Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2022-06-02, 23:28
  #25
Medlem
Prettylittleheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Hellraiser.
De ja tänker e att de kan va lite mer variation på vad en fetisch är - att de kan gå från väldigt lättsamma saker till mycket mer grova saker. BDSM är mer samma sak hela tiden - det är en mer specifikt inriktad grej där en är undergiven och en torterar. Men ja tror att de kan va så att vissa ser fetischister som 'värre' därför att dom grövre, mer radikala fetischerna är 'värre' än BDSM i sin helhet. Därav att man har hört värre saker från fetischister än från sadomasochister.
Fast allt det ovan blir ju ett enda stort antagande från dig och de som klarar att svara så pass förenklat på din frågeställning. Det eftersom att det omöjligt går att jämföra de två mot varann utan att specificera och förtydliga vad som är vad. Det blir alldeles för brett hur man än vrider och vänder på det.

Vad är BDSM i sin helhet egentligen och var dras gränsen för majoritetens acceptans innan de anser det vara "för mycket"? Du skriver att BDSM är mer samma sak hela tiden, och att fetischism förmodligen ses som grövre. Jag tänker att det helt beror på, att den idén till och med är felaktig.

De allra flesta har nog inte en extrem fetisch. Om jag säger fetisch tror jag att folk i första hand tänker typ fötter, lack och läder osv och när jag säger BDSM tror jag att man har väldigt nära till att tänka självskadebeteende, daddy issues, kvinnomisshandlare osv... En man skulle ju lätt kunna säga att han har en fetisch för händer, men hur väl skulle det tas emot av den stora massan att han går igång på att örfila kvinnor tex? Så om jag ändå skulle svara på din ( vad jag tycker allt för luddiga ) fråga, hade jag svarat att BDSM ses som värre.
__________________
Senast redigerad av Prettylittlehead 2022-06-03 kl. 00:17.
Citera
2022-06-03, 02:01
  #26
Medlem
.Hellraiser.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prettylittlehead
Fast allt det ovan blir ju ett enda stort antagande från dig och de som klarar att svara så pass förenklat på din frågeställning.
Goddag yxskaft varsegod och starta din egen spännande tråd om min inte passar dig.

Citat:
Det eftersom att det omöjligt går att jämföra de två mot varann utan att specificera och förtydliga vad som är vad. Det blir alldeles för brett hur man än vrider och vänder på det.
Tvärtom. De blir helt omöjligt att starta en tråd om man inte kan uttrycka sig med handfasta termer såsom adjektiv och värdeladdade ord.

Citat:
Vad är BDSM i sin helhet egentligen och var dras gränsen för majoritetens acceptans innan de anser det vara "för mycket"?
Oj, då har du nog missuppfattat. Ja skrev i TS att definitionen av värre INTE är 'dåligare' utan:
-Mer uppseendeveckande -Mer obscent -Mer suggestivt -Mest sannolikt att provocera föräldrar (vilket unga människor vill)

Citat:
Du skriver att BDSM är mer samma sak hela tiden, och att fetischism förmodligen ses som grövre. Jag tänker att det helt beror på, att den idén till och med är felaktig.
Nej, där gjorde du bort dig lite igen, shame on you. Du får lusläsa tråden lite bättre nästa gång för de e dom där små misstagen som gör att de blir en åker felträff. BDSM har ett mindre spektrum, men ingången e på en högre nivå, medan fetisch omfattar mycket fler saker, därav, kan va mycket värre.

Citat:
De allra flesta har nog inte en extrem fetisch.
Hur kan du veta det? Ja har mött folk som har helt sjuka fetischer

Citat:
Om jag säger fetisch tror jag att folk i första hand tänker typ fötter, lack och läder osv och när jag säger BDSM tror jag att man har väldigt nära till att tänka självskadebeteende, daddy issues, kvinnomisshandlare osv... En man skulle ju lätt kunna säga att han har en fetisch för händer, men hur väl skulle det tas emot av den stora massan att han går igång på att örfila kvinnor tex? Så om jag ändå skulle svara på din ( vad jag tycker allt för luddiga ) fråga, hade jag svarat att BDSM ses som värre.
Tråden går liksom ut på att utmana för en debatt, liksom change my mind. Ja känner mig inte övertygad än om att BDSM är värre, så fort ja söker på fetisch så kommer de upp massa vrickade lesbianer som e helt indränkta i kladdkaka och kör fistingmaraton. Fetisch bondage ska ju dessutom va bättre än BDSM bondage har ja hört. säger inte att ja tkr de ena elr de andra e bättre, vill bara veta.

BDSM e liksom att du e någons slav, och så får den göra va den vill på dig. Men de brukar nästan alltid va samma saker. Piskor, slavkoppel, lite smisk, avsugning,........... kan nästan inte komma på nåt mer. Men liksom fetisch om brukar nästan alltid ganska snabbt eskalera, jämför liksom att gilla att va nåns slav till att gilla å bli knullad av din kamphund i röven.

Djursex e en fetisch och liksom du tror väl inte du kan säga något i BDSM som e mer 'sjukt' än att bli knullad av din kamphund? Då säger du typ 'Han ska ta mig så hårt så hårt han bara kan och knulla mig på sängen jättehårt' typ liksom. Eller va tror du? Kan du säga nåt inom BDSM som e sjukare än att bli knullad av världens livsfarligaste hund?

Eller formictophilia: Att bli upphetsan av att bli indränkt i insekter, t ex likmaskar när man har sex (eller bara själva grejen)

Du förstår. Ja gillar själv också BDSM, ja ser de som en krydda i tillvaron, men fetisch e liksom den där extra kryddan för att spicea upp BDSM-livet. Om du förstår va ja menar.
Citera
2022-06-03, 07:39
  #27
Medlem
Prettylittleheads avatar
Jodå, jag tror nog att jag förstod din definition av värre.

Du skriver att vi ska generalisera som helheter och jämföra som samlade begrepp, vilket jag fortfarande anser inte går.
Varför förenklar du då BDSM till lite smisk och avsugning, samtidigt som du spetsar till fetischism med ytterligheter som kladdkakefisting och formictophilia?

Du snubblar lite på din egen trådstart när du generaliserar och spär ut det ena och verkligen kryddar till det andra.
Citera
2022-06-04, 00:50
  #28
Medlem
.Hellraiser.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prettylittlehead
Jodå, jag tror nog att jag förstod din definition av värre.

Du skriver att vi ska generalisera som helheter och jämföra som samlade begrepp, vilket jag fortfarande anser inte går.
Varför förenklar du då BDSM till lite smisk och avsugning, samtidigt som du spetsar till fetischism med ytterligheter som kladdkakefisting och formictophilia?

Du snubblar lite på din egen trådstart när du generaliserar och spär ut det ena och verkligen kryddar till det andra.
Hur menar du? Ja skrev va ja associerar till BDSM och fetisch, de va en jävla beskrivning.
Vilken värld lever du i där man inte får beskriva målande av va man associerar till något?
Skrev ingenstans att de är vad BDSM och fetisch måste vara utan va ja associerar till det.
Citera
2022-06-04, 00:55
  #29
Medlem
.Hellraiser.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prettylittlehead
Du snubblar lite på din egen trådstart när du generaliserar och spär ut det ena och verkligen kryddar till det andra.
Det är min tråd så då kan ja skriva om de precis hur fan ja vill och du kan inte göra ett dugg åt det.
Citera
2022-06-06, 20:26
  #30
Medlem
.Hellraiser.s avatar
Är fetisch värre än BDSM?
https://i0.wp.com/pleasingtothepotte...size=750%2C775
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback