2022-05-19, 20:22
Medlem
neuron-drones avatar
De skriver att de pengar man sätter in på kontantkortet även om det blir fel kan man aldrig få tillbaka. Men när det är deras fel då?

Skulle ladda mobilen. Betala med kort. Det stod att det blivit fel. Testade ringa efter en stund och inga pengar fanns på mobilen så kunde inte ringa. Det kom inget meddelande att något laddats.

Testade då att ladda från två andra enheter, samma fel. Inga pengar på telefonen.

Inget har dragits från mitt konto.

Någon dag senare rasslar det till och de drar 400 från mitt konto. FAN. Inte fått bekräftelse på att dessa laddats eller något. De bara snodde pengarna.

Jag är ledsen i ögat nu. Jag har inte råd att bara kasta bort 400 kr på ingenting.
Citera
2022-05-19, 20:26
Medlem
FloppyAsHells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
De skriver att de pengar man sätter in på kontantkortet även om det blir fel kan man aldrig få tillbaka. Men när det är deras fel då?

Skulle ladda mobilen. Betala med kort. Det stod att det blivit fel. Testade ringa efter en stund och inga pengar fanns på mobilen så kunde inte ringa. Det kom inget meddelande att något laddats.

Testade då att ladda från två andra enheter, samma fel. Inga pengar på telefonen.

Inget har dragits från mitt konto.

Någon dag senare rasslar det till och de drar 400 från mitt konto. FAN. Inte fått bekräftelse på att dessa laddats eller något. De bara snodde pengarna.

Jag är ledsen i ögat nu. Jag har inte råd att bara kasta bort 400 kr på ingenting.

Det hände mig för många många år sedan, då gick det att ringa till Comviqs kundtjänst och jag fick in pengarna på mitt kontantkort.
Det står väl på deras hemsida att om man skriver fel nummer som ska laddas så tar de inget ansvar för det.
Har du skrivit rätt nummer men dina pengar är borta borde de rimligtvis fixa till det.
Citera
2022-05-19, 20:27
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FloppyAsHell
Det hände mig för många många år sedan, då gick det att ringa till Comviqs kundtjänst och jag fick in pengarna på mitt kontantkort.
Det står väl på deras hemsida att om man skriver fel nummer som ska laddas så tar de inget ansvar för det.
Har du skrivit rätt nummer men dina pengar är borta borde de rimligtvis fixa till det.

De verkar inte ha någon kundtjänst. Någon som vet?
Citera
2022-05-19, 20:29
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
De verkar inte ha någon kundtjänst. Någon som vet?
https://www.comviq.se/hjalp/kontakta-oss
Finns ju både telefonnummer, mail och annan information där.
Citera
2022-05-19, 20:30
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
https://www.comviq.se/hjalp/kontakta-oss
Finns ju både telefonnummer, mail och annan information där.

Tack. Hittade till slut. Det var ju inte direkt lätt.

Äsch, går ju inte att skriva till dem. Bara i vissa ämnen. Får väl testa chatta med dem i morgon då.
Citera
2022-05-19, 20:32
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Tack. Hittade till slut. Det var ju inte direkt lätt.
Jag googlade 'comviq kundtjänst'.
Citera
2022-05-19, 20:33
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
Jag googlade 'comviq kundtjänst'.

Mm, det gjorde jag med. Försökte hitta via deras sajt....

Går inte att mejla dem. Visste nog det men dåligt ändå.
Citera
2022-05-19, 20:47
Medlem
welcometorealitys avatar
Comviq brukar vara bra att göra med, ring imorgon och berätta storyn, de kommer att ordna sig sen.
Citera
2022-05-19, 20:47
Medlem
Carnills avatar
Vi har Comviq till barnens mobiler och jag tycker deras kundtjänst är jättebra. Det har hänt att jag råkat betala in fel och det har aldrig varit nå problem för mig. Ring och prata med dom.
Citera
2022-05-19, 21:17
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Comviq brukar vara bra att göra med, ring imorgon och berätta storyn, de kommer att ordna sig sen.

Citat:
Ursprungligen postat av Carnill
Vi har Comviq till barnens mobiler och jag tycker deras kundtjänst är jättebra. Det har hänt att jag råkat betala in fel och det har aldrig varit nå problem för mig. Ring och prata med dom.

Tack. Känns lite bättre nu. Jag menar även om det inte skulle gå att ordna är det inga stora pengar. Bara en sådan där skum panikkänsla om något blir fel.

Tack snälla Flashback för att ni finns.
Citera
2022-05-20, 16:25
Medlem
neuron-drones avatar
Kollade igen mitt konto och då hade de väl sett att något var fel och betalat tillbaka.

Och där gick jag och hetsade. Morr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in