• 1
  • 2
2022-05-16, 13:21
Medlem
druiddance1337s avatar
Efter att ha gått på en serie dejter med olika kvinnor samt varit ute ex antal år på krogarna i studentlivet har jag kommit fram till en hypotes, desto mer ytligt attraktiv en kvinna är, desto sämre social förmåga har hon (oftast), och desto mindre attraktiv hon är, desto bättre social förmåga har hon (ofta). Nu pratar jag inte enbart om att flörta, utan bara prata också, samt observationer i olika situationer.

Jag dejtade fyra stycken tjejer som jag tyckte var väldigt vackra, de klädde sig bra med hela och rena kläder, var smala, ingen ''taskig benstomme'', vackert hår, bra sminkat etc, fick garanterat mycket ytlig uppmärksamhet, och dessa har väldigt sällan hobbys, intressen, saker de gör på sin fritid. I bästa fall kan de prata om sina studier, men ofta är inte ens det fallet, och de är lite som ett tomt hål, man kan dock alltid prata om ''bästa fyllan'' eller kläder, stans bästa kaffe, sushi etc, men väldigt sällan finns det intressen. Jag gick också på lite dejter med några tjejer som jag inte tyckte va så attraktiva, de förde diskussionen, hade väldigt många intressen, hobbys, och hade oftare roligare personligheter.

Nu innan någon kommer här och skriver ''dom var tråkiga för att dom tyckte du var en betacuckloser'', i min klass finns det ett par väldigt vackra tjejer varav två som jag pluggar med och har lärt känna, det är samma trend där, inga intressen eller hobbys, bara snack om skola och fyllor och nya kläder typ. Har fysiskt attraktiva personer generellt mindre intressen/hobbys än mindre attraktiva personer och varför är det så?
Senast redigerad av druiddance1337 2022-05-16 kl. 13:30.
Citera
2022-05-16, 13:25
Medlem
Rymdstyrelsens avatar
Att fula tjejer har mer hobbies gör dom inte roligare.
Såvida du inte tycker virka grytlappar, påta i trädgården och samla på katter är roligt.
Citera
2022-05-16, 13:30
Medlem
druiddance1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rymdstyrelsen
Att fula tjejer har mer hobbies gör dom inte roligare.
Såvida du inte tycker virka grytlappar, påta i trädgården och samla på katter är roligt.

Såklart inte, men undrar hur det kommer sig att dom har hobbys men dom andra ofta in har det? Är det för att hobbys är något för ''fula''?
Citera
2022-05-16, 13:32
Medlem
Då måste jag vara rätt ful för jag är rätt kul också, trots att mitt liv stått stilla i 15 år

Tjejerna är måhända lika tråkiga som killar är. Man kan inte förvänta sig att det ena könet ska bli mycket mer spännande än vad det andra är.
Citera
2022-05-16, 13:33
Medlem
Rymdstyrelsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av druiddance1337
Såklart inte, men undrar hur det kommer sig att dom har hobbys men dom andra ofta in har det? Är det för att hobbys är något för ''fula''?

Ja det är nog det.
Samma sak gäller killar.

Det är inte dom snygga vältränade idrottskillarna som grottar ner sig i magic the gathering, gamla ånglok, läser Strindberg osv

Snygga människor tycks ofta vara ytliga människor, vilket på sätt och vis är lite konstigt eftersom man tycker att dom redan är snygga och därmed inte borde behöva lägga tid på det utan istället har mer tid åt att utveckla andra sidor av sig själva men istället lägger dom ner ÄNNU mer tid på sin yta.

Om hela ens tillvaro kretsar kring träning, läppar, bröst, kläder, smink osv ja då finns det väl inte mycket tid över till annat, förutsatt att dom ens är intresserade...
Citera
2022-05-16, 14:50
Medlem
Rutger.Jonakers avatar
Enkelt. Kvinnor som är objektivt attraktiva kan leva på sitt utseende. Man får män, jobb, vänner och allt annat ändå. Det är ingen hemlighet att kvinnor med attraktivt utseende får jobb hur värdelösa deras skillset än är eftersom den nya chefen hoppas på att kunna flörta med sin nyanställda och kanske få med henne hem. Kvinnor som inte kan leva på sitt utseende måste få sina små grå att aktiveras. Personligen tycker jag en modellsnygg bimbo utan personlighet är ungefär lika attraktiv som ett vedträ. Vad fan skall man prata om?
Citera
2022-05-16, 15:01
Medlem
Ni killar har inte mycket innanför pannbenet...

Du förstår väl att utseende och sådant är hennes intresse.. Fattar du hur mycket tid och energi tjejerna lägger på sitt utseende?

"Fula tjejer" är upptagna med andra hobbies och har inte tid elöer ork att fixa sig.

Så är det.
Citera
2022-05-16, 15:04
Medlem
Ni killar har inte mycket innanför pannbenet...

Du förstår väl att utseende och sådant är hennes intresse.. Fattar du hur mycket tid och energi tjejerna lägger på sitt utseende?

"Fula tjejer" är upptagna med andra hobbies och har inte tid eller ork att fixa sitt utseende.

Så är det.
Citera
2022-05-16, 19:20
Medlem
AngieDs avatar
Men hur tror du att de uppfattade dig då, berättade du om dina intressen om du har några?
Citera
2022-05-16, 19:25
Medlem
De du uppfattar som mindre snygga bryr sig helt enkelt inte om utseendet på samma sätt, att fixa till sig, smink och kläder osv.
Man har andra intressen och dom du skriver, trevligare personlighet.
Citera
2022-05-16, 19:41
Medlem
DixieDs avatar
Tycker du har rätt
Jag anses vara vacker/snygg/sexig men någon social kompetens har jag inte. Om ingen pratar med mig kan jag sitta där och inte säga ett ord till nästa dag.

Jag undviker kontakt med människor men när någon är social så kan jag öppna mig och oftast är det mindre attraktiva brudar (mitt egna) kön som är riktigt lätta att prata med
Citera
2022-05-16, 19:45
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honn
De du uppfattar som mindre snygga bryr sig helt enkelt inte om utseendet på samma sätt, att fixa till sig, smink och kläder osv.
Man har andra intressen och dom du skriver, trevligare personlighet.

Men det är nog det som TS menar
Attraktiva kvinnor tänker för mycket på vad som kan gå fel. Då blir personligheten mindre attraktiv och hon har ingenting att tillföra mer medan en mindre attraktiv kvinna får dig att le, skratta och prata om allt mellan himmel och jord för hon är så van på att bjuda på sig själv
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in