Citat:
Ursprungligen postat av
windrewind
Jag undrar hur mnga och hur lnga pass ni arbetar som jobbar natt?
Jag hade tidigare 13-14 lnga pass per mnad vilket fungerade bra, sedan snkte kommunal arbetstiden fr heltid, vilket mnga kommuner d valde att frkorta nattpassen s man jobbar fler pass istllet fr frre.
Det gr absolut ingenting fr terhmtningen d man mste jobba ca 16 pass i mnaden plus att man ska ha ett mte dagtid. Jag har lng resvg till jobbet ocks, s nstan 2 timmar gr t till det.
Jag tycker 17 tillfllen per mnad p en nattjnst r p tok fr mycket, hade mycket hellre haft lngre och frre pass, men d hade man behvt anstlla en till (nu r vi tv som delar p ntterna) och det gillar de nog inte att gra. I lngden tror jag inte jag kommer att klara av det, s frgan r hur man kan lgga upp det fr att ndra p det.
Det pverkar ju ven dagpersonalen som mste jobba till 22 numera. P mitt jobb verkar folk vara tacksamma att ha jobb hur schemat n lggs, s svrt att starta debatt om det med dem. De kollar inte ens att de fr rtt ln.
Ja vad ska man sga...man har ju verkligen inte sin personals hlsa i tanke nr man genomfr snadr frndringar.
Sjutton pass i mnaden r p tok fr mycket, 13-14 r mer rimligt.
Pengar verkar vara det enda som styr nr det ska effektiviseras..🙄
Kan inte fatta att man driver igenom sna beslut trots att man vet hur negativt nattarbete r fr hlsan i lnga loppet.
Borde inte kommunal ha ngot att sga till om saken?
Det r ju trots allt dom som drivit igenom en frndring som r tnkt att vara positiv fr mnniskors hlsa, men som i slutndan leder till ngot negativt nr arbetsplatserna frndrar arbetstiderna p det hr sttet.