2022-05-20, 00:17
Medlem
Jag har precis köpt hus för 6 miljoner. Jag är helt säker på att priserna bara kommer gå upp och upp. Ni fattigjon som hoppas på fallande priser. Det kommer gå upp era jävla rötägg!!!
Citera
2022-05-20, 00:19
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
-30% på villor och BRF inom 1-2 år. Kanske mer. Panik i höst redan

De blir alltid kris på hösten
Citera
2022-05-20, 00:20
Medlem
Laureths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonte400
Jag har precis köpt hus för 6 miljoner. Jag är helt säker på att priserna bara kommer gå upp och upp. Ni fattigjon som hoppas på fallande priser. Det kommer gå upp era jävla rötägg!!!

Hur skulle det gå till? Säger inte att det är omöjligt, men jag känner inte till någon mekanism för hur det skulle ske i nuläget.
Citera
2022-05-20, 00:34
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:

Jag hoppas att du skojar.
På hemmet är det mycket större utbud än tidigare. Väldigt få budgivningar och lägre utgångspriser.
Kraschen är här.

Frågan är hur mycket det faller innan marknaden stabiliserar sig?
Citera
2022-05-20, 00:38
Medlem
448s avatar
Citat:

Ditt 6 milleskjul är värt 2 mille på julafton och du kommer sitta o koka glödlampan från kylen som julmat
Citera
2022-05-20, 00:40
Medlem
Ser man historiskt på fastigheter är det alltid en bra affär på 10 års sikt. Man kan förlora om man köper när det är en topp och om de då faller som nu och är tvungen att sälja.
En annan detalj är att man nu säger att en vinnare i dagens inflation är de med höga skulder, eftersom skulderna nu minskar i värde i och med den höga inflationen. Det finns andra trådar om det på Fb.
Så mao, de som i dag har fastighet/er är högt belånade samt har råd att betala de ökade räntekostnaderna kommer gå vinnande ur det här på sikt.
Citera
2022-05-20, 01:05
Medlem
Kakksakkers avatar
Citat:

Hahahahaaaaaa.

För att få stopp på inflationen i USA säger "experterna" att räntan idag bör ligga på ca 20%, det är över du sitter med svarte Petter eller ingen stol när musiken tystnar, välj själv.

GL

6 mille ca en lax per mille och procent....i ränta...
Citera
2022-05-20, 01:06
Medlem
Kakksakkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamleys
Jag hoppas att du skojar.
På hemmet är det mycket större utbud än tidigare. Väldigt få budgivningar och lägre utgångspriser.
Kraschen är här.

Frågan är hur mycket det faller innan marknaden stabiliserar sig?

Efter midsommar skall det gå ner i antal om det är som vanligt, vi får väl se!
Citera
2022-05-20, 02:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mylstrupidius2
Det tar 11 år för att få en lägenhet i Stockholm, om det inte varit så, hade verkligen priserna på bostadsrätter varit så höga?

Ja. Så länge betalningsförmågan finns. Vad som helst duger inte åt svensken. Varför bo nånstans man inte vill när man kan välja och vraka och tro att man ska tjäna pengar på att bo.
Citera
2022-05-20, 02:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kakksakker
Hahahahaaaaaa.

För att få stopp på inflationen i USA säger "experterna" att räntan idag bör ligga på ca 20%, det är över du sitter med svarte Petter eller ingen stol när musiken tystnar, välj själv.

GL

6 mille ca en lax per mille och procent....i ränta...

Så synd att du citerar en idiot (som tror på stigande priser) samtidigt som du slänger ur dig 20%. Herregud. Det är ju fullständig absurt. Tom värre än stigande priser.
Citera
2022-05-20, 03:09
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lone star
https://www.dn.se/ekonomi/prognos-bo...ed-10-procent/

10%..Blir man inte lite som gäsp ”rycker på axlarna”..jaha..inte mer? Det är ju bara en skakning eller hur?

Innan guldmyntfoten slopades var normalpriserna för bostäder runt tre årslöner (netto). I dagsläget borde det hamna runt 500-600k. Det är många procent kvar tills snittpriserna är i de tassemarkerna.
Citera
2022-05-20, 04:52
Många äldre från förra kraschen på 90 talet sitter fortfarande på lån från när räntorna sköt i höjden och husen tappade halva sitt värde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in