• 2
  • 3
2022-05-18, 03:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Det är inte Spotify som avgör hur deras avtal ska tolkas i en domstol. Det är domstolen.

Inte för att googleöversättningar har så mycket bäring i en domstol, men ta och kika på det första som står i den: "En användare är en person"

Så till och med din egen googlesökning säger emot dig.

Du säger att du vill ge råd till andra. Mitt råd till dig är att det är helt uppenbart att du har noll koll på juridik, och om du verkligen genuint bryr dig om att följa avtalen och att det du säger till andra är sant så bör du kolla din tolkning med juridiskt kunniga, för du är HELT ute och cyklar.

Du uppfyller en stereotyp rätt bra. Det är vanligt att ingenjörer tror att de bemästrar alla områden bara för att de råkar vara bra på strikt logiskt tänkande.

Hehe, helt riktigt. Juridik är inte min starka sida. Absolut INTE! Det har jag aldrig sagt heller.

Men jag vet att ifall om man generar ett nytt nummer, ett nytt kort och en ny mail så så är det inte samma användare som var reggad senaste gången på spotifys site jag blir en ny användare och accepterar ett nytt erbjudande.. Jag pratar om spotify och deras licenser och policys. Inte den juridiska informationen. Det är två olika sektioner.

https://www.spotify.com/se/legal/end-user-agreement/

Citat:
Din enhet

Du beviljar oss dessutom rätten att (1) ge Spotify-tjänsten tillstånd att använda processorn, bandbredden och lagringsutrymmet på din enhet för att möjliggöra driften av Spotify-tjänsten, (2) att tillhandahålla dig reklam och annan information och att ge våra affärspartner möjlighet att göra detsamma i enlighet med Spotifys integritetspolicy.

Försök få någon åtalad för att regga sig med en mail på siten.

Jag kan ju regga mig 10 000 gånger om jag vill då blir det 10 000 olika användare. Varje användare får nyttja erbjudandet en gång. Då kan jag nyttja erbjudandet 10 000 gånger på dessa 10 000 konton om jag vill fast bara en gång per konto. Så tolkar jag licensen. Det finns ingen spärr för detta heller. Hör med spotify så får du gärna återkomma om du vill.

Det finns inget som stoppar mig från det.

Men nu ger jag mig!

VIlle bara ge rådet till TS att akta sig för att lämna ut uppgifter och tog spotify som exempel. och hur man kan lyssna på musik gratis. Sen är licenser alltid jäkligt intressant men bara om båda har läst den

Nåja..

// w
Senast redigerad av wuseman 2022-05-18 kl. 03:50.
Citera
2022-05-18, 03:49
Citat:
Ursprungligen postat av wuseman
Hehe, helt riktigt. Juridik är inte min starka sida. Absolut INTE! Det har jag aldrig sagt heller.

Men jag vet att ifall om man generar ett nytt nummer, ett nytt kort och en ny mail så så är det inte samma användare som var reggad senaste gången på spotifys site jag blir en ny användare och accepterar ett nytt erbjudande.. Jag pratar om spotify och deras licenser och policys. Inte den juridiska informationen. Det är två olika sektioner.

https://www.spotify.com/se/legal/end-user-agreement/

Försök få någon åtalad för att regga sig med en mail på siten.

Jag kan ju regga mig 10 000 gånger om jag vill då blir det 10 000 olika användare. Varje användare får nyttja erbjudandet en gång. Då kan jag nyttja erbjudandet 10 000 gånger på dessa 10 000 konton om jag vill fast bara en gång per konto. Så tolkar jag licensen. Det finns ingen spärr för detta heller. Hör med spotify så får du gärna återkomma om du vill.

Det finns inget som stoppar mig från det.

Men nu ger jag mig!

VIlle bara ge rådet till TS att akta sig för att lämna ut uppgifter och tog spotify som exempel. Men det är intressant ändå.

Nåja..

// w
Jag startade en tråd åt dig

(FB) Får man utnyttja en kampanj flera gånger på Spotify?
Citera
2022-05-18, 03:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Jag startade en tråd åt dig

(FB) Får man utnyttja en kampanj flera gånger på Spotify?

Det var snällt. Jag skall följa tråden.

Det börja inte så bra
Citera
2022-05-18, 05:24
Medlem
Hej!

Det blev mycket intressant. Jag fick i alla fall svar på att jag borde vara lugn vad det gäller dragningar från mitt konto efter att jag har bytt kort. Vore jag mera begåvad skulle jag förstås försöka hacka sönder den jävla siten, och eventuellt ett par till. Fast jag har annat att använda tiden till. Vad gäller dejta har jag hittat någon som jag nog fastnar för ett bra tag. Dock ingen som jag hittat på någon Kalle Anka sida.

Det är viss skillnad på Spotify som i alla fall går att kommunicera med och de jag försökt kontakta. Jag har ett flertal mail som jag aldrig fått svar på.

Vad gäller mail har jag använt mig av ett alternativ på protonmail som jag bara använt till mera känsliga ändamål.
Citera
2022-05-18, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ojelun
Hej!

Det blev mycket intressant. Jag fick i alla fall svar på att jag borde vara lugn vad det gäller dragningar från mitt konto efter att jag har bytt kort. Vore jag mera begåvad skulle jag förstås försöka hacka sönder den jävla siten, och eventuellt ett par till. Fast jag har annat att använda tiden till. Vad gäller dejta har jag hittat någon som jag nog fastnar för ett bra tag. Dock ingen som jag hittat på någon Kalle Anka sida.

Det är viss skillnad på Spotify som i alla fall går att kommunicera med och de jag försökt kontakta. Jag har ett flertal mail som jag aldrig fått svar på.

Vad gäller mail har jag använt mig av ett alternativ på protonmail som jag bara använt till mera känsliga ändamål.
Överväg skaffa en bank eller ett kreditkort som erbjuder e-kort. Lunar och Klarna är sådana.

Du kan då skapa ett kort som bara går att dra pengar från 1 gång

När det gäller mejl, överväg kika på DuckDuckGo's tjänst för email. Du kan då skapa disposable emails som du kan stänga av på 2 knapptryck.

En mejladress av dem ser ut ungefär såhär:
Kod:
fe2krq2r@duck.com
och går inte att koppla till dig alls.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem