Citat:
Ursprungligen postat av
satakadabra
1. Sluta bry dig om vad alla andra tycker, du lever ditt liv inte deras. Människor kommer projicera sina subjektiva åsikter och livsvalen dom har gjort i sitt liv, på dig.
Dvs, när deras val inte stämmer överens med din livsbild behöver dom försvara sina val - ego grejj bara.
Det är bara smile and wave
2. Om du nu blir så triggad av frågan skulle jag försöka utforska "Varför blir jag så triggade av barnsfrågan?"Ligger det något där? Kanske en sanning?
Jag har försökt undersöka varför jag blir triggad och kommit fram till att det är människorna runt omkring mig som sätter igång dessa känslor.
Jag har 4 examen/diplom.
Jag är aktiv inom FN förutom att vara högt uppsatt på mitt arbete
Har ett fint hus som jag har köpt och äger. En snygg bil och mår bra med min kropp/utseende och anses vacker av många men släkt, vänner, familj eller kollegor ska ändå trycka på det jag INTE har.
Varför ska man trycka på det man inte har som en form av att jag har misslyckats i mitt giftemål/förhållande genom att inte ge mannen ett barn.
Min syster olikt mig har inte läst.
Inte jobbat utan gifte sig rik och har 3 barn men min mamma ser henne som mer lyckad förmodligen än mig.
Jag vill inte såra min mamma då hon är gammal men jag vill säga ”Varför ska du forcera ditt misslyckade liv på mig när du ville få magisterexamen men hoppade av för att du blev gravid” men jag vill inte vara otrevlig
Ingen av dessa människor har rest lika mycket som mig. Har inga egna hus, bilar eller ett stort nätverk som jag har.
Varför kan man inte respektera andras beslut?
När jag och min man har problem så påstår vissa att det är för att jag aldrig gav honom ett barn
Ge ett barn? Är det en gåvobutik som jag har hos mig?
Barn är en sak man gör tillsammans och ingenting man ger till någon