• 1
  • 2
2023-09-12, 19:56
Medlem
Sladdarens avatar
Picklad gurka generellt ger fräshhet syrlighet krisp sötma sälta pepprighet sting vätskekylighet örtighet svalkande

Fungerar många ggr utmärkt i baugette smörgåsar med olika pålägg eller innehåll
Citera
2023-09-16, 15:05
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdaren
Picklad gurka generellt ger fräshhet syrlighet krisp sötma sälta pepprighet sting vätskekylighet örtighet svalkande

Fungerar många ggr utmärkt i baugette smörgåsar med olika pålägg eller innehåll

Mmm…mycket bra.
Citera
2023-09-20, 12:45
Medlem
coonbandits avatar
Saltgurka är fantastiskt! Slanggurka/Västeråsgurka kunde köpas på torget i närmsta stad när jag var mindre. Nuförtiden köper jag Krakus gurka i lag. En mjölksyrad saltgurka som är bäst helt enkelt. Kinda gurkan är bra den också, men inte som Krakus.
Citera
2023-09-22, 12:24
Medlem
Jag äter det som snacks eller har det till korv eller biff stroganoff.
Citera
2023-09-22, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OstermalmWeeknd
Avgudar den. Kan inte Lefva förutan den.

Resa monument: Vi brukar på Saltgurkans dag låta vår nära ann'hörige Lille Wille få posera med en gurkkompis av samma fysionomi. Hylla!

Långkökt koppling: Det finns en anledning till att denna kulinariska grundsten är Household item i de sköna delar av Europa som har de vackraste kvinnorna.

D. I. Y.: En lägger in sin egen Västeråsgurka, när säsong.Kompis, du har uppenbart inte smakat RIKTIG saltgurka. Prova igen.

TS, tack för episka tråden. Trådtiteln, är välvald.
Gud välsigne dig och Allah likaså😁

Men en fråga, finns det typ fermenterad gurka?
Fermenterat käk skall ju vara så inihelvete hälsosamt?
Citera
2023-09-23, 22:41
Medlem
1984evers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av runx
Uppfattningen om koriander, sparris, brysselkål och broccoli ska tydligen vara genetisk. Hur är det med saltgurkan? Hur uppfattar ni den? Hur förhåller ni er till dess existens?

Mc Donald's lärde mig som barn att först hata för att sedan älska saltgurkan på burgarna.
Till leverpastej har jag alltid ätit smörgåsgurka, men nu inser jag att det är idioti!
Jag tycker alltid att smörgåsgurka är för söt och det har aldrig slagit mig att jag kunde ha saltgurka på leverpastejen istället.
Visst jag är en idiot, men jag köper sällan saltgurka då det enda jag har inlagd gurka på är just leverpastej.
Det ska det bli ändring på, till alla gästers överraskning.
Nu blir det saltgurka för hela slanten, här ska experimenteras!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in