2022-05-23, 15:55
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonthaman
Du verkar vara en sann narcissist! Måste vara jobbigt att vara smartare och bättre än alla andra dummingar! Men som sagt, skaffa inte barn om du inte vill ha barn, super enkelt!

Visste du inte att INTJ personligheter är narcissistiska? Det är vi stolta över också. Med andra ord så är såna åsikter som dina inte ens viktiga för vår del.

Låt mig förklara varför.. Vi har 0 intresse för mänskligheten. Jag menar vad du tillförde du världen precis med ditt inlägg?

Nada

Elon musk är också narcissistisk
Alla intelligenta människor är det. Men jag tror att du är en hobby psykolog för ordet slängs kors och tvärs som att alla ens pluggat någon form av psykologi.

Men det kanske sitter 1000000 psykologer utan jobb som bara analyserar individer på internet.
Vad vet vi
Citera
2022-05-23, 15:59
Medlem
antonthamans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DixieD
Visste du inte att INTJ personligheter är narcissistiska? Det är vi stolta över också. Med andra ord så är såna åsikter som dina inte ens viktiga för vår del.

Låt mig förklara varför.. Vi har 0 intresse för mänskligheten. Jag menar vad du tillförde du världen precis med ditt inlägg?

Nada

Elon musk är också narcissistisk
Alla intelligenta människor är det. Men jag tror att du är en hobby psykolog för ordet slängs kors och tvärs som att alla ens pluggat någon form av psykologi.

Men det kanske sitter 1000000 psykologer utan jobb som bara analyserar individer på internet.
Vad vet vi

Hehe hoppsan! Nej det visste jag inte, man lär sig nått nytt varje dag sägs det. Lycka till med livet!
Citera
2022-05-23, 16:08
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Hehe hoppsan! Nej det visste jag inte, man lär sig nått nytt varje dag sägs det. Lycka till med livet!

https://youtu.be/gpyNU_sV3eQ

Så kan du se
Citera
2022-05-23, 17:24
Medlem
antonthamans avatar
Citat:
https://youtu.be/gpyNU_sV3eQ

Så kan du se

Tack, får man påpeka hur motsägelsefullt det är att starta en tråd om hur folk uppfattar ens val att inte skaffa barn och samtidigt säga att man bry sig 0% om andra?
Citera
2022-05-23, 17:25
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Tack, får man påpeka hur motsägelsefullt det är att starta en tråd om hur folk uppfattar ens val att inte skaffa barn och samtidigt säga att man bry sig 0% om andra?

Men jag tycker att människor inte har något att tillföra världen mer? Kanske därför som jag avsäger mig barn. Det är bara att ta av sig ögonbindeln
Citera
2022-05-25, 04:50
Medlem
Bizmarcks avatar
Citat:
Men jag tycker att människor inte har något att tillföra världen mer? Kanske därför som jag avsäger mig barn. Det är bara att ta av sig ögonbindeln

Och vad tillför du världen?
Citera
2023-02-17, 21:24
Medlem
Att tjata på en kvinna kring 30 att skaffa barn är inget konstigt.
Vill du ha barn och är 33 är chansen ändå hyfsat stor att du inte kan bli gravid för du redan är för gammal.

Är väl ungefär som att man vill att en man ska bli nåt i livet.
En jävla luffare som knappt har några pengar eller nåt vill ingen kvinna va med.
Så jag tror man tjatar för personens eget bästa.

Jag närmar mig 30 snart och har inget liv, hatar faktiskt mitt liv och har så gjort sedan jag var 10 eller ännu yngre.
Min mamma och pappa har på senaste tiden frågat om eller skämtat om att jag ska skaffa tjej eller familj.
Mina 2 syskon har redan flera barn var.

Själv tänker jag endast på att få knulla nån gång, för utan det blir det ju inga barn.
När jag ser nån riktigt ful jävel med flickvän och tom familj brukar jag tänka påhur fan en så ful fan lyckas få knulla och inte jag, som ändå ser rätt normal ut.
När jag ser en tjej så inte fan tänker jag att jag vill umgås med henne, det enda jag tänker på är att jag skulle vilja knulla med hon.
Tror ärligt talat jag inte skulle klara av att umgås med en tjej även om jag verkligen försökte.

Men jag gillar inte folk.
Har inte svårt att umgås eller är socialt inkompitent, men jag orkar bara inte med folk.
Spenderar ibland flera veckor helt ensam i min stuga i norge och ser inte en enda människa, och jag är okej med det. Känner mig nog inte ensam direkt, alltså att jag vill börja gråta som en liten flicka för jag inte har nån att vara med, men kan ju va kul att se nån människa ibland ändå.

Hade en hund när jag var 20 i några år och det gick ju bra.
Den var enkel, höll käften, och gjorde som jag ville, och ville jag inte umgås med den så lämnade jag den bara till brorsan nån vecka eller så.

Hade en sexdocka förut men kände det blev skumt på nåt sätt.
En levande sexdocka hade varit perfekt för mig.
Senast redigerad av lars123andersson 2023-02-17 kl. 21:33.
Citera
2023-02-17, 22:26
aldrig förstått tjatet heller.. "du måste skaffa barn annars är du onormal".. att folk kan vara så enspåriga i deras tänkande är skrämmande.
Citera
2023-02-17, 23:34
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LiteKonstig
aldrig förstått tjatet heller.. "du måste skaffa barn annars är du onormal".. att folk kan vara så enspåriga i deras tänkande är skrämmande.

Precis, eller dom som inte ens kan få barn måste ju bli lite smått sårade när frågan ställs.
Citera
2023-02-18, 01:13
Bannlyst
Citat:
Hej alla

Det här tjatet om BARN är illa verkligen. Jag upplever att både män och kvinnor tjatar om barn när en kvinna uppnår 33 +. Är det verkligen normalt med detta tjat? Hur var det förr i tiden för er som är äldre?
Fick ni också en lista på vad som skulle hända om man inte skaffar barn.

Är det mer illa att en attraktiv inte fått barn?

Det verkar tjatas mer på mig än någon kvinna som valt att vara ensam/eller inte ens hittat en man.

Hur kommer det sig att vissa kvinnor blir nedtjatade om barnfrågan för att man är attraktiv?

Det kommer ifrån alla fronter men män också som undrar varför en snygg kvinna inte skaffat barn ännu.

Mina föräldrar tjatar skallen på mig och jag känner ibland att jag vill packa väskan och sticka så ingen ringer mig om barn/eller pratar barn med mig.

Jag vet inte varför jag blir irriterad men jag blir verkligen triggad av det här barnfrågan och att det ska tjatas.

Så fort man möter en ny man/pratar med en man. Har du barn?
Är det något som ska redovisas som resurs?

Är det någon annan som upplevt samma sak? Kan jag få hjälp att hantera situationen

Jag trivs verkligen med mitt liv. Hur ska man förklara för människor man håller kärt att skita i och låta mig vara för deras jävla liv blev inte någon höjdare med barn

Kanske är jag en onormal kvinna som inte vill skaffa barn/vill ha barn. Jag trivs enormt med friheten, mitt liv, mitt jobb, min ensamhet och resor.

Varför ska jag inleda en bagage verksamhet?

Jag vet att Jennifer Aniston likt mig reagerat väldigt hårt på det här och sagt att folk ska skita i det här och att alla kvinnor inte var skapade för att bli mammor
Låter helt sjukt. Ta upp allt du Har tagit upp här hittills.

Jag tror att folk (främst män) har ett förutfattat medeltidsperspektiv där de tror att alla kvinnor fullkomligt älskar att skita ur sig unge efter unge som de sedan är fast att ta hand om. Och att kvinnor älskar att vara med barn. Varför skulle vi det?! Vuxna människor behöver vuxna relationer och ingenting mer.

Jag är i din ålder och har ett barn. Hade egentligen inte velat ha något alls, men jag var ung när jag fick barnet. Visste väl inte bättre och gick med på det. Eller gick på det snarare sagt. Barnet är 11 nu. Tycker det är skönt att barnet att stort och har ju aldrig drömt om fler. Man begränsar bara sig själv.

En annan sak som jag upplever att folk lägger sig i är ens fertilitet. Jag har fertilitets”problem” (det är inga problem för mig för jag vill inte ens ha barn - och ja trots att jag var 23 år hade jag svårigheter att bli gravid). Trots det bestämmer alla åt mig att jag säkert är jättefertil. Mest kvinnor här vill jag tillägga.

(Jag är inte narcissist utan jag har bara upplevt barn som en svår och jobbig grej i livet. Har varit själv med barnet ända sedan från början och det har inte varit lätt pga NPF)
Senast redigerad av Roxic 2023-02-18 kl. 01:25.
Citera
2023-02-18, 14:32
Medlem
Svaret på detta:
Citat:
Ursprungligen postat av lars123andersson
När jag ser nån riktigt ful jävel med flickvän och tom familj brukar jag tänka påhur fan en så ful fan lyckas få knulla och inte jag, som ändå ser rätt normal ut.

Är det här:

Citat:
När jag ser en tjej så inte fan tänker jag att jag vill umgås med henne, det enda jag tänker på är att jag skulle vilja knulla med hon.
Tror ärligt talat jag inte skulle klara av att umgås med en tjej även om jag verkligen försökte.
Citat:
Den var enkel, höll käften, och gjorde som jag ville, och ville jag inte umgås med den så lämnade jag den bara till brorsan nån vecka eller så.
Citat:
En levande sexdocka hade varit perfekt för mig.

Så nu behöver du inte fundera på det mer. Varsågod.
Citera
2025-10-02, 12:13
Medlem
Hej TS, jag skriver en uppsats om hur samhället reagerar på kvinnor som väljer att vara frivilligt barnlösa, skulle du vara intresserad i att agera som anonym repsondent i mitt arbete?

Citat:
Hej alla

Det här tjatet om BARN är illa verkligen. Jag upplever att både män och kvinnor tjatar om barn när en kvinna uppnår 33 +. Är det verkligen normalt med detta tjat? Hur var det förr i tiden för er som är äldre?
Fick ni också en lista på vad som skulle hända om man inte skaffar barn.

Är det mer illa att en attraktiv inte fått barn?

Det verkar tjatas mer på mig än någon kvinna som valt att vara ensam/eller inte ens hittat en man.

Hur kommer det sig att vissa kvinnor blir nedtjatade om barnfrågan för att man är attraktiv?

Det kommer ifrån alla fronter men män också som undrar varför en snygg kvinna inte skaffat barn ännu.

Mina föräldrar tjatar skallen på mig och jag känner ibland att jag vill packa väskan och sticka så ingen ringer mig om barn/eller pratar barn med mig.

Jag vet inte varför jag blir irriterad men jag blir verkligen triggad av det här barnfrågan och att det ska tjatas.

Så fort man möter en ny man/pratar med en man. Har du barn?
Är det något som ska redovisas som resurs?

Är det någon annan som upplevt samma sak? Kan jag få hjälp att hantera situationen

Jag trivs verkligen med mitt liv. Hur ska man förklara för människor man håller kärt att skita i och låta mig vara för deras jävla liv blev inte någon höjdare med barn

Kanske är jag en onormal kvinna som inte vill skaffa barn/vill ha barn. Jag trivs enormt med friheten, mitt liv, mitt jobb, min ensamhet och resor.

Varför ska jag inleda en bagage verksamhet?

Jag vet att Jennifer Aniston likt mig reagerat väldigt hårt på det här och sagt att folk ska skita i det här och att alla kvinnor inte var skapade för att bli mammor
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in