2022-05-18, 19:54
Medlem
Samuraj-bertils avatar
Varit arbetslös i ca 1,5 år nu, glömde helt och hållet bort att jag hade en inkomstförsäkring genom facket. ​Jag är berättigad till den så jag undrar kommer dom betala ut den månadsvis nu efter så lång tid eller kommer den komma som en klumpsumma?

Nån som vet?
Citera
2022-05-18, 20:36
Medlem
Har du varit med i a-kassan?
Citera
2022-05-18, 20:39
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samuraj-bertil
Varit arbetslös i ca 1,5 år nu, glömde helt och hållet bort att jag hade en inkomstförsäkring genom facket. ​Jag är berättigad till den så jag undrar kommer dom betala ut den månadsvis nu efter så lång tid eller kommer den komma som en klumpsumma?

Nån som vet?

Bäst är väl att du frågar facket och inte oss? Facket borde veta bättre.
Citera
2022-05-18, 20:40
Medlem
Samuraj-bertils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersJohanssen
Har du varit med i a-kassan?
Ja jag är med i både fack, akassa sen många år tillbaka och jag hade en fet lön så jag är berättigad till inkomstförsäkringen. Det är inga tvivel alls på den saken och jag vet att jag kommer få den.

Jag bara undrar om jag kommer få allt nu i en klumpsumma eller få det betalat månadsvis under 100 dagar? Skulle ringt in och frågat men dom stängde 17:00 och jag är uttråkad så jag tänkte att jag lika gärna kan fråga mina kära Flashback kamrater. 😁
Citera
2022-05-18, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samuraj-bertil

Nån som vet?
Inkomstförsäkringen brukar betalas ut samtidigt som man får sin a-kassa och den kan man få i klumpsumma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in