• 1
  • 2
2022-05-20, 18:17
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alessio.Cerci
Klart under 30. Vill inte blåsa någon men tjäna pengar.

Hörde om en tjej som ville börja pimpa husvagnar, köpa in billigt och sen sälja med förtjänst.
Det föll på att hon inte hade någonstans att stå med husvagnen om inte pappa betalade!

Det är inte så enkelt, det är inte många som ens vill göra affärer med folk under 30 som driver det i egen regi. Nu kommer givetvis folk komma med motstridiga uppgifter och hänvisa till några få som lyckats.

Men det är jäkligt mycket tuffare om du är under 30, man får inget förtroende från dessa ungdomar, man vet på förhand att det handlar om att killen vill tjäna enkla pengar.

Tänk på att privatpersoner är svinjobbiga om det blir problem med bilen du sålt.
Citera
2022-05-20, 19:16
Medlem
supremanics avatar
Ett problem jag ser är att du kommer ha svårt att svara på frågor och att berätta om bilens historia när du bara äger den kort tid så du kommer i princip bara stå där och säga att du inte vet eller återge vad någon annan påstått.
Jag som köpare hade hellre köpt den utav den du köpte den utav från början.
Citera
2022-05-20, 19:26
Medlem
godboys avatar
Zepofan tycker jag sammanfattade det rätt väl. Men från min ståndpunkt:

- Man under 30 års ålder försöker kränga en bil som han ägt i några veckor/någon månad, knappast något jag skulle ringa på.

- Skitbilar i låg prisklass. Lycka till - du lär få en jävla massa araber som ska krångla.

- TS behöver nog vara väldigt duktig på bilar, för han kan mycket väl bli lurad själv, och då är ju typ ett halvårs tidigare köp och sälj rakt åt helvete.

- Finns ju en jävla massa skit-småhandlare som redan håller på med detta.
Citera
2022-05-21, 00:55
Medlem
Den där verksamheten som ts är inne på fungerade riktigt hyfsat på 80-talet och större delen av 90-talet. Nu är det mycket tveksamt om det ger något alls förutom kostnader.
Citera
2022-05-21, 01:19
Medlem
Hamleyss avatar
Pröva men det kommer att bli svårt.
Lycka till!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto