Citat:
Ursprungligen postat av
cutcut1337
troligtvis kassa skor.
gått upp i vikt?
(viktuppgång kan även orsaka att du måste ha större skostorlek pga svullnad/fetma på fötterna)
kan orsaka sådant om man plötsligt börjar att motionera och röra på sig mycket och man har gått upp ett par kg.
Lägger lite mer tryck på nerverna än tidigare.
eventuellt kan troligtvis också kass blodcirkulation orsaka samma.
sen finns ju andra mer läskiga diagnoser som har liknande symtom såsom MS, hjärntumör eller ALS.
men är nog en jävla mycket mer sannolikt att det handlar om trånga skor eller övervikt.
Inte gått upp i vikt. Dålig blodcirkulation vet jag inte, men tån är inte missfärgad eller kall eller något sånt. Kan givetvis frysa om fossingarna ibland men oftast är de varma dock.
Trånga skor är svårt att avgöra känner jag. Alla skor är ju smalare vid tippen liksom, även träningsskor. Vill inte tro att det något allvarligt heller men aldrig haft något liknande tidigare.
Citat:
Ursprungligen postat av
Anderson.Cooper
Domningar i tårna kan vara en tidig signal på diabetes 2. Kolla Dina värden hos vårdcentralen.

Äter typ inte socker och de gånger jag har spontantestat mig på andras blodprovsmätare så har jag visat normalt eller lågt.
Ska nog ta och kolla upp det med VC oavsett om det inte släpper snart. Det gör inte ont eller nått sånt, men ändå obehaglig känsla. Märker det speciellt när jag går barfota att ena tån känns stum.
Det är för övrigt inte "tårna" som domnar utan endast en del av ena stortån. Jättemärkligt.