Citat:
Ursprungligen postat av
Leland1979
Ja, förhoppningsvis så gör Sossarna upp med sin tvivelaktiga koppling till PKK och går Turkiet till mötes i vissa frågor.
Beträffande det fetade: vari består personangreppet? Att jag påtalar att Serber och Ryssar i regel hatar USA och NATO? Det gäller självklart inte alla men majoriteten på fb.
Alltså du är en av de halaste postarna här. Det du och ni brukar påstå är att folk som inte har exakt samma åsikter som er är ryssar eller serber. "Ni ryssar och serber". Vet att ni njuter när ni kallar nån ryss eller serb eller att han har direktkontakt med Putin, det är lite som att ni tror att det är nåt slags spel, en lek. Ni avslöjar bara er själva med era barnsliga personangrepp och det tror jag de flesta ser.
Trots att du är ohederlig svarar jag:
PYD verkar betydligt bättre än IS, som Turkiet stöder. Om man vill tänka lite globalt men även långsiktigt för egen säkerhet verkar det smartare att stödja kurderna i PYD än IS.
NATO-förespråkare säger att Turkiet har tagit Sverige och Finland som gisslan. Är NATO också ryskt menar du? USA stöder PYD i Syrien. Är USA ryskt?