2022-05-20, 08:30
Medlem
Pruttars avatar
En artikel belyser att kvinnliga studenter är mest utsatta för sexuella trakasserier.

Citat ur artikeln "De typer av sexuella trakasserier och oönskad sexuell uppmärksamhet som flest svarar att de utsatts för utifrån en exempellista är obekväma eller obehagliga blickar, obekväma eller obehagliga frågor om privatlivet och kommentarer om ålder eller utseende."

https://www.gp.se/nyheter/sverige/kv...tta-1.73126052

Inga av de exemplen låter enligt mig ens för sexuella trakasserier. Vart går gränsen? Är kvinnor mer lättkränkta?
Citera
2022-05-20, 08:57
Medlem
Pruttars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maratonmaniker
OT kanske men jag är kvinna 60+ och jag har ALDRIG blivit sexuellt trakasserad....OCH jag minns på min förra arbetsplats hur jag och tjejerna skrattade kring hur UPPFRISKANDE det skulle vara att blir lite nypt i rumpan av gubbarna! Va kul liksom! Men nä hände ju aldrig. VILKA är det som blir så där antastade hela tiden? Jag har alltid varit i fin form och tagit hand om mig men ANTASTAD! Nä aldrig. Man börjar ju nästan undra vad man gjort fel....

Kul att höra att du har undkommit detta. För mig känns allt detta också mycket uppblåst. Känns som gränsen är väldigt lågt satt i sådana här undersökningar. Visst kan en blick vara obehaglig, men kan det räknas som sexuella trakasserier och vara olagligt?
Citera
2022-05-20, 09:35
Bannlyst
Sexuella trakasserier är intet existerande. Det finns på allvar folk som tror och anser att det är sexuella trakasserier att folk tittar på dig.
Citera
2022-05-20, 11:10
Medlem
Det bästa är att inte titta på kvinnor, eller ställa frågor till en kvinna som rör privatlivet överhuvudtaget.

Jag tar #metoo på allvar, nästan till överdrift. Gör du?

Vill verkligen inte förlora mitt jobb eller att något jag gör ska missuppfattas.
Senast redigerad av TrollStrategen 2022-05-20 kl. 11:14.
Citera
2022-05-20, 12:21
Medlem
https://www.do.se/diskriminering/oli...h-trakasserier
Citera
2022-05-20, 13:43
Medlem
Queenofqueenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrollStrategen
Det bästa är att inte titta på kvinnor, eller ställa frågor till en kvinna som rör privatlivet överhuvudtaget.

Jag tar #metoo på allvar, nästan till överdrift. Gör du?

Vill verkligen inte förlora mitt jobb eller att något jag gör ska missuppfattas.

Helt rätt titta inte på en kvinna och ställ inga frågor, bara strikt nödvändig konversation, spara skrämdumpar osv! Har gått till sådan extrem överdrift idag. Prata bara med en kvinna om hon verkar normal.
Själv hade jag urringning här om dagen och en butiksantälld man som såg bra ut tittade ner i den inte gjorde det mig något. För jag visste att går jag ut i urringat så kommer jag få en drömmande blick ned där. Ska jag stämpla han?????? Om man nu inte vill ha en blick där får man tejpa brösten platta och ha polotröja med halsduk????
Finns normala människor tro mig, normala kvinnor som har en civiliserad hållning till mee-too
Citera
2022-05-20, 13:45
Medlem
Queenofqueenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stepmom
Sexuella trakasserier är intet existerande. Det finns på allvar folk som tror och anser att det är sexuella trakasserier att folk tittar på dig.

Helt sjukt....strax kommer andas också anses vara en sexuell kränkning...för man låter upphetsad eller något...usch
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in