2006-06-25, 18:33
Medlem
Tänkte bara höra om någon har en guide till DDoS'ing ? Vill helst inte ge ut någon anledning till detta, men jag skulle verkligen vilja veta hur man gör
Citera
2006-06-25, 19:21
Medlem
Tyvärr fungerar inte sökfunktionen såvidare bra just nu, annars hade jag skrikit: SÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖK för helvete!

Men iaf. En DDoS är en Distributed Denial of Service-attack. Det innebär att flera datorer (oftast tusentals) skickar massa paket till servern eller requestar en viss sida eller vad som helst som gör att den blir överbelastad.
DDoS är ett luddigt begrepp, det är bara själva samlingsnamnet så att säga, sen är det väldigt många olika sorters "attacker" som kan göras.

Med andra ord behöver du tillgång till en massa datorer, detta brukar fixas genom att sprida såkallade botar som sprider sig och infekterar måldatorn och ansluter oftast till en irc-server och joinar en kanal där "ägaren" sedan kan säga åt dem att göra olika saker, såsom en DDoS-attack mot en sida.
Citera
2006-06-25, 21:50
Medlem
Det finns en lång artikel på wikipedia med många länkar för vidare läsning:
http://en.wikipedia.org/wiki/DDOS
Citera
2006-07-19, 16:27
Medlem
Är det olagligt med Ddos i Sverige?...
Citera
2006-07-19, 16:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ekkesv
Är det olagligt med Ddos i Sverige?...

Att skaffa botnäten innebär - så vida du inte äger alla datorer du använder som bot:ar - olaga intrång, och själva denial of service:andet har jag för mig åklagare vill rubricera som egenmäktigt förfarande.
Citera
2006-07-19, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rndusr
Att skaffa botnäten innebär - så vida du inte äger alla datorer du använder som bot:ar - olaga intrång, och själva denial of service:andet har jag för mig åklagare vill rubricera som egenmäktigt förfarande.

Okej men om jag samlar ihop några vänner utan att göra intrång på
deras datorer. Och överbelastar en hemsida... så är det ej olagligt?
Citera
2006-07-19, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ekkesv
Okej men om jag samlar ihop några vänner utan att göra intrång på
deras datorer. Och överbelastar en hemsida... så är det ej olagligt?
rndusr har redan svarat på det.
Citat:
Ursprungligen postat av rndusr
själva denial of service:andet har jag för mig åklagare vill rubricera som egenmäktigt förfarande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in