man i backen runt 20 - 30 ish och har hjälm så späckar man inte skallen det är helt omöjligt.

Hoppas hon överlever, men vuxna människor som är så satans jävla omdömeslösa alltså, vad fan ska man göra åt dem?
Citera
2022-05-22, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TouchMyShadow
Vad gjorde damen egentligen? Packad som en gris? Påverkad av nån substans? Vem är hon?

Körde på en trottoarkant.
Citera
2022-05-22, 00:40
Medlem
Vad jag har hört så skulle hon snapa samtidigt som hon körde elscootern och under tiden kört på ett cykelställ vid gågatan med kullersten.
Citera
2022-05-22, 01:00
Medlem
Citat:
En hyrscooters topphastighet är 20 ja en köp scooter gör 25, du tror att den totala hastigheten inte blir mer än så eller vadå? nedförsbackar etc? Det är helt omöjligt att gå över 20 eller? Sitter det bromsar som sänker den totala farten? Förklara gärna.

Kanske inte var 30, omöjligt att säga men det var nog närmare 30 än 20. Brukar oftast bli så såvidare man inte åker i en uppförsbacke.

Finns värstingar scootrar som gör 100km+/h.
Jag har en som gör 0-30km/h på 2sek blankt och efter bara 4sek från start gör den nästan max med 65km/h,toppfarten är 70km/h.
Men sådana scootrar är dyra (25k+) och man är en idiot om man åker utan skydd.
Tar en lång 25 gradig uppförsbacke i 40km/h.
Jag har mchjälm och kevlarkläder. 😬

Men troligen har hon kört hyrscooter.
Vilka hyr ut i Karlstad?
Och i större städer brukar scootrar vara avstängda under helger från runt 22-00 och till morgonen pga alkohol. Gäller inte det i mindre städer?
För olyckan verkar hänt efter tolvslaget.
Senast redigerad av ScarySully 2022-05-22 kl. 01:04.
Citera
2022-05-22, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Vad jag har hört så skulle hon snapa samtidigt som hon körde elscootern och under tiden kört på ett cykelställ vid gågatan med kullersten.

Förvånadsvärt många som tror man bara kan släppa styret med en hand på en scooter som att det vore en cykel.

Jag släpper bara om det är absolut nödvändigt och då på plant underlag och pressar mage mot styret för stabilitet.
Citera
2022-05-22, 03:05
Medlem
Bor i ett område där många barn åker två och två, livsfarligt men jag har tycärr ingen sympati för någon som bryter reglerna! En elsparkcykel är avsedd för ENDAST en person!
Citera
2022-05-22, 03:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
problemet är att dom går för fort. 12 kmh max hade varit bra

Vad hade det gjort för skillnad? Man ska ALDRIG åka två på en elsparkcykel! Om hastigheten sänks så är det fan pga två efterblivna svag begåvade brudar som inte kan skilja mellan rätt och fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in