• 1
  • 2
2022-05-19, 03:38
Medlem
Som denna

https://www.willys.se/produkt/Sejfil...t-101176653_ST
Sejfilé Fryst Garant400g

Går man på innehållsförteckningen så verkar det vara en bra fisk. Fiskad, rensad, fryst. Raka motsatsen till att äta odlad norsk lax.
Citat:
Innehåll
INGREDIENSER: Renskurna SEJFILÉER (Pollachius virens)*, utan skinn och ben (enstaka ben kan förekomma). * Fiskade i Nordostatlanten med ringnot (FAO 27), för detaljerad fångstzon se uppgift tryckt bredvid bäst före datum.

En bra fisk, problemet att den inte är den godaste fisken. Tror rekommendationen på paketet är 3 min per sida på blocket. Då smakar fisken röv. Jag kör (panerat) åtminstone 2 vändningar till på 3 min vardera. Då är även mitten ordentligt tillagad och den där havssmaken försvinner i princip. Då är fisken faktiskt helt ok. Hur brukar ni tillaga dessa fiskpaket? Gör dom sig bättre i ugn?
Citera
2022-05-19, 03:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ekland
Som denna

https://www.willys.se/produkt/Sejfil...t-101176653_ST
Sejfilé Fryst Garant400g

Går man på innehållsförteckningen så verkar det vara en bra fisk. Fiskad, rensad, fryst. Raka motsatsen till att äta odlad norsk lax.

En bra fisk, problemet att den inte är den godaste fisken. Tror rekommendationen på paketet är 3 min per sida på blocket. Då smakar fisken röv. Jag kör (panerat) åtminstone 2 vändningar till på 3 min vardera. Då är även mitten ordentligt tillagad och den där havssmaken försvinner i princip. Då är fisken faktiskt helt ok. Hur brukar ni tillaga dessa fiskpaket? Gör dom sig bättre i ugn?

Panera är onyttigt. Jag brukar låta de gå med i ugn med grönsaker, salt och peppar
Citera
2022-05-19, 03:50
Medlem
inningboxers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teddyrosevelt
Panera är onyttigt. Jag brukar låta de gå med i ugn med grönsaker, salt och peppar

Låter som en kulinarisk upplevelse. Varför äter du inte bara soylent?
Citera
2022-05-19, 03:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inningboxer
Låter som en kulinarisk upplevelse. Varför äter du inte bara soylent?

För att 17/20 måltider är bara energi för mig. Så som naturen har ämnat det för oss. Det är därför jag har magrutor och inte du

Den här fiskblocken är en fettsnål protein källa inget annat. Man ska inte försöka knulla när det inte finns ett stånd. Ska man äta gott väljer man en annan produkt.
Citera
2022-05-19, 03:58
Medlem
Citat:

Inget fett alls? Har ätit torskblock i ugn med tomat vilket var ok. Vilka andra grönsaker funkar?
Citera
2022-05-19, 04:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ekland
Inget fett alls? Har ätit torskblock i ugn med tomat vilket var ok. Vilka andra grönsaker funkar?

Brocoli och Bryssel kål i en form med lite sötpotatis och valfri fisk. Klart på 10min 225, det är min go to allting blir klart samtidigt

Ringla över salt peppar och lite balsamico över Grönsakerna

Ät sådär, två ggr om dagen, en halv näve potatis bara och en hel näve kött så kommer du se ut som Marcus Schenkenberg snart
Citera
2022-05-19, 04:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inningboxer
Weird flex, men fair enough.

Lite som han säger. Väldigt mycket i livet som inte behöver innehålla njutning. Fisken är på inget sätt äcklig men det är inget man direkt dreglar efter. Livet blir inte sämre bara för att man lär sig att äta den typen av mat fem dagar i veckan, potential att bli bättre då man lär sig att vara nöjd med mindre. Drar inflationen iväg så kommer fler människor att behöva leva så vare sig dom vill eller inte.
Citera
2022-05-19, 04:59
Medlem
kbb-ogs avatar
Citat:
Brocoli och Bryssel kål i en form med lite sötpotatis och valfri fisk. Klart på 10min 225, det är min go to allting blir klart samtidigt

Ät sådär, två ggr om dagen, en halv näve potatis bara och en hel näve kött så kommer du se ut som Marcus Schenkenberg snart

Ur näringsperspektiv helt okej! Bra pris också!
Åt på liknande sätt under ett år för att gå ner i vikt. Inte för att jag såg ut som Schenkenberg efteråt, men gick väl ner en 30kg det året!

VIKTIGT: Se dock till att det inte är fångstområde FAO27-III, då kan fisken vara från östersjön och full av dåligheter.
Förvisso ett mindre problem med väldigt mager fisk, men nog inget man ska äta mer än ett par gånger i veckan (enligt livsmedelsverkets rekommendationer).
Senast redigerad av kbb-og 2022-05-19 kl. 05:04.
Citera
2022-05-19, 06:13
Medlem
448s avatar
Citat:

Holländiesås o sen pressar man lite citron över oå ditt förslag så är den komplett.

Funkar o lägga ned en brud med
Citera
2022-05-19, 07:09
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:

Inte alls om du kör i air frier!
Citera
2022-05-19, 07:54
Medlem
Citat:
För att 17/20 måltider är bara energi för mig. Så som naturen har ämnat det för oss. Det är därför jag har magrutor och inte du

Den här fiskblocken är en fettsnål protein källa inget annat. Man ska inte försöka knulla när det inte finns ett stånd. Ska man äta gott väljer man en annan produkt.

Mina måltider ska smaka gott och ofta med sås och liknande. Gärna grädde i såsen. Äter också en del vego. Panerad fisk äts då och då också! Jag har också magrutor och en kropp i mycket god kondition.

Kyckling, ris och broccoli är inte enda lösningen för att kroppen ska må bra.
Citera
2022-05-19, 08:11
Medlem
CoralinesGhosts avatar
Jag tycker att blocken passar bäst till fiskgratäng, fisksoppa eller till fiskgryta. Det passar också bra att koka och ge till hundar eller katter som tillfälligt är kassa i kistan och behöver skonkost. Fler lämpliga användningsområden kan jag inte komma på. Panera hade jag exempelvis aldrig gett mig på.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in