Citat:
Ursprungligen postat av
Bartman777
Det var väl under den tiden när de släppte den plattan som jag lyssnade en del på dem.
Jag har inte hört något de har släppt på länge.
Men jag tycker Strid har en behaglig röst oftast. Han var ju med
The Night Flight Orchestra som jag tycker är väldigt sköna. Iaf i början av deras karriär.
https://www.discogs.com/artist/32382...ight-Orchestra
Jag lyssnade igenom många av deras skivor för ett tag sedan. Visst, det är helt okej, men det känns ändå som att något saknas. Det hade varit kul om några av originalmedlemmarna kom tillbaka.
Björn har en helt okej röst, jag gillar den också. Vill dock höra mer growl från hans sida för den rena sången kan bli lite enformig. Men visst, han sjunger bra.
Är inte så bekant med Night Flight ännu, men jag ska kolla in dem idag eller imorgon. Har du tips på några bra låtar så får du gärna låta mig veta.
För övrigt så tycker jag det är kul att Soilwork är ute som speciella gäster till In Flames och Arch Enemy. Det hade varit kul att se någon spelning! Får ta och hoppa över det den här gången, men kanske får man tillfälle nästa gång. Det är ju ett erkänt bra liveband.
Tror att bandet skulle ha fokuserat mer på bra förbandsturnéer. Varför? För att kliva upp ett steg till på stegen, så att säga. Soilwork verkar ju inte ha vuxit speciellt mycket sedan Figure Number Five, typ.