2022-05-20, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BerrasFunderingar
Styrka att ignorera det riktiga problemet ja. Det finns även personer som flyr missbruket genom att bli kära och låta ens partner bära ens självkänsla åt en. Det är inte heller sunt.

Alla människor är inte kapabla till att lösa problemet även med professionell hjälp. Då är det näst bästa att hitta något som är en sådan stor distraktion att man blir som en ny människa och helt och hållet undviker att falla tillbaka i samma miljö och tankebanor som man befann sig i innan. Tro och hopp är något som är motiverande och hindrar en från att rasera.
Citera
2022-05-20, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Det här fallet är intressant då WT:s utblick (av vad jag hittills sett) sannolikt avspeglar hur (alltför) många muslimska invandrare i Sverige ser på sin omvärld.

Har du möjligen egen kännedom om "den radikala muslimen William thorsson" och om den miljön i Halland?

Ingen aning och det intresserar mig heller inte värst mycket, har inte ens lyssnat på hans dravel och inte hört hans namn på väldigt länge, var åratal sedan jag hörde att han gått och blivit muslim, måste ju befinna sig i någon psykos om man går ifrån pokerspelare resande till Vegas och alla möjliga finare ställen till en religiös extremist.

Glädjande nyhet iallafall att han blivit av med barnen.
Citera
2022-05-20, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crusade
Och denna knäppgök är det många härinne som försvarar…

Jo fast det är ju många på forumet som tror på dessa konspirationer också så det är ju inte så kostigt att de försvarar honom. Men skönt att man fått veta vad exakt det är för "mörka krafter" WT babblar om. Rymdödlorna kommer göra oss till slavar!
Citera
2022-05-20, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jaimemendoza
Alla människor är inte kapabla till att lösa problemet även med professionell hjälp. Då är det näst bästa att hitta något som är en sådan stor distraktion att man blir som en ny människa och helt och hållet undviker att falla tillbaka i samma miljö och tankebanor som man befann sig i innan. Tro och hopp är något som är motiverande och hindrar en från att rasera.

Du får tycka att tro på rymdödlor som ska förslava människor är ett bra substitut för alkohol. Det tycker inte jag. Hela familjen har psykiska problem.
Citera
2022-05-20, 17:54
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unoboss
Att ta barn från sina föräldrar om dom inte är svårt sjuka är aldrig uppskattat från någon. I Sverige händer detta när man irriterar kommunen. Hemskt. Bra att han är svensk så detta får uppmärksamhet. Det är vida känt detta med omhändertaganden av barn i sverige internationellt och var uppe på tapeten här en stund men tystades ner som blaja. Man tar inte någons barn. Staten inte gud. Det är folk som du och jag.

Barn som far illa i sin hemmiljö/av sina föräldrar kan separeras från sina föräldrar med lagligt stöd. Införandet av barnkonventionen i det svenska rättssystemet kommer troligen inte minska separationen mellan föräldrar och barn. I detta fall vet ingen om barnen far illa, en misstanke finns utifrån det material som är känt men för att kunna veta hade föräldrarna behövt samarbeta och delta i utredningen. Socialarbetare borde tillåtits få träffa och samtala med barnen. I detta fall ansträngde sig verkligen föräldrarna för att tvinga fram ett beslut om LVU. Det kan vara så att föräldrarnas medverkan resulterat i betydligt trevligare omständigheter.

Citat:
Ursprungligen postat av adina
Det är alltså pga skolan inte har särskilda klädkoder, inte serverar bra mat och att barn blir utsatta för sexuella trakasserier som det är en farlig plats .
Han tänker sig att när han hittar en skola som passar honom kommer barnen att få till skolan , detta lär bli extremt svårt särskilt det där med klädkoder som han anser är ok

De framför det som särskilt allvarligt att skolan dels är sekulär och dels pga avsaknad av anständiga klädkoder. Det verkar vara där huvudproblematiken ligger. På det mobbing och sexuella trakasserier. Jag kan sympatisera med att de anser att svensk skola inte erbjuder tillräckligt trygg miljö men av vad som framgått har de inte ens försökt hitta en lämplig skola, eller flytta dit där det finns en lämplig skola (ingen av dem arbetar så då borde de vara flyttbara). Sist men inte minst, om man vill ha hemskolning så ansöker man hos kommunen, inte ens detta har de genomfört. De försöker inte ens följa de spelregler som finns med hänvisan till att de bara underordnar sig grundlagarna, sin tolkning av grundlagarna.
Citera
2022-05-20, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Man ser henne så suddigt i de 2 videos, där hon förekommer. (Är hon synlig i fler videos?) Hon har en vintermössa eller är ordentligt inlindad in en schal, så man ser inte henner hår.

Enl. uppgift i tråden ska hon ha härstamning från Egypten - även om WT (möjligen enl. en annan skribent) ska ha träffat henne i Las Vegas. Åtminstone två av barnen har *påfallande* krulligt hår. Har mamman månne någon afrikansk förälder eller far- morförälder?
Ja, det har hon. Du vet att Egypten ligger i Afrika väl?
Citera
2022-05-20, 18:49
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SorgsenNationalist
Ja, det har hon. Du vet att Egypten ligger i Afrika väl?

Dagens anbefallda ordval ger onekligen möjligheter för den som inte vill förstå.
Citera
2022-05-20, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jaimemendoza
Det är tydligt att du inte vet vilken styrka man kan få av sin tro, vilken den än må vara. Tror du inte att man kan bearbeta det genom sin tro? När man exempelvis är deprimerad kan det hjälpa att träna och ta ut sig ordentligt. Det är en form av bearbetning. Man behöver inte alltid gå på kognitiv beteendeterapi. Man behöver definitivt inte gå på medicin. Medicin är en genväg som kan bita en hårt i slutändan.

Du har placerat placerat religion som något negativt i din hjärna vilket jag kan förstå om man inte vet hur mycket positivt den kan göra.

Det finns flera sätt att komma ur dåligt mående, medicin kan vara ett oavsett vad du tror.
Precis som religion kan vara det vilket jag inser.
Även religion kan vara en genväg som kan bita hårt i slutändan, inser du det? Inte för att jag tror att det är just islam eller annan religion som satt griller i huvudet på honom.

När det gäller William så kan det nog handla om både det ena å andra och detsamma gäller när man ser hans videos. Samtidigt som jag förstår hur han tänker blir det rätt magstarkt när han blandar högt och lågt och alltid ska ska ha barnen som medverkande när han pratar om vad ”vi tycker” osv.

Har träffat William många ggr, oftast under storhetstiden som aktiv inom pokern. Kan inte dra mig till minnes att han någonsin betett sig som en tölp mot någon, han har vad jag vet både IQ och EQ långt över det normala.

Kan inte tänka mig att han har något med radikal islamism eller terrorverksamhet att göra.
Jag tycker bara det hela är enormt tragiskt. Han har full rätt att säga vad han tycker och han pratar väldigt mycket om att han inte vill övertyga eller tvinga nån att tro eller hålla med honom.

Här finns ju en stor motsägelse, Williams barn får ju inte riktigt samma möjlighet som han själv fick för att själva få upptäcka världen genom delaktighet i samhället. Tänk om pappa inte har rätt i allt han säger!

Det hela känns bara enormt tragiskt, hoppas verkligen att det hela löser sig och att W kan finna sig en fungerande plats i världen och sluta misstolka vad mänskliga rättigheter mm är.
Citera
2022-05-20, 19:11
Medlem
Måste bara tillägga, när W stod på toppen och bjöd sina vänner på mat och betalade er hyra och droger osv.

Var fanns ni när W’s psykiska hälsa vacklade? Avicii all over, tur att det finns barn med i bilden.
Citera
2022-05-20, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Måste bara tillägga, när W stod på toppen och bjöd sina vänner på mat och betalade er hyra och droger osv.

Var fanns ni när W’s psykiska hälsa vacklade? Avicii all over, tur att det finns barn med i bilden.

gotta know when to fold. ingen kunde sluta spela åt honom
Citera
2022-05-20, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gamesetmatch
gotta know when to fold. ingen kunde sluta spela åt honom

True dat! Men förfallet började efter WSOP, det är länge sen!!!

Eller menade du Avicii?
Citera
2022-05-20, 19:56
Medlem
Samhällets agerande är otäckt, även om han är en religiös knäppskalle med idéer som inte passar in i vårt samhälle. Även om vissa saker han påpekar är sant. Dock är det inte ödlor som styr bakom kulisserna utan kapitalismen, helt öppet och oförskräckt. Jag tycker hur som helst inte att man ska ta barn ifrån föräldrar om det inte försegår grova övergrepp. Det är ett övergrepp från samhället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in