2022-04-26, 21:51
Medlem
Jag gillar primärt rock/hårdrock från sjuttio och åttiotalet. Plus vissa klassiska stycken och även gammal blues. Med tiden har jag breddat mig så pass att en del catchy poplåtar som är välskrivna fungerar bra. Samt även vissa låtar som är trista rent musikaliskt, men har kanontexter. Kort sagt det finns inga givna ramar för vad jag ska gilla och inte. En väldigt simpel låt har skrivits av Taras Borovok som har blivit en kampsång för den ukrainska armén.

Jag kanske ska erkänna att jag mest gillar den som politisk markör, men lite medryckande är den allt. Den finns på tuben med engelsk text samt även insjungen på engelska. Nu kommer vi till mitt önskemål här. Kan någon/några hjälpas åt att göra en svensk version av Bayraktar? Samt så klart lägga upp på tuben. Jag har vare sig utrustningen eller kunnandet, men det dräller ju av hobbymusiker. Jag önskar i alla fall att texten översätts ganska rakt och eventuellt kan man lägga till någon/några verser som är ännu mer smädande mot Putler.

Annars är det väl bara att gå loss i vilken typ av genre som helst. Vad säger ni alla musikmakare?
Citera
2022-04-26, 23:14
Medlem
En länk kan ju underlätta.

https://youtu.be/bh2blc8aDjY
Citera
2022-05-17, 01:45
Medlem
Jag vet att det dräller av Pruttlerrunkare här, men tror ändå att vi vettiga är i majoritet och bland dessa måste det finnas låtmakare. Jag gör ett försök till översättning av två verser. Min tanke är att spela in detta på något vis på Youtube som en uppmuntran från Sverige och Flashback till hjältarna i den ukrainska armén. Text kan jag absolut hjälpa till med, men musiken är det sämre med. Jag tror kriget kommer ta en stund, så jag känner ingen tidspress. Ge feedback på min text nedan. Nyckeln till låten är elva stavelser, sluter jag mig till.

Ryssarna kom till oss fredsälskare
med vapen i hand och en jättearmé
men planerna gick sisådär fick de se

bayraktar

pansarsoldater fick stanna och be
försökte att trösta sig med en kopp te
men hettan åt upp deras fältsamovar

bayraktar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto