2022-05-16, 07:01
Medlem
DixieDs avatar
Hej alla

Det här tjatet om BARN är illa verkligen. Jag upplever att både män och kvinnor tjatar om barn när en kvinna uppnår 33 +. Är det verkligen normalt med detta tjat? Hur var det förr i tiden för er som är äldre?
Fick ni också en lista på vad som skulle hända om man inte skaffar barn.

Är det mer illa att en attraktiv inte fått barn?

Det verkar tjatas mer på mig än någon kvinna som valt att vara ensam/eller inte ens hittat en man.

Hur kommer det sig att vissa kvinnor blir nedtjatade om barnfrågan för att man är attraktiv?

Det kommer ifrån alla fronter men män också som undrar varför en snygg kvinna inte skaffat barn ännu.

Mina föräldrar tjatar skallen på mig och jag känner ibland att jag vill packa väskan och sticka så ingen ringer mig om barn/eller pratar barn med mig.

Jag vet inte varför jag blir irriterad men jag blir verkligen triggad av det här barnfrågan och att det ska tjatas.

Så fort man möter en ny man/pratar med en man. Har du barn?
Är det något som ska redovisas som resurs?

Är det någon annan som upplevt samma sak? Kan jag få hjälp att hantera situationen

Jag trivs verkligen med mitt liv. Hur ska man förklara för människor man håller kärt att skita i och låta mig vara för deras jävla liv blev inte någon höjdare med barn

Kanske är jag en onormal kvinna som inte vill skaffa barn/vill ha barn. Jag trivs enormt med friheten, mitt liv, mitt jobb, min ensamhet och resor.

Varför ska jag inleda en bagage verksamhet?

Jag vet att Jennifer Aniston likt mig reagerat väldigt hårt på det här och sagt att folk ska skita i det här och att alla kvinnor inte var skapade för att bli mammor
Senast redigerad av DixieD 2022-05-16 kl. 07:05.
Citera
2022-05-16, 07:11
Bannlyst
Vill man inte ha barn, då skall man inte producera barn. Jorden är överbefolkad, att då producera barn som inte önskvärda är fel väg att gå.
Citera
2022-05-16, 07:16
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Vill man inte ha barn, då skall man inte producera barn. Jorden är överbefolkad, att då producera barn som inte önskvärda är fel väg att gå.

Önskar alla kunde tänka som dig
Så lättsamt med intelligenta människor olikt dumma människor som inte kan förstå att jorden är överbefolkad och det finns tillräckligt med människor som inte gör ett skvatt
Citera
2022-05-16, 07:18
Medlem
1. Sluta bry dig om vad alla andra tycker, du lever ditt liv inte deras. Människor kommer projicera sina subjektiva åsikter och livsvalen dom har gjort i sitt liv, på dig.
Dvs, när deras val inte stämmer överens med din livsbild behöver dom försvara sina val - ego grejj bara.
Det är bara smile and wave

2. Om du nu blir så triggad av frågan skulle jag försöka utforska "Varför blir jag så triggade av barnsfrågan?"Ligger det något där? Kanske en sanning?
Citera
2022-05-16, 07:25
Moderator
Briasccas avatar
Tidigare tillbaka på 1900-talets slut var det opassande att fråga om man hade barn. Det ansågs vara en privatsak, och ingen kunde veta om man helt enkelt inte kunde få barn elelr vilket skäl som förelåg till att man inte hade barn. Kanske var det av en sådan enkel sak som av ekonomiska skäl före 1900-talets bidragstänkande. Det kunde till och med vara en opassande fråga till en ogift kvinna om hon hade barn och därmed riskerade hon att medge att hon varit "lättfotad" och hade barn utanför äktenskapet, eller att en ogift man hade illegitima barn på bygden.

Så det är en förändring i det sociala samspelet idag att man rotar i varandras privatliv och vill veta sådant man inte har att göra med. Nätet och veckotidningarna är fulla om spekulationer om barn, och det anses idag var den borgerliga medeklassnormen att "skaffa" barn. Alltså "skaff"a i betydelsen en som en konsumtionsprodukt som man köper som att skaffa pool och trädäck till trädgården.

Kvinnor får förstås frågan oftare. Inte minst i begreppet "ensamstående kvinna/mamma". Sällan omtalas "ensamstående man/pappa". Kvinnor som porträtteras i näringsliv och politik beskrivs också som "tvåbarnsmor" medan en man möjligen, möjligen, beskrivs vara "far till två barn", men sällan "tvåbarnsfar". Barnen gör helt enkelt kvinnan.

Hur ska du hantera det? Enklast är väl att svara att man inte har barn, och om den frågade personen vill veta varför så får man antingen säga att det är en privatsak eller ljuga på något sätt, eller förstås helt enkelt säga; Men det har väl ändå inte du med att göra.
Citera
2022-05-16, 07:27
Medlem
Du kan säga att du inte vill ha barn och tar ditt ansvar för mänsklighetens framtid (deltar inte i den kraftiga befolkningsökningen).

Men det är väl framförallt föräldrarna som kan bli jobbiga, de kanske väldigt gärna vill ha barnbarn och har bara ett barn själva.
Citera
2022-05-16, 07:27
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av satakadabra
1. Sluta bry dig om vad alla andra tycker, du lever ditt liv inte deras. Människor kommer projicera sina subjektiva åsikter och livsvalen dom har gjort i sitt liv, på dig.
Dvs, när deras val inte stämmer överens med din livsbild behöver dom försvara sina val - ego grejj bara.
Det är bara smile and wave

2. Om du nu blir så triggad av frågan skulle jag försöka utforska "Varför blir jag så triggade av barnsfrågan?"Ligger det något där? Kanske en sanning?

Jag har försökt undersöka varför jag blir triggad och kommit fram till att det är människorna runt omkring mig som sätter igång dessa känslor.

Jag har 4 examen/diplom.
Jag är aktiv inom FN förutom att vara högt uppsatt på mitt arbete

Har ett fint hus som jag har köpt och äger. En snygg bil och mår bra med min kropp/utseende och anses vacker av många men släkt, vänner, familj eller kollegor ska ändå trycka på det jag INTE har.

Varför ska man trycka på det man inte har som en form av att jag har misslyckats i mitt giftemål/förhållande genom att inte ge mannen ett barn.

Min syster olikt mig har inte läst.
Inte jobbat utan gifte sig rik och har 3 barn men min mamma ser henne som mer lyckad förmodligen än mig.

Jag vill inte såra min mamma då hon är gammal men jag vill säga ”Varför ska du forcera ditt misslyckade liv på mig när du ville få magisterexamen men hoppade av för att du blev gravid” men jag vill inte vara otrevlig

Ingen av dessa människor har rest lika mycket som mig. Har inga egna hus, bilar eller ett stort nätverk som jag har.

Varför kan man inte respektera andras beslut?

När jag och min man har problem så påstår vissa att det är för att jag aldrig gav honom ett barn

Ge ett barn? Är det en gåvobutik som jag har hos mig?

Barn är en sak man gör tillsammans och ingenting man ger till någon
Citera
2022-05-16, 07:28
Medlem
nordicwraths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53280

Myt, södra halvklotet är överbefolkat, alla västerländska länder minskar något otroligt i befolkning. I Sverige skaffar den svenska befolkningen mindre än 1.25 barn per kvinna, vilket gör att nästa generation kommer bestå av 4 miljoner svenskar. Befolkningen i Sverige minskar därmed redan exponentiellt.
Citera
2022-05-16, 07:31
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nordicwrath
Myt, södra halvklotet är överbefolkat, alla västerländska länder minskar något otroligt i befolkning. I Sverige skaffar den svenska befolkningen mindre än 1.25 barn per kvinna, vilket gör att nästa generation kommer bestå av 4 miljoner svenskar. Befolkningen i Sverige minskar därmed redan exponentiellt.

Elon Musk påpekade att det är en skrämmande trend på grund av att det blir färre människor på jorden och det är ett problem för mänskligheten kommer dö ut.

Jag tror ändå att man kan lita på honom olikt NWO som påstår att jorden är överbefolkad för deras egna syfte att värna om miljön/klimatet
Citera
2022-05-16, 07:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DixieD
Jag har försökt undersöka varför jag blir triggad och kommit fram till att det är människorna runt omkring mig som sätter igång dessa känslor.

Jag har 4 examen/diplom.
Jag är aktiv inom FN förutom att vara högt uppsatt på mitt arbete

Har ett fint hus som jag har köpt och äger. En snygg bil och mår bra med min kropp/utseende och anses vacker av många men släkt, vänner, familj eller kollegor ska ändå trycka på det jag INTE har.

Varför ska man trycka på det man inte har som en form av att jag har misslyckats i mitt giftemål/förhållande genom att inte ge mannen ett barn.

Min syster olikt mig har inte läst.
Inte jobbat utan gifte sig rik och har 3 barn men min mamma ser henne som mer lyckad förmodligen än mig.

Jag vill inte såra min mamma då hon är gammal men jag vill säga ”Varför ska du forcera ditt misslyckade liv på mig när du ville få magisterexamen men hoppade av för att du blev gravid” men jag vill inte vara otrevlig

Ingen av dessa människor har rest lika mycket som mig. Har inga egna hus, bilar eller ett stort nätverk som jag har.

Varför kan man inte respektera andras beslut?

När jag och min man har problem så påstår vissa att det är för att jag aldrig gav honom ett barn

Ge ett barn? Är det en gåvobutik som jag har hos mig?

Barn är en sak man gör tillsammans och ingenting man ger till någon

Låter som avundsjuka imho.
Om nu ovan stämmer är du kung/Queen.
Du har krigat dig till allting, det gör det säkerligen lättare för folk som är avundsjuka att trycka på de sakerna du inte har. Din syster som glider räkmacka - vad händer den dagen din syster och hennes snubbe splittar?

Återigen, människor projicerar sina egna val på ditt liv.
Människor kommer försvara sina åsikter till döden.
Det är helt sjukt faktiskt.

Då deras val är annorlunda än dina blir dom triggade av dina val. Förstår du? När dina val går emot deras blir dom triggade. Exakt på samma sätt som du blir triggade av deras åsikter. Förstår du vart jag förösker komma?

Du lever ditt liv. Inte deras. Du har all rätt att leva det livet du vill leva, på dina premisser och utan att folk skall diktera din takt.

Då verkar det finnas 2 vägar.
1. Ignorera allas åsikter
2. Ta ett ordentligt snack med din mor om att "nu räcker det"
Citera
2022-05-16, 07:40
Medlem
nordicwraths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DixieD
Elon Musk påpekade att det är en skrämmande trend på grund av att det blir färre människor på jorden och det är ett problem för mänskligheten kommer dö ut.

Jag tror ändå att man kan lita på honom olikt NWO som påstår att jorden är överbefolkad för deras egna syfte att värna om miljön/klimatet

Om jag ska vara lite autistisk så är det synd att du inte skaffar barn eftersom att du är intelligent och är framgångsfull. I ”Elon Musk: Tesla, SpaceX och jakten på en fantastisk framtid” så nämner Elon Musk att han är orolig att framtiden skall bli som i idiocrazy eftersom att de framgångsrika kvinnor han känner ofta är barnlösa (eller skaffar ett barn maximalt). Han är orolig eftersom att allt tyder på att intelligens är ärftligt. Om alla intelligenta människor är ”för smarta för att skaffa barn” kommer vi ha en besvärlig framtid .
Citera
2022-05-16, 07:49
Medlem
lyckebobys avatar
Känner igen din beskrivning, det är så att det är ett mycket grundläggande mänskligt beteende att undra varför en människa i sin närhet "avviker":

Varför jobbar du här som är har tagit studenten?
Varför har du inga barn?
Varför får du inga jobb?
Varför lyser det i dina fönster mitt i natten?, (vad är du för människa igentligen)
Varför har du inte tagit något körkort?
Varför umgås du inte med din mor, pappa, vuxna barn (om du har).
Varför vill inte du vara med oss?

( Kan vi räkna med dig, är du en av oss?)

Varför, varför och varför, jag har fler varför på lager, men i det stora hela så går dessa frågeställningar ut på om du utgör något hot mot dem eller deras eget tänk/ levnadssätt eller syn på hur man ska leva och det är de nyfikna på om de själva missat nåt i livet...(Dyrt o besvärligt med barn faktiskt!)

Väldigt många anser att du "smiter från ditt ansvar mot resten av flockens eget förhållningssätt om hur man bör leva livet. De vet ju inte om du tycker att de är "korkade som skaffar barn"....och de vill ju inte att du går runt, knycker på nacken, ser ner på dem och tycker att de är korkade.....

Ofta är det illasinnade elaka svaga människor som på ett obekvämt sätt tar reda på vem man är, man kan faktiskt ta reda på nästan allt om en annan människa utan att irritera den eller framstå som en person man inte vill umgås med!

I den flocken följer man de oskrivna reglerna och förhåller sig till de socialt anammade koder som finns i den flock du befinner dig i, fenomenet är geografiskt betingat då dessa regler o koder skiljer sig åt mellan de lokala flockarna - befolkningsgrupperna, annars uppstår en oro vem du är, och vad du står för, men det visste du nog.

Du beskriver ur ett kvinnligt perspektiv ett jättestort problem
som nog nästan ingen undkommer i sitt liv, hör det ofta.

Inte samma problem alls för männen, de kommer undan som vanligt, det är uppenbart tydligt att kvinnan ska, nej MÅSTE använda sina tuttar och underliv för att tillverka ungar, "vad ska du med dem till annars?",

Hur man ska förhålla sig till till dessa jobbiga frågor/tyckanden har jag inget rakt svar på, det finns så många sätt att förhålla sig, ignorera, ironisera att det är skönt att slippa blöjor, snor och skolhelvetet,
"Passar inte in i min målsättning/livsdröm i livet", i dessa dystra tider vill jag inte sätta barn till livet, "Har så mycket jag vill uppleva/göra innan jag sitter fast i +20 år....osv...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in